Casa Enrique, povestea afacerii

Casa Enrique, povestea afaceriiCu o bogata experienta in producerea de mobilier in Franta, Henri Allain a venit in Romania in urma cu doisprezece ani, iar in 2004 si-a deschis impreuna cu sotia sa, Aura Allain, propria afacere in domeniul comertului cu mobila de lux. Cu toate acestea, activitatea pe care o practica acum, in forma actuala la Casa Enrique, a inceput practic in vara anului 2007.

“Am inceput aceasta afecere in colaborare cu Eric Wasser, celebrul designer francez de mobila, adept al conceptului de dezvoltare durabila, si firma franceza Seltz, care practica de foarte mult timp aceasta abordare a prelucrarii lemnului, indreptata spre aspectul ecologic”, isi aminteste Henri Allain.

Cei doi au colaborat si in Franta si sunt in primul rand prieteni, asa ca, observand o schimbare la nivelul mentalitatii consumatorului roman, dar si o crestere economica a tarii, au decis sa aduca si aici acest nou concept.

Numele “Casa Enrique” a venit natural, in urma unei glume pe care i-au facut-o prietenii.

“La un moment dat, cand m-am intors in Franta, pe casa mea erau puse o multime de panouri si afise pe care scria ca s-a deschis o discoteca in acel loc: Casa Enrique. Asa mi-a venit ideea. De asemenea, numele are o consonanta internationala, familiara publicului larg”.

'O investitie pe termen lung'

'O investitie pe termen lung'Avand produse cu preturi ce depasesc 5.500 euro, piesele de mobilier din showroom-ul Casa Enrique se adreseaza unui public de nisa, cu venituri mari, peste medie, dar si cu un nivel cultural ridicat si o anumita inclinatie spre tot ceea ce inseamna arta si frumos.

“Clientii nosti sunt persoanele care privesc cumpararea unor piese de mobilier ca pe o investitie pe termen lung pentru ca nu este vorba de un produs pe care sa-l schimbi peste doi sau trei ani, ci de mobila pe care o poti lasa mostenire”, declata Aura Allain.

Mai mult decat atat, Aura si Henri Allain au inceput anul trecut prin a testa piata cu astfel de produse si au constatat ca acestea incep sa fie apreciate si in Romania. Au observat de asemenea oameni care vin in mod frecvent in showroom si sunt interesati de noile aparitii.

"Mobilierul de acest tip este un tip de produs care incepe sa castige teren intrucat nu vom putea taia padurile la nesfarsit pentru a arunca mobila dupa doar doi-trei ani, asa ca vom fi obligati sa gandim altfel si sa adoptam un nou stil de viata", este de parere Aura Allain.

Mobila expusa in showroom-ul Casa Enrique se potriveste cu un anumit stil de viata.

"Eric Wasser este un designer care creaza doar modele de calitate, avand o imaginatie bogata si un spirit creativ liber", adauga Henri Allain.

Eric Wasser, profilul designer-ului

Eric Wasser, profilul designer-uluiEric Wasser, designer-ul pieselor de mobilier de la Casa Enrique, este un profesionist extrem de apreciat in domeniu, care pune un accent deosebit pe utilitatea si durabilitatea produselor, pe frumusetea naturala a lemnului si pe armonizarea formelor.

El a fost premiat de catre presedintele Frantei cu titlul de "Meilleur ouvrier du France" si este castigatorul Concursului International de Inventii Lepine in 2003, pentru casa solara (Heliodome).

De asemenea, pentru creatia sa "Masa cu scaune Mobius" (foto), Eric Wasser a primit Premiul Special din partea juriului, un premiu in afara concursului, deoarece designer-ul nu este roman. Produsul a fost insa apreciat pentru simplitate, avand un design deosebit si o constructie excelenta.

Henri Allain considera ca aceasta colaborare este un atu pentru Casa Enrique si vede in Eric Wasser un spirit creator liber, care nu face compromisuri in ceea ce priveste calitatea si durabilitatea produselor de mobilier, astfel incat, chiar daca pretul acestora are un nivel ridicat, raportul calitate-pret este foarte bun fata de ceea ce exista pe piata.

"Ceea ce alcatuieste stilul unic al mobilei vandute de noi este designul, care nu se demodeaza o data cu trecerea timpului, calitatea si contemporaneitatea", este de parere Henri Allain.

"Eric Wasser are produse care raman pana la cincisprezece ani in topul vanzarilor, fiind si astazi la moda, in conditiile in care statisticile arata ca viata unui produs obisnuit de mobilier nu este mai lunga de trei-patru ani, dupa care vanzarile incep sa scada. In momentul in care ai un produs care ramane constant in vazari pentru o perioada atat de lunga de timp, este deja o realizare remarcabila", adauga Aura Allain.

"Efectele crizei financiare sunt evidente pe piata mobilei"

"Efectele crizei financiare sunt evidente pe piata mobilei"Intrebati cu privire la efectul pe care il are criza financiara mondiala asupra vanzarilor pe piata mobilei din Romania, sotii Allain declara ca acest segment nu a ramas neafectat. Au observat o scadere a vanzarilor in aceasta perioada, iar afacerea lor este afectata la fel ca intreaga piata.

"Este de fapt o perioada de tatonare in care oamenii amana luarea unei decizii in ceea ce priveste investitiile pe care le fac. Asteapta sa vada ce se va intampla, isi fac calcule. Astfel, multe comenzi se amana sau raman in asteptare, iar clientii, chiar daca gasesc produse care sa le placa, prefera sa amane achizitia. Efectele crizei financiare sunt evidente asa ca ne ramane doar sa speram ca se va termina cat mai repede, chiar daca nici macar analistii economici nu-si pot permite sa se pronunte in acest sens", declara Aura Allain.

Cu privire la planurile de viitor, familia Allain isi propune sa se dezvolte pe plan local, sa produca mai multe modele si colectii proprii in atelierul lor si sa largeasca paleta de produse comercializate, introducand noi elemente de decor si nu doar piese de mobilier. de asemenea, in momentul de fata, incearca sa promoveze anumiti artisti romani si francezi ale caror opere de arta sunt expuse spre vanzare in showroom-ul Casa Enrique.

De asemenea, au colaborat cu Razvan Mazilu in cadrul spectracolului "Umbre de Lumina", i-au pus la dispozitie anumite piese de mobilier deoarece au observat ca ideea prezentata de el si de coreograful francez corespund perfect cu ceea ce isi doresc sa transmita prin mobilierul pe care il expun in showroom.

"Avem un ax comun, exista o compatibilitate fantastica intre spectacol si mobilierul care constituie decorul; clasic si contemporan impletite in cadrul aceluiasi produs final".