Cu viteza in epoca luminii

Cu viteza in epoca luminiiIn Marea Britanie, imbunatatirea cailor ferate care fac legatura intre Bruxelles si Londra a facut posibil ca distanta dintre cele doua mari orase sa fie parcursa, cu trenul de mare viteza Eurostar, intr-o ora si 43 de minute. In mod similar, calatoria dinspre capitala engleza catre cea franceza dureaza aproximativ doua ore.

Japonia continua sa isi perfectioneze trenurile care pot rula si cu 186 de mile pe ora. In acelasi timp, se lucreaza la un sistem experimental bazat pe principiul levitatiei magnetice care detine recordul mondial, propulsand trenurile la o viteza de 361 de mile pe ora.

Fara sa ramana in urma, Franta si-a fixat propriul record pentru trenurile pe roti, al sau TGV atingand o viteza ametitoare de 357 de mile pe ora in cadrul unui test.

In principiu, trenurile de mare viteza sunt acelea care depasesc viteza de 124 de mile pe ora.

Shinkansen (Japonia)

Shinkansen (Japonia)Japonia este o pioniera a trenurilor de mare viteza inca din 1964 cand Tokaido Shinkansen au inaugurat serviciile de transport al calatorilor intre Tokyo si Osaka. Primele "trenuri-sageata" parcurgeau aceasta distanta in patru ore, insa cele de ultima generatie, care ruleaza cu peste 186 de mile pe ora, termina traseul in doua ore si jumatate.

Potrivit companiei Japan Railways Group, reteaua "tenurilor-sageata" a transportat mai mult de 6 miliarde de calatori in cei peste 40 de ani de activitate. Mai mult decat atat, Japonia a stabilit, in 2003, recordul mondial de viteza cu al sau experimental MLX01, un tren care, dezvoltand tehnica levitatiei magnetice, a atins o viteza de 361 de mile pe ora.

TGV (Franta)

TGV (Franta)Franta isi iubeste TGV-ul. Precum un Concorde pe pamant, TGV-ul a stabilit recordul de viteza pentru cel mai rapid tren pe roti, ruland cu peste 357 de mile pe ora in aprilie 2007, in conditiile in care acesta se deplaseaza, in mod normal, cu 200 mile pe ora.

In anii '60 si '70, Franta a experimentat un alt tren de mare viteza, numit Aerotrain, care era capabil sa atinga o viteza impresionanta de 267 de mile pe ora.

Maglev (China)

Maglev (China)In aprilie 2007, China si-a refacut mai mult de 3.700 de mile de cale ferata pentru ca ale sale trenuri de mare viteza sa ruleze cu mai mult de 120 de mile pe ora.

Maglev-ul face legatura intre periferia orasului Shanghai si centru in mai putin de 8 minute, ruland cu peste 267 de mile pe ora.

Eurostar (Europa)

Eurostar (Europa)Simbol al cooperarii internationale, Eurostar continua sa intareasca legaturile dintre Marea Britanie, Franta si Belgia.

In septembrie 2007, inaugurarea unor noi cai ferate in Marea Britanie a permis acestui tren de mare viteza sa stabileasca recorduri de viteza pe rutele ce leaga Londra de partea continentala a Europei. Calatorii pot ajunge in doar o ora si jumatate din Londra in Bruxelles, cu o viteza de 186 de mile pe ora.

InterCityExpress (Germania)

InterCityExpress (Germania)Lansate dupa 10 de ani de la aparitia TGV-urilor, trenurile germane de mare viteza incearca sa tina pasul cu recordurile franceze din domeniu. InterCityExpress-urile de ultima generatie isi pot transporta calatorii din Dresda in Dusseldorf cu o viteza de 205 mile pe ora. Acest sistem este integrat retelelor de cai ferate din Belgia, Olanda si Franta.

Intre timp, Germania continua sa-si dezvolte trenurile pe baza de levitatie magnetica, ce ating o viteza de 342 de mile pe ora.


Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi iti recomandam:

1. Ischia: Paradisul apelor termale
2. Top 7: Cele mai 'fierbinti' destinatii de iarna
3. Cele mai tari festivaluri de pe mapamond