C. Francu: Platesti pentru a te simti in paradis

Luxul poate fi definit de servicii ireprosabile sau de o opulent iesita din comun, poate fi privit ca un moft sau o necesitate, o dovada de putere sau de parvenitism. In cazul vacantelor, un pachet turistic de lux poate oferi clientului garantia ca va fi tratat cu respect, va uita de stres si de probleme.

Tarifele acestora difera in functie de calitatea serviciilor, de numarul de stele, de lantul hotelier sau marca, de tipul camerei sau a apartamentului, de servicile si facilitatile incluse dar si de reputatia sau de caracterul exclusivist al hotelului.

Platesti pentru a te simti in paradis si, evident, paradisul este diferit in functie de asteptarile, dorintele si stilul fiecarui client. Asadar, pachetele de lux sunt adesea personalizate pentru clientii cu bugete pe masura”, declara Cristian Francu, CEO Klever Travel (foto).

De asemenea, tariful unui pachet turistic creste adesea in functie de distanta care trebuie parcursa pana la destinatie. Din acest motiv, ofertele exotice sunt foarte scumpe, iar un pachet ajunge sa coste mai mult de 2000 de euro de persoana, un motiv fiind faptul ca cel putin 1000 de euro se cheltuie pentru biletul de avion. Daca turistul isi doreste insa sa zboare fie si numai un segment in Business Class, tariful creste de doua sau adesea chiar de trei ori pana la 3000 euro pe bilet, iar zborul dureaza aproximativ 24 de ore.

Tarifele la clasa business sunt mult mai mari insa, daca ne gandim ca zborurile peste ocean pot dura peste 10 ore si sunt completate de alte zboruri de cateva ore si de asteptari in aeroporturile de escala, putem intelege de ce unii dintre clientii care isi permit vacante de lux ne cer rezevari la clasa business sau la first class – confortul este important si banii cheltuiti garanteaza confortul atunci cand ai nevoie de el”, adauga Cristian Francu.

Servicii VIP

Servicii VIPCu siguranta exista solutii si mai confortabile decat business class-ul. Clientii cu pretentii si bugete pe masura pot inchiria avioane private. Un avion de 8 locuri, care face un zbor intre doua destinatii europene cum ar fi, de exemplu, Bucuresti –Nisa si retur poate fi inchiriat pentru aproximativ 12.000 de euro.

Daca insa clientul isi doreste sa zboare cu un private jet rapid si de lux, o calatorie pe ruta Bucuresti-Nisa si retur poate ajunge la pretul de 35.000 euro pentru opt persoane.

Exista in pachetul oferit servicii de VIP, transfer cu limuzina de la scara avionului la hotelul ales sau sampanie in masina si in avion. In acest caz, o varianta reprezinta achizitionarea unui card care da dreptul la 25 de ore de zbor timp de 2 ani, pe orice ruta aleasa si rezervata din timp. Astfel, pretul unei ore de zbor este de aproximativ 5.000 de euro. Avioanele pot avea diferite grade de confort interior. In functie de model si capacitate, preturile variaza intre 129.000 si 373.000 euro pentru 25 ore de zbor.

Atunci cand vine vorba de cazare, Cristian Francu este de parere ca un hotel de lux, foarte scump, ireprosabil din punctul de vedere al serviciilor si chiar opulent, nu trebuie sa fie neaparat celebrul Burj Al Arab, cunoscut ca fiind singurul hotel de 7 stele din lume, unde Apartamentul Regal include un lift personal, cinematograf propriu si echipament electronic de ultima ora. Astfel, el recomanda si alte apartamente de lux, unice, cu tarife de mii de euro pe noapte, dar in Europa. Printre acestea se numara Apartamentul Prezidential din Hotel de Crillon, Paris sau Apartamentul Prezidential din hotel Adlon Kempinski, Berlin.

De aceeasi parere este si Sorin Vaduvoiu Manager Executiv Perfect Tour (foto):

Contrar asteptarilor nu trebuie sa cautam la capatul lumii cele mai scumpe destinatii. Doar in Europa pot mentiona Monte Carlo sau Porto Cervo, Sardinia ca destinatii de lux, unde o camera de hotel de cinci stele ajunge in plin sezon la 2.500 de euro pe noapte".

La acestea, el adauga destinatii exotice cu servicii la superlativ si preturi pe masura precum Insulele Seychelles din Oceanul Indian, Mauritius, Tahiti, in Polinezia Franceza, sau Bora Bora.

Croazierele: O categoria aparte a vacantelor de lux

Croazierele: O categoria aparte a vacantelor de luxIn zilele noastre, luxul s-a strecurat la bordul vaselor de croaziera si le-a transformat din vechile si inghesuitele vapoare in adevarate statiuni plutitoare. Mai mult decat atat, cei aflati la bord se vor trezi in fiecare zi in alta locatie, vor manca cea mai rafinata mancare la mic dejun, pranz si cina, si se vor bucura de serviciile de cinci stele de dimineata pana seara.

Aventurierii cu bugete pe masura pot rezerva un loc pe un vas de croaziera de lux ce reprezinta un palat plutitor dotat cu facilitati premium: camera, restaurante de cinci stele, cazinouri, cluburi de noapte, piscine, sali de fitness, spa-uri de top, terenuri de tenis si un itinerariu coordonat atent.

Tarifele depind in astfel de croaziere de tipul vasului, de itinerariul ales si variaza enorm in functie de tipul cabinei. Cea mai ieftina cabina, cea de interior, nu are nici o fereastra fiind practic in intregime in interiorul vaporului. Exista cabine care au hublouri – ferestre catre exterior si apartamente sau cabine speciale care au chiar balcon.

Una dintre cele mai scumpe croaziere este croaziera in jurul lumii organizata de Princess. Astfel puteti petrece 104 zile in jurul lumii, acostand in peste 50 de porturi printre care se numara Bora Bora, Hawai, San Francisco si Sydney.

Imbarcarea se face in 2009 din Sydney pe vasul Down Princess. Tariful pentru o cabina interioara ajunge acum la 28.000 de euro. Serviciile sunt all inclusive pe toata perioada croazierei, iar tariful pentru cabina cu hublou se invarte in jurul sumei de 38.000 de euro. Alte variante de Croaziere in jurul lumii pornesc din Florida si ajung la Roma, in Italia, tarifele fiind de aproximativ 37.000 de euro.

Clientii calatoriilor de lux nu sunt turisti care nu se uita la bani

Clientii care cumpara pachete de lux sunt persoane care pleaca de mai multe ori pe an din tara, turisti cu gusturi specifice si asteptari mari, care au calatorit in multe locuri si compara, asteptandu-se la servicii de top oriunde ar fi.

Sunt clienti care citesc reviste de specialitate, care sunt bine informati si isi doresc fie sa experimenteze noi destinatii, fie sa viziteze locatiile si serviciile recomandate si premiate international".

Sorin Vaduvoiu considera ca aceasta categorie de clienti se caracterizeaza prin faptul ca sunt foarte pretentiosi, sunt obisnuiti cu servicii deosebite si isi pun vacanta in mainile unui consultant de turism. In acelasi timp, isi planifica sejururile pana la cel mai mic detaliu, de la culoarea limuzinei de transfer, specialitatile culinare din restaurante, inaltimea valurilor dintr-o anumita zona/perioada, periodicitatea musonilor si pana la riscul de precipitatii.

Contrar unor asteptari eronate, clientii care cumpara produse de lux nu sunt clienti care nu se uita la bani. De cele mai multe ori ei sunt cei care negocieaza cel mai des un tarif sau un discount, sunt cei care verifica si compara oferte. Pana la urma, luxul este in mintea si ochiul turistului. Fiecare intelege luxul diferit, in functie de bugetul pe care-l avem la indemana, de experientele anterioare, de stilul de viata si de stilul de calatorie, de asteptari, de varsta, de statut social”, completeaza Cristian Francu.

Pachetele turistice de lux s-au vandut mult mai greu

In ceea ce priveste efectele crizei financiare asupra cererii de pachete turistice de lux, specialistii in domeniu declara ca acestea s-au vazut inca din luna noiembrie a anului trecut si vor continua sa apara pe parcursul anului 2009. Ei se asteapta insa la un ritm de crestere mai scazut si nu la o scadere dramatica a cererii, cu toate ca in decembrie 2008 cererea de programe de Revelion a fost vizibil mai mica decat cea din decembrie 2007.

Pachetele de lux pentru perioada sarbatorilor au avut in 2008 o dinamica diferita fata de 2007. S-au vandut mult mai greu, gasindu-se locuri libere chiar si in luna Decembrie”, declara Sorin Vaduvoiu.

Cu toate acestea, el considera ca cei care sunt obisnuiti cu luxul si calitatea serviciilor nu vor scadea numarul de stele si se asteapta sa vanda sejururi de lux, doar ca acestea vor avea un numar mai scurt de nopti.

Cristian Francu este de aceeasi parere, desi a observat o scadere de 15 la suta in lunile noiembrie si decembrie ale anului trecut fata de aceeasi perioada a anului 2007, considera ca turistii care isi permiteau vacante scumpe anul trecut o vor face si anul acesta. Criza le va afecta afacerile, insa clientii cu bani nu isi vor simti bugetele si veniturile intr-atat de afectate incat sa nu isi mai permita o vacanta de lux.

Este cunoscut faptul ca romanii nu obisnuiesc sa isi planifice si cumpere vacantele foarte din timp. Insa aceasta criza s-ar putea sa le schimbe stilul de a planui si cumpara o vacanta”, declara Cristian Francu.

Totodata, el observa deja ca decizia de a cumpara o vacanta se ia mai greu si dupa o analiza mai atenta a ofertelor si tarifelor insa vede aceasta situatia ca o oportunitate de a oferi servicii mai bune, de a se autodepasi, si nu ca o problema.

Pe plan intern, cererea a ramas constanta insa specialistii in domeniu considera ca, desi se pot oferi pachete de lux si in Romania, tarifele din tara nu se justifica in comparatie cu cele oferite in alte locatii, iar atunci cand conditiile sunt bune intr-un hotel anume, infrastructura si serviciile conexe lasa uneori de dorit.

Exista destinatii exotice cu hoteluri luxoase la tarife similare cu cele ale litoralului romanesc. De exemplu, o camera in Bali, la Hotel Ritz Carlton 6* costa 80 euro/persoana/noapte locul in camera dubla. Insa, daca adaugi pretul unui zbor (in jur de 1000 euro la Economic, 3000 euro la Bussiness Class sau 7000 euro la First Class), pachetul ajunge la o valoare foarte mare”, completeaza Sorin Vaduvoiu.