George Neagu: Imi place sa pun accent pe taietura

George Neagu: Imi place sa pun accent pe taietura“Haine am creat dintotdeauna, doar ca am trecut prin diferite etape si sunt dispus sa experimentez. Urmeaza mobila, fotografia. Toti cream diferit, doar ca mie imi place sa pun foarte mare accentul pe taietura”, ne-a declarat George Neagu (foto).

Astfel isi explica designerul cei doi ani si jumatate petrecuti in atelierul Doinei Levintza, urmati o perioada cu Mihaela Glavan. “Mihaela are lumea ei. Era un alt domeniu, colaboram pe partea de accesorii si bijuterii. Era interesant sa vezi cum se executa un pantof, cat de riguros si cat de diferit e. O minima de neatentie compromite totul”, spune acesta.

Tanarul designer a plecat pe un nou drum anul trecut, cand a lansat marca George Neagu si Agatha Blanck , "marca ce transmitea o stare , legatura dintre stilism floral si haine" sub denumirea Fleurs avec George. Colectia a fost lansata in noiembrie 2007, urmand apoi colectia de primavara-vara.

“A fost un defileu la muzeul George Enescu. Agatha Blanck a facut stilismul floral si partea de decor, iar Mihaela Glavan a facut accesoriile. A fost pentru un alt target, pentru femeia intre 25 si 50 de ani, doar ca a vizat alte preturi si alte materiale”, a afirmat acesta.

De aceasta data, colectia de toamna-iarna sta sub semnul unui personaj regal celebru, devenit prin extrapolare Mariana Antoinette, reprezentand femeia care este constienta de stilul sau. Mihaela Glavan a creat pantofi special pentru colectie, Mihaela Tarhuna a raspuns pentru accesorii, in timp ce decorurile au fost concepute de Agatha Blanck.

Luxul accesibil, intre 100 si 400 lei

Luxul accesibil, intre 100 si 400 lei“Caut un target curajos, intre 25 si 50 de ani, cu o situatie stabila financiara, venituri medii”, adauga designerul, a carui colectie se adreseaza persoanelor care isi cunosc propriul stil. Probabil asa se explica si de ce tinerii sub 25 de ani nu sunt inclusi in acest target.

Colectia Mariana Antoinette include, in medie, intre 50 si 70 de produse in expozitia cu vanzare, din materiale ca bumbacul, matasea, material matlasat, tartan sau blana ecologica.

“Sunt haine accesibile ca pret, pleaca de la 100 lei si ajung la 400 lei. Prioritatea e sa am o idee si oamenii sa aiba acces la o idee. Nu sunt haine de lux, daca trebuie sa vorbim de lux atunci ne referim la faptul cum sunt purtate“, explica designer-ul.

Unele produse sunt prototip, penru altele se pot lua comenzi, iar “anumite piese sunt unicat si pe care nu le repet”. Exista cateva piese care sunt realizate cu anumite materiale, pentru ca altfel nu “cade” bine, insa ceea ce este fascinant este procesul de creatie si croiala. Majoritatea pieselor sunt dintr-o bucata, au nevoie de o anumita latime si lungime.

“Pe colectie sunt in jur de 60 de produse care pot pleca. Este greu de spus cat se poate castiga, diferenta de pret intre produse este destul de mare. Estimez un minim de 2.000 de euro, daca se vinde tot “, spune George Neagu, care avea deja cinci clienti confirmati, pana la ora interviului, in mai putin de doua ore de la deschiderea expozitiei din Cafepedia 3.

Preturile accesibile asigura o clientela variata, dar si fidelizarea acesteia, designer-ul mizand pe faptul ca “oamenii se intorc periodic si nu vor un singur produs”.

Un defileu poate ajunge pana la 15.000 de euro

Un defileu poate ajunge pana la 15.000 de euroAnterior, George Neagu si-a expus o parte din creatiile actualei colectii la targul V for Vintage, organizat in octombrie anul curent, tot in Cafepedia 3, ocazie la care, de altfel, am si facut cunostinta.

“Aici suntem mai mult ca intre prieteni. Investim in primul rand multa pasiune”, explica George, motivandu-si prezenta la astfel de evenimente in care muzica, decorul si ambianta fac mai mult decat o atmosfera de podium.

Evenimentul Mariana Antoinette a beneficiat de nconventional in forme diverse, pornind de la spatiul intim in tonuri pastel si decorurile de budoir, prin conceptul de organizare evenimente Ex-Academy.

“Cand vorbim de un defileu, suma minima care se investiste este de 7.000 de euro si ajunge pana la 15.000 de euro, incluzand materialele si mana de lucru”, completeaza designer-ul, care a avut o astfel de prezentare in sezonul trecut de primavara-vara.

Poate parea curios, dar acesta prefera sistemul underground, comunicand prin intermediul blog-ului sau, www.georgeneagu.blogspot.com. “Am un blog pe care il updatez saptamanal, cu o sumedenie de pictoriale. Exista si un numar de telefon pe care se poate comanda”, spune designerul.

Cat despre publicatiile de profil, acesta afirma ca nu sunt principala prioritate. “Ma feresc de ele, dar daca se poate, e ok. Principala prioritate este sa creez, iar oamenii sa se simta atrasi de haine”, incheie George Neagu.