Terminalul 4, Aeroportul Barajas Madrid, Spania

Terminalul 4, Aeroportul Barajas Madrid, SpaniaRidicandu-se la costuri de aproximativ 1,5 miliarde de dolari, si avand o capacitate de 35 de milioane de turisti pe an, aeroportul Barajas reprezinta cel mai mare proiect al companiei Stirk Harbour + Partners. Stalpii de sustinere, vopsiti in nuantele curcubeului pentru a usura orientare, sunt luminati de lumina naturala, ce patrunde in incapere.

De asemenea, panouri digitale extrem de explicite informeaza pasagerii cu privire la timpul necesar pentru a ajunge la terminalul dorit. Totusi, chiar daca beneficiati de scari rulante vi se poate parea o eternitate sa ajungeti de la check-in la terminal.

Terminalul 5, Aeroportul JFK International, New York

Terminalul 5, Aeroportul JFK International, New YorkTerminalul 5, Aeroportul JFK International, New York
Chiar daca Terminalul 5 al aeroportului JFK International a fost inaugurat cu multi ani in urma, in 1962, acesta va primi o noua infatisare oferita de catre arhitectii de la Gensler si de catre Jet Blue.

Terminalul este considerat ca reprezentand un punct de rascruce, atat in ceea ce priveste aspectul estetic, cat si conceptul design-ului de aeroporturi, fiecare element, de la panourile digitale si pana la birourile de la check-in, se potriveste in decorul general.

Terminalul 3, Aeroportul Shenzhen Bao'an, China

Terminalul 3, Aeroportul Shenzhen Bao'an, ChinaUrmand sa fie finalizat in anul 2015, opera de arta a arhitectilor italieni Massimiliano si Doriana Fuksas a reusit sa ofere o noua perspectiva asupra design-ului de aeroporturi.

Acoperisul dispune de doua functii extrem de importante, in acelasi timp: permite patrunderea lumii naturale prin bolta, ceea ce contribuie la scaderea consumului de energie, si furnizeaza informatii utile cu privire la orientarea pasagerilor.

Terminalul 3, Aeroportul Beijing Capital International China

Terminalul 3, Aeroportul Beijing Capital International ChinaIn ciuda dimensiunii sale colosale, Aeroportul International din Beijing a fost construit in doar patru ani, de catre 50.000 de muncitori.

In patru luni, arhitectii de la Foster + Partner au realizat 2.500 de schite ce se diferentiaza printr-un design extrem de elegant.

Terminalul 5, Aeroportul International Heathrow, Londra

Terminalul 5, Aeroportul International Heathrow, LondraChiar daca lucrarile la Terminalul 5 al aeroportului Heathrow au inceput in anul 1989, acesta a fost inaugurat abia in martie 2008. Constuctia pentru care s-au cheltuit 8,23 miliarde de dolari se deosebeste de celelalte prin flexibilitate.

Astfel, arhitectul Richard Roger a creat un spatiu in care se gasesc birouri pentru check in, spatii comerciale, zone de asteptare pentru pasageri, spatii a coror functionalitate poate fi schimbata extrem de usor, in functie de nevoile care apar pe parcurs.

Terminalul 3, Aeroportul International Dubai, Emiratele Arabe Unite

Terminalul 3, Aeroportul International Dubai, Emiratele Arabe UniteSemanand cu aripa unui avion, aceasta constructie colosala in valoare de 4,1 miliarde de dolari nu este deloc una obisnuita.

Chiar daca este al doilea aeroport din lume in ceea ce priveste ritmul de crestere al numarului de pasageri, acesta ajungand la 70 de milioane de oameni, ceea ce face unic Aeroportul International din Dubai este cantitatea de marfa ce depaseste patru milioane de tone pe an.

Aeroportul Sondika, Bilbao, Spania

Aeroportul Sondika, Bilbao, SpaniaAeroportul din Bilbao este o veritabila opera de arta a artistului, sculptorului si arhitectului spaniol Santiago Calatrava, finalizata in anul 2000.

Structura cladirii este atat de bine conceputa incat iti permite sa te orientezi extrem de usor, chiar fara a avea nevoie de monitoare digitale care sa te ghideze.

Design-ul infatiseaza un porumbel pe punctual de a-si lua zborul, cu penele incrustate in piatra si cu pielea sclipitoare din aluminiu.