Memorabilia

Memorabilia

Ideea colectiei de rock memorabilia le-a venit proprietarilor atunci cand Eric Clapton, client fidel al cafenelei din Londra, a vrut sa-i fie rezervata in permanenta o masa in acest local. La propunerea celor doi fondatori, Tigrett si Morton, de a folosi in locul clasicei placutei o chitara, Clapton a reactionat foarte prompt, trimitand o chitara Red Fender Lead II, nesemnata, pentru a fi atarnata deasupra mesei. Dupa o saptamana, Pete Townsend membrul trupei The Who a trimis si el o chitara, tot nesemnata, impreuna cu nota: "A mea e la fel de buna ca a lui! Cu dragoste, Pete". Astfel a luat nastere una dintre cele mai mari si mai apreciate colectii de rock memorabilia, care numara astazi peste 70.000 de obiecte (chitare, costume din turnee, postere, fotografii rare, tobe, microfoane, tricouri, pantofi, masini sau biciclete, muzica si versuri, coperti de albume, LP-uri de aur si platina), printre cele mai celebre numarandu-se: chitara Flying V a lui Jimi Hendrix si chitarele lui Bob Dylan, Frank Zappa sau Johnny Cash, manuscrisele cu versurile de la piesele "Help" (John Lennon) si "Celebration of the Lizard" (Jim Morrison), perechea de pantofi care au apartinut lui Elton John si bustierele Madonnei.

Obiectele sunt expuse prin rotatie in restaurantele Hard Rock din toata lumea, fiind pastrate, in medie, 7 ani, dupa care se intorc la sediul central din Orlando, Florida, pentru a fi arhivate.

Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi iti recomandam:

1. Cartier: Bijutier al Regilor si Rege al Bijuteriilor
2. La granita dintre imaginatie si glamour
3. Sushi, vedeta bucatariei japoneze

Concert de deschidere

Concert de deschiderePrin traditie, orice nou local Hard Rock Café este inaugurat cu un concert de muzica rock, la deschiderea oficiala a primului Hard Rock din Romania, ce a avut loc sambata seara, aceasta onoare a revenit trupei Holograf.

Cu acest prilej, Holograf a devenit si prima trupa romaneasca prezenta in colectia internationala Hard Rock Café, prin intermediul obiectelor donate: chitara bass pe care Mugurel Vrabete o are de douazeci de ani si care i-a apartinut inainte lui Paul Simonon, basistul trupei The Clash, discul de platina pe care trupa l-a primit pentru vanzarile albumului "Pur si simplu", jacheta de scena pe care Dan Bittman a purtat-o la inceputul carierei sale si un Premier la care Edi Petrosel a batut pana in anul 1989.

Decor inconfundabil

Decor inconfundabilPeretii Hard Rock Café Bucuresti sunt decorati cu obiecte care le-au apartinut candva celor mai faimoase staruri din lumea muzicii, din celebra colectie Hard Rock (care cuprinde peste 70.000 de obiecte), printre care se numara: o pereche de pantaloni de spectacol ai celebrei cantarete Shakira, una din chitarile lui Richie Sambora, un costum purtat de John Lennon si una din tinutele de scena creata special pentru Elton John.

Nu lipsesc nici bustiera Madonnei si geaca rosie pe care Michael Jackson a purtat-o in perioada "Thriller", o pereche de pantaloni de scena donata de Prince precum si o chitara bass cu trei grifuri folosita de basistul trupei Yes.

Rock Shop

Rock ShopConform traditiei, fiecare Hard Rock Café gazduieste si un Rock Shop, mai exact un magazin de suveniruri, in care sunt comercializate produse marca Hard Rock: tricouri, insigne, brichete, sepci, pahare, geci de piele etc, precum si obiecte din colectiile limitate Hard Rock.

Trebuie mentionat faptul ca primul tricou cu semnatura din magazinul bucurestean va apartine solistului U2, Bono.

"Preturile sunt adaptate pietei din Romania, mai scazute decat in tarile din Vestul Europei", sustine Bianca Gatlan, Sales & Marketing Manager Hard Rock Café Bucuresti.

Program

ProgramRestaurantul, situat pe soseaua Kiseleff nr. 32, in cladirea fostului restaurant Miorita, unul dintre cele mai mari din Europa (2.000 mp, 220 locuri in interior si 120 pe terasa exterioara) este deschis zilnic, intre orele 12:00 si 24:00, iar magazinul intre orele 12:00 si 22:00.

Hard Rock Café Bucuresti va gazdui cate 2-3 concerte live pe saptamana si evenimente din calendarul Hard Rock Café: Valentine's Day, St. Patrick’s Day, Mas Tequila (5 mai), Ziua Fondatorilor (14 iunie), 4 iulie sau Halloween.

Cand nu sunt concerte Hard Rock Café Bucuresti va difuza muzica transmisa concomitent in toate Hard Rock-urile din lume.

Meniu

MeniuHard Rock Café se vrea a fi un "casual dinner", un loc primitor in care toata lumea e binevenita, indiferent de varsta, sex, religie sau clasa sociala. De altfel, motto-ul Hard Rock Café este extrem de sugestiv in acest sens: "Iubeste pe toata lumea, Serveste pe toata lumea" ("Love all, Serve all").

Meniul localului din Bucuresti, care cuprinde aceleasi preparate cu specific american existente si in meniurile celorlaltor restaurante Hard Rock din lume, este grupat in sapte categorii: starter (gustari), antreuri, afumaturi, burgeri, salate, sandwich-uri si deserturi.

Un brand american made in UK

Un brand american made in UKPrimul Hard Rock Café a aparut in 1971, la Londra, intr-un fost showroom Rolls Royce de langa Hyde Park, din initiativa a doi americani: Isaac Tigrett si Peter Morton. Restaurantul a fost conceput, inca de la inceput, ca "tipic american" pentru londonezi, cei doi asociati reusind, in timp sa-l transforme intr-un simbol national si in Statele Unite. Locatia a avut un succes imens datorita raportului excelent calitate - pret, dar mai ales energicei atmosfere rock'n'roll.

Cea de-a doua locatie Hard Rock Café a fost deschisa 7 ani mai tarziu, in 1978, la Toronto. Incepand cu 1979, cei doi proprietari au inceput sa colectioneze obiecte ce au apartinut starurilor rock si sa le expuna in cafenele.

Globalizarea brandului

Globalizarea branduluiExpansiunea internationala a lantului Hard Rock a inceput in 1982, odata cu deschiderea, la Los Angeles, a primului Hard Rock Café din SUA. Trei ani mai tarziu, Peter Morton si Isaac Tigrett hotarasc sa se desparta, insa nu inainte de a adopta un plan teritorial de extindere, care permitea fiecaruia sa dezvolte brandul Hard Rock Café in anumite regiuni ale lumii. Morton a dus Hard Rock in Los Angeles, San Francisco, Chicago si Houston, iar Tigrett in New York, Dallas, Boston, Washington D.C., Orlando, Paris si Berlin.

In 1990, Tigrett a vandut partea lui din afacere grupului Mecca Leisure, care este cumparat, in acelasi an de Rank Group. Cinci ani mai tarziu londonezii isi consolideaza controlul international asupra marcii, reusind sa cumpere si partea lui Morton, Hard Rock America, precum si Hard Rock Canada, de la Nick Bitove.

In decembrie 2006, Rank a vandut intreaga afacere Hard Rock tribului indian Seminole din Florida, pentru 965 milioane de dolari.