Maturizarea pietei de lux locale

Maturizarea pietei de lux localeDesi sunt inca prezente in numar mic, intrarea marilor branduri internationale de lux in Romania Christian Dior, Burberry, Yves Saint Laurent, Jimmy Choo, Roberto Cavalli, Missoni, Chloe, Marc Jacobs sunt printre marcile reprezentate cu produse din cele mai recente colectii indica o evidenta maturizare a pietei, mai ales avand in vedere faptul ca pana recent romanii bogati isi faceau cumparaturile de lux exclusiv peste hotare, in special la Paris si Milano.

Clientii au devenit mai selectivi si mai educati in ceea ce priveste brandurile. Maturizarea pietei locale de lux este si mai evidenta in sectorul modei pentru barbati, care a avut o crestere constanta in 2007, principalele marci de pe piata prezente in sistem franciza sunt: Canali, Ermengildo Zegna, Pal Zileri si Hugo Boss.

Piata marfurilor de lux contrafacute

Piata marfurilor de lux contrafacute"Din pacate, inca mai exista magazine multibrand care comercializeaza colectii din anii anteriori si produse contrafacute", a declarat Oliver Petcu, managing partner CPP Management Consultants, cu ocazia editiei 2008 a Luxury Day.

Piata marfurilor de lux contrafacute da semne ingrijoratoare de crestere.

Printre marcile ale caror produse false sunt vandute in Romania se afla: Vuitton, Dolce & Gabbana, Prada, Chanel si Dior, majoritatea fiind importate pe filiera Turcia-China-Malaezia.

Urmatorul pas: franciza

Urmatorul pas: francizaAstfel ca "urmatorul pas evident care va fi facut este acela spre conceptul de magazine de tip mono-brand/franciza", considera consultantii CPP.

Afirmatia este sustinuta si de recenta transformare (in cursul anului trecut) a magazinelor multibrand Canali, Pal Zileri si Zegna in francize.

Detinatorii francizei Max Mara vor introduce cat de curand si marcile Mariella Burani si Max&Co in magazinul lor de pe Calea Victoriei, in timp ce detinatorul francizei Furla a deschis de curand un magazin de tip franciza de sine statator al marcii elvetiene de lux Bally, pe B-dul Magheru. Si tot in 2007 s-au deschis francize ale marcilor Blumarine si Versace Jeans Couture.

Victoria 46

Victoria 46Cele mai multe magazine cu produse de lux se gasesc pe Calea Victoriei, in zona Athenee Palace Hilton.

Victoria 46, cel mai mare concept store multibrand este de asemenea situat pe Calea Victoriei, in vecinatatea teatrului Odeon si a hotelului Majestic Ramada. Desi are un mix excelent de marci de lux si o arhitectura deosebita, Victoria 46 este inca ocolit de majoritatea romanilor cu bani datorita lipsei locurilor de parcare si a personalului specializat.

Slaba reprezentare a colectiilor de sezon si numarul redus al comenzilor inca nemultumesc majoritatea brand-urilor prezente. Lipsa unei strategii de marketing si comunicare, face ca Victoria 46 sa nu reuseaca sa atraga un segment considerabil de consumatori de moda de lux.

The Place Concept Store

The Place Concept StoreUn alt actor important pe piata modei este The Place Concept Store, un concept multibrand care a fost initiat de ID Sarrieri Group pe Calea Dorobanti.

The Place Concept Store are mai putine brand-uri – Givenchy, Marc Jacobs, Barbara Bui, fiecare cu o reprezentare relativ limitata.

Incepand cu 2008, The Place va beneficia de o a doua locatie dedicata accesoriilor. Una din marcile reprezentate in acest magazin va fi Bottega Veneta.

Jolie Ville Galleria

Jolie Ville GalleriaJolie Ville Galleria este primul magazin de tip multibrand din Bucuresti, fiind deschis in iarna anului 2004 in Jolie Ville Mall, in zona rezidentiala Iancu Nicolae.

In ciuda numarului impresionant de vile si proprietati de lux din zona, Jolie Ville nu a reusit sa atraga locuitorii acestei zone. Pe langa magazinul multibrand de moda si accesorii, Jolie Ville mai include si un supermarket de nivel mediu.

De curand, a fost inaugurat in cadrul Jolie Ville un healthclub marca World Class, aceasta fiind o noua incercare de atrage locuitorii din zona.

Unul din motivele insuccesului galeriei dedicata modei si accesoriilor este selectia de marci de la Jolie Ville Galleria care s-a schimbat de multe ori de-a lungul existentei magazinului, in present fiind expuse colectiile GF Ferre, Valentino Red, Emilio Pucci, Versace Jeans, Just Cavalli, John Galliano, Moschino Jeans.

Louis Vuitton, Gucci si Ferrari vin Romania

Louis Vuitton, Gucci si Ferrari vin RomaniaGigantul mondial al produselor de lux, Louis Vuitton, a anuntat in 2007 deschiderea primului magazin din Romania, printr-o investitie directa, locatia aleasa fiind in incinta JW Marriott. Dupa cateva amanari, magazinul Louis Vuitton va fi deschis in mai 2008.

Si tot in in luna mai a.c. este prevazuta intrarea oficiala a marcii Ferrari in Romania. Pe langa showroom-ul auto Ferrari, care se va intinde pe o suprafata de aproximativ 5.000 mp, complexul va include si un magazin care va distribui in exclusivitate imbracaminte si accesorii marca Ferrari.

Un alt lider mondial al luxului, Gucci, a anuntat deschiderea unui magazin monobrand in 2008, localizat cel mai probabil pe Calea Victoriei. Oficialii marcii italiene au confirmat deschiderea unui magazin de tip franciza/joint venture.

Magazine de moda recent inchise

Magazine de moda recent inchiseProprietarul francizei Escada a motivat inchiderea magazinului datorita chiriilor exorbitante de pe Calea Victoriei si datorita faptului ca femeile bogate inca mai achizitioneaza produsele Escada de peste hotare, in ciuda eforturilor de PR/Marketing.

CPP
este insa de parere ca insuccesul se datoreaza faptului ca acest brand nu este tocmai potrivit gusturilor est-europenilor, articolele foarte scumpe si croiala clasica fiind, mai degraba, pe placul unui segment extrem de restrans de femei bogate, in deosebi cele mai in varsta.

Si proprietarii magazinului multibrand La Moda (care reprezenta brandurile Gianfranco Ferre, Valentino, Luciano Soprani), inchis recent, dau vina pe chiriile mari practicate pe Calea Victoriei.

Consumatorii de lux din Romania (I)

Consumatorii de lux din Romania (I)Conform unei analize CPP asupra notorietatii si afinitatii romanilor pentru marcile internationale de lux, clasamentul celor mai apreciate branduri de moda se prezinta astfel:

  1. Gucci
  2. Louis Vuitton
  3. Dolce & Gabbana
  4. Giorgio Armani
  5. Hermes
  6. Chanel
  7. Prada
  8. Christian Dior
  9. Ralph Lauren
  10. Versace

Consumatorii de lux din Romania (II)

Consumatorii de lux din Romania (II)Surprinzator este faptul ca doar doua din marcile de mai sus sunt prezente in Romania.

De asemenea, interesanta este si prezenta unui brand american (Ralph Lauren), cu o retea de distributie destul de limitata in Europa.

In plus, numarul din ce in ce mai mare de clienti romani fideli marcilor Gucci si Louis Vuitton este si motivul pentru care celebrele marci au decis sa intre pe piata romaneasca in 2008.

Cititi si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi va recomandam:

1. Versace se extinde pe piata asiatica
2. Dolce & Gabbana lanseaza 11 modele de genti in editie limitata
3. Bicicleta imbracata in piele, made by Chanel