Yachtingul ca stil de viata

Yachtingul ca stil de viataLinistea adusa de mare este unica, dulcele sunet al valurilor, imbinat cu aerul unic dat de sarea marii, si evadarea din stresul cotidian, sunt numai cateva din bucuriile pe care le poate experimenta un posesor de iaht.

In prezent, oamenii tind sa se indrepte catre petrecerea timpului liber intr-un mod cat mai elegant si mai aproape de natura.

Dedicat celor care stiu sa aprecieze lucrurile cu adevarat importante, yachtingul este un stil de viata inedit, este o provocare a trairii diversitatii, abundentei si rasfatului....senzatia libertatii depline.

Piata de iahturi din Romania

Piata de iahturi din RomaniaPiata de iahturi din Romania incepe sa se maturizeze, iar ambarcatiunea in sine nu mai este doar un obiect "la moda" ca in anii trecuti, ci devine din ce in ce mai mult o metoda de relaxare pentru oamenii cu bani foarte multi sau doar cu bani multi. "Dimensiunea pietei este foarte greu de apreciat, insa ritmul anual de crestere al acesteia se situeaza intre 20 - 30%", sustin reprezentantii Neptun Yacht Romania, unul din principalii jucatori de pe piata locala a ambarcatiunilor de lux.

"Un factor determinant, care a ajutat piata sa creasca, a fost reducerea drastica a accizelor, care pana in decembrie 2006 ajungeau la 30 - 50% din valoarea ambarcatiunii, in prezent acestea fiind de pana la 12%. Este loc insa si de mai bine, avand in vedere ca in multe dintre tarile Europei si in Rusia aceste taxe nu exista deloc".

O caracteristica a pietei romanesti este preferinta achizitionarii unei ambarcatiuni in sistem leasing si pe firma. "Cei mai multi vor in leasing, achitand un avans de 20 - 30%. Am avut insa si clienti care au venit cu banul jos sau au virat integral suma prin banca".

Cine sunt cumparatorii

Cine sunt cumparatoriiPiata de yachting din Romania a inceput cu adevarat sa se dezvolte incepand cu anul 2004, primii cumparatori au fost oameni care vedeau in achizitionarea unui iaht o modalitate de a-si arata statutul social. "Acum doi ani era o moda printre copiii bucuresteni de bani gata sa aiba o barca la Constanta sau la Snagov in care sa organizeze petreceri. Intre timp, lucrurile s-au mai aranjat, in sensul diferentierii clientilor care nu mai sunt doar cei din high-class. Astfel, a avea o ambarcatiune unde sa te relaxezi la sfarsit de saptamana nu mai este doar apanajul marilor afaceristi", sustin reprezentantii Neptun Yacht Romania.

Romanii din clasa medie si peste medie isi iau initial o barca mai mica pentru pescuit de cateva mii de euro, apoi, in timp, se orienteaza si catre o ambarcatiune adevarata de 100.000 de euro sau mai mult. "Romanul vrea barca atunci cand a dat soarele, dar ca sa ai barca atunci trebuie sa fii constient ca trebuie sa comanzi cu multe luni inainte. Daca vrei o barca in primavara anului viitor, trebuie sa o comanzi incepand cu 1 septembrie, anul acesta. Acesta este ritmul de lucru al santierelor navale".

Pana cand romanii se vor obisnui cu acest mod de lucru, Neptun Yacht aduce iahturile cu bani proprii si apoi le revinde. Chiar in aceasta perioada se fac precomenzi pentru ambarcatiunile care se vor aduce anul viitor, pentru ca santierele isi fac deja planul de comenzi.

Barcile de 8 - 10 m si 100.000 - 200.000 de euro in topul vanzarilor

Barcile de 8 - 10 m si 100.000 - 200.000 de euro in topul vanzarilorPreturile ambarcatiunilor, difera, in principal, in functie brand, marime si optionale. Astfel, pretul unei ambarcatiuni cu vele, variaza intre 55.000 – 200.000 de euro, iar un iaht al unui brand renumit, precum Azimut, pretul poate ajunge si la 11 milioane de euro.

"Cea mai scumpa barca pe care o avem pe stoc este un Azimut 46 de 700.000 de euro. In preturile iahturilor nu intra accizele si TVA. Punctual un Zaffiro 28 de 8,78 m cu dormitor, salon si toaleta cu dus are un pret de catalog de 99.243 euro. Adaugand acciza de 7% si TVA 19%, obtinem aproximativ 128.000 euro", explica reprezentantii Neptun Yacht Romania.

"Cele mai vandute barci la noi sunt cele intre 100.000 - 200.000 de euro si 8 -10 m lungime. Pentru acest an speram sa vindem tot ceea ce avem pe stoc, adica 9 ambarcatiuni din care cu 4 suntem deja in discutii. (...) Cea mai scumpa ambarcatiune comercializata a costat 1 milion de euro, iar cea mai ieftina a fost de 23.000 de euro".

Cat costa intretinerea anuala

Cat costa intretinerea anualaUn dealer de iahturi poate sa se ocupe, contra cost, si de intretinerea anuala a ambarcatiunilor. Spre exemplu, pentru un Zaffiro 28 depozitarea acestuia ar fi in cuantum de 3.000 de euro. Daca se adauga si costurile cu revizia motoarelor ajungem la un cost total de aproape 4.000 de euro. Proprietarii de astfel de ambarcatiuni sunt taxati insa si de stat pe proprietate de lux cu cateva mii de euro.

Doritorul unui iaht trebuie sa stie ca pentru a-l conduce este nevoie de un permis eliberat de Autoritatea Navala Romana, obtinut in urma unui curs de circa o luna sustinut de Capitania Portului Mamaia.

Cu astfel de ambarcatiuni se poate iesi doar 30 km in larg perpendicular pe tarm, in schimb se permite accesul nelimitat de-a lungul coastelor.

Si mai trebuie mentionat faptul ca la Marea Neagra exista deocamdata doar doua porturi de stationare iahturi, unul la Constanta si unul la Eforie Nord.

Principala problema: infrastructura

Principala problema: infrastructuraNeptun Yacht Romania a vandut barci si pentru Marea Neagra, si pentru lacul Snagov, si pentru Delta Dunarii. Cerere exista, iar piata se va dezvolta. Principala problema o reprezinta infrastructura. In Romania nu exista marine adecvate, cu exceptia celei de la Eforie, care are si ea totusi impedimentele ei: in primul rand, este destul de mica, si este practic ocupata in intregime. Mangalia are deja un proiect spre aprobare, marina din Portul Tomis este pe hartie, iar autoritatile centrale, sustin ca doresc o marina si in Mamaia.

In plus, preturile nu sunt foarte mari, pentru oamenii de afaceri cu posibilitati financiare. Se spune ca cine isi permite sa isi cumpere o masina de lux isi permite si o ambarcatiune pe masura. Este adevarat. Cu banii pe un autoturism de clasa puteti obtine un iaht cu sase locuri, care se poate acoperi pe timp de ploaie, cu dormitor, cu loc de plaja.

Neptun Yacht

Neptun YachtInfiintata in 2004, compania Neptun Yacht este in prezent dealer pentru cateva dintre cele mai renumitele branduri din industrie: iahturi cu motor si vele, Azimut (12,14m-30,91m), ambarcatiuni cu vele produse pe santierele Bavaria (9,45m-15,70m), ambarcatiuni de agrement produse de Cranchi Boats (8,57m-15,52m), ambarcatiuni de agrement Sessa (5,50m-13,20m) si Galeon (7m-11,76m ).

Din 2005, Neptun Yacht a devenit o prezenta permanenta la targurile de specialitate din tara cat si din strainatate, ajungand ca in 2006 sa comercializeze aproximativ 15 ambarcatiuni de diferite dimensiuni.

In sezonul 2006-2007, compania a vandut aproximativ 40 de ambarcatiuni si a avut o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, estimandu-se o crestere cu circa 40% a cifrei de afaceri in intervalul septembrie 2007 - septembrie 2008, pana la 3,5 milioane de euro. Peste jumatate dintre ambarcatiunile vandute au fost de mari dimensiuni, cele mai scumpe modele fiind cele produse de Azimut Yachts.

Brandurile din portofoliul Neptun Yacht

Brandurile din portofoliul Neptun Yacht

  • AZIMUT YACHTS (Italia), producatorul no.1 mondial: unul dintre cei mai mari producatori de iahturi de lux din Europa, uimitor in finisaje si incomparabil in stil, cu atitudine sportiva si deopotriva conservatoare;

  • SESSA MARINE (Italia): aceste ambarcatiuni sunt dovada perfecta a geniului designerilor italieni, exemplul perfect de echilibrul intre design si tehnica, intre calitate si stil;

  • BAVARIA YACHTS (Germania): cel mai mare producator european de ambarcatiuni cu vele si motor, calitatea si exactitatea germane fiind vizibile, indiferent de modelul barcii;

  • CRANCHI (Italia): nascuta din pasiunea calitatii in 1870, ca o afacere de familie, cu linii clare in design, construita din materiale atent selectionate, cu finisaje impecabile, reprezinta o combinatie intre inalta performanta, design, forma si functionalitate;

  • GALEON (Polonia): produce barci cu motor cu dimensiuni comparabile cu produsele altor branduri de renume ajungand, pana la iahturi luxoase, de max. 14m;