Tata si Fiul: Crearea unui brand

Tata si Fiul: Crearea unui brandDaca dupa `89 tatal si fiul au inceput sa produca articole de vestimentatie pentru barbati, dedicate exclusiv exportului, in 2001 cei doi “asociati” decid sa produca pentru piata interna.

Ideea a venit de la prieteni pentru ca noi lucram pentru export in mod special si aveam din ce in ce mai multi prieteni barbati care ne cereau costume. Comenzile erau insa clar stabilite. Important e ca eram capabili sa facem o calitata acceptata de mari brand-uri precum Armani, Hugo Boss, Stefanel, Steilmann, YSL sau H&M, ceea ce ne lipsea erau tesaturile de calitate, iar de aici a mai fost un singur pas", spune Ciucu.

Cei doi au constatat astfel ca exista o cerere mare pe piata care nu era acoperita. "Nici acum din punctul de vedere al vestimentatiei pentru barbati lucrurile nu stau asa cum ar trebui in ceea ce priveste varietatea ofertei dar, cu toate acestea, in ultimii cinci ani, multe brand-uri din Romania au cunoscut o dezvoltare fara precedent”, declara Alexandru Ciucu.

Am pus mana pe telefon, am fost la targuri, am contractat furnizori de tesaturi, in mod special din Italia, si am inceput”, isi aminteste tanarul.

Denumirea “Tata si Fiul” a venit natural deoarece este o sintagma in care cei doi se regasesc si care reflecta traditia de trei generatii a familiei in acest domeniu, evidentiind in acelasi timp aspectul esential: tinute exclusiv dedicate barbatilor.

Momentan, brand-ul “Tata si fiul” este prezent atat pe piata interna, cat si in strainatate si are un numar de aproximativ 600 de angajati.

Inceputul unei noi afaceri

Inceputul unei noi afaceriPentru ca si-a dorit mai mult decat productie de masa, fiul, Alexandru Ciucu, isi inaugureaza in 2006 atelierul de croitorie ce-i poarta numele, un spatiu cald si primitor ce reuneste cele mai fine tesaturi si accesorii, un loc in care taletul de creator al fiului scolit la Milano poate fi pus, cu adevarat, in valoare.

Astfel, noile tinute sunt creatii premium, dedicate cunoscatorilor si, evident, cu preturi “pe masura” ce se invart in jurul sumei de 1300-1600 de euro.

Cu toate acestea, Alexandru Ciucu observa un paradox in ceea ce priveste clientii sai, acestia facand parte nu doar din randul persoanelor bogate, cu venituri de peste 2000 de euro pe luna, ci si a celor cu venituri medii dar, care apreciaza adevarata valoare si care inteleg importanta unei tinute impecabile pentru evenimente deosebite sau pentru a-si forma o imagine de invidiat.

Consiliere avizata

Consiliere avizataPe langa o calitate ireprosabila, atelierul Alexandru Ciucu se deosebeste de tot ce exista momentan pe piata vestimentatiei pentru barbati din Romania prin consiliere avizata in ceea ce priveste alegerea costumului perfect in functie de eveniment dar si de detalii ce tin strict de personalitatea fiecarui client in parte.

"Consilierea clientilor are un rol colosal in acest nou concept pe care doresc sa-l promovez. Majoritatea barbatilor vin aici fara a sti ce-si doresc, iar eu ma pun in pielea clientului, analizez aspecte precum conformatie, varsta, evenimentul pentru care doreste acest costum, si apoi, in functie de aceste criterii eu, impreuna cu echipa mea, vin cu propuneri care sa-l ajute in intregirea imaginii”, adauga Alexandru Ciucu.

Sfaturile tin de culoare, model, tendinte, tesaturi, accesorii dar, si de detalii de finite cum ar fi, de exemplu, cusaturile ornamentale.

Pentru necunoscatori, toate costumele pentru barbati sunt in principiu la fel. Daca ar fi sa intram insa in detalii, sa vedem cate lucruri se pot schimba de la un model la altul, nu cred ca suntem mai prejos decat creatiile de dama”, este de parere Alexandru Ciucu.

Atitudinea face haina

Atitudinea face hainaIntr-o lume ce mizeaza pe imagine, Alexandru Ciucu considera ca “ haina face pe om pana la un punct dupa care omul este dator, prin atitudinea lui, sa scoata mai mult de la o haina.

"Aceeasi haina sta diferit pe doi oameni chiar daca este facuta la comanda. Acesta este ideea pe care incerc sa o transmit ori de cate ori am ocazia in randul clientilor mei. Incerc sa-i fac sa inteleaga ca nu e de ajuns ca haina sa fie bine facuta, e important sa ai atitudinea potrivita si sa o porti ca atare in functie de postura si locul in care te afli. Oamenii uita acest aspect si au in general o singura atitudine care le este cel mai la indemana”.

Comparatie intre Romania si Italia

Comparatie intre Romania si ItaliaFacand o comparatie din punctul de vedere al vestimentatiei si stilului adoptat, intre Italia, tara in care a studiat, si Romania, Alexandru Ciucu este de parere ca diferenta este una evidenta, ce tine in primul rand de cultura de secole a italienilor in acest domeniu.

Deocamdata diferenta este mare, 35 la suta dintre barbatii din Italia intre 25 si 40 de ani folosesc in mod curent servicii de cosmetica, altele decat cele care la noi sunt considerate de baza. E normal ca si in domeniul vestimentar ei sa fie mult mai pretentiosi, mai exigenti si mai atenti la ceea ce poarta”.

Totusi, el este obtimist si obseva o imbunatatire rapida a preferintelor vestimentare in randul barbatilor din Romania.

Popoarele de ginta Latina au un cult al vestimentatiei, prin urmare, ca si natie, ne dorim sa fim primii, sa iesim in evidenta, sa fim admirati. Ce ma bucura pe mine este faptul ca in Romania situatia s-a schimbat foarte mult fata de ceea ce era acum 5 ani, iar ritmul este destul de rapid. Multi oameni au iesit in afara tarii si acest lucru le-a influentat alegerile in bine. Deocamdata acest curent al cumparaturilor influentate de brand este destul de pronuntat la noi dar acest lucru se va schimba cu siguranta”, adauga Alexandru Ciucu.

Alexandru Ciucu: Afacere si pasiune

Alexandru Ciucu: Afacere si pasiunePerformanta realizata de Alexandru Ciucu este aceea ca oamenii pasesc in atelierul sau “ ca la doctor”, vin aici sa se consulte, nu vin cu lucruri impuse sau prejudecati, sunt deschisi la sfaturi si ii acorda o incredere deplina.

Astfel, afacerea de suflet a creatorului, care recunoaste ca nu are timp sa-si confectioneze propriile costume, este una ce-i ofera satisfactii atat profesionale cat si materiale, cel mai scump costum vandut de acesta fiind o tinuta de cinci piese in valoare de 1.700 de euro, un pret uimitor pentru un produs vestimentar realizat in Romania, dar in deplina concordanta cu valoarea rezultatului final.

In ceea ce priveste planurile de viitor, Alexandru Ciucu declara ca va continua ceea ce face, mizand in continuare pe calitate, originalitate si bun gust, dar nu exclude posibilitatea unor proiecte de anvergura in lumea teatrului sau a filmului in cazul in care apar oferte in acest sens.