"Putem influenta atitudinea celorlalti prin felul in care ne prezentam"

"Putem influenta atitudinea celorlalti prin felul in care ne prezentam"

De mica, Mihaela Berciu a avut atat expunere, cat si intelegere a ceea ce inseamna eleganta si diferentierea de ceilalti prin intermediul felului in care ne imbracam si ne comportam, mama ei fiind o femeie foarte eleganta.

In acelasi timp, a constientizat faptul ca, felul in care ne prezentam in fata celorlalti influenteaza atitudinea acestora fata de noi si, implicit, ca putem influenta atitudinea celorlalti prin felul in care ne prezentam, vestimentatia fiind la fel de importanta precum comunicarea verbala si non-verbala.

"Adevarata pasiune pentru tot ce tine de imbracaminte si imagine mi-am descoperit-o insa atunci cand am decis sa urmez cursurile de design vestimentar ale American International University din Londra”, isi aminteste Mihaela Berciu.

Dupa finalizarea studiilor a decis sa se intoarca in Romania, unde a inceput sa se ocupe de design interior. In acel moment simtea ca piata modei era la inceput, iar mirajul brand-urilor straine, mult prea puternic pentru ca o linie vestimentara autohtona sa aiba succesul pe care si l-ar fi dorit.

"Cand am considerat ca piata s-a maturizat am inceput sa colaborez ca stilist si apoi coordonator de imagine a colectiilor Irinei Schrotter si ale lui Razvan Ciobanu", adauga Mihaela Berciu.

In paralel a coordonat imaginea departamentului de stiri al postului de televiziune Antena 1, reusind astfel sa dea o directie si sa impuna un stil specific in materie de imbracaminte, care a devenit un etalon la acea vreme.

Totodata, intuind potentialul consultantei in imagine, a decis sa se specializeze in acest domeniu de nisa, asa ca a urmat cursurile de consultant de imagine ale London Image Institute si s-a inscris ca membru asociat al Association of Image Consultants International, devenind astfel singurul consultant din Romania membru al celei mai mari asociatii de consultanti de imagine din lume.

Foto: Alex Galmeanu

"Oamenii de afaceri ar trebui sa fie un etalon in societate"

"Oamenii de afaceri ar trebui sa fie un etalon in societate"Din paleta larga de optiuni in domeniul consultantei de imagine, Mihaela Berciu a ales sa se specializeze pe tinuta de business, considerand ca oamenii de afaceri sunt sau ar trebui sa fie un etalon in societate.

"Pana la urma, ei sunt cei care fac si desfac viitorul tarii, acestia ne reprezinta, vizibil, in fata lumii intregi. Calatoresc destul de des, iar faptul ca reuseam, in orice aeroport, sa-i identific pe oamenii de afaceri romani inainte de a-i auzi vorbind, m-a determinat sa ma indrept spre acest domeniu”.

Momentan, colaboreaza mai putin cu persoane private, indreptandu-si atentia spre lucrul cu grupuri mai mari de persoane. Totodata, dezvolta o platforma de seminarii si conferinte. Intrucat acest concept de consultant de imagine este foarte nou in Romania, Mihaela Berciu considera ca necesita, inainte de toate, o prezentare corecta atat a importantei, cat si a nevoii construirii si proiectarii unei imagini profesionale corecte, in vederea obtinerii succesului in cariera pe care fiecare dintre noi si-o doreste.

"Chiar daca haina nu-l face pe om, il ajuta, cu siguranta, ca la prima vedere, sa fie apreciat si privit cu o mai larga deschidere de ceilalti. Studiile arata ca mintea umana evaluaza si eticheteaza o persoana in primele 60 secunde ale intalnirii. Tinand cont de acest lucru, haina ajuta ca eticheta sa fie favorabila, dar comunicarea ulterioara trebuie sa sustina ceea ce haina a prezentat”.

Manageri romani vs. manageri straini

Manageri romani vs. manageri strainiObservand de-a lungul timpului vestimentatia oamenilor de afaceri din Romania, Mihaela Berciu a constatat o reala problema in a accepta faptul ca exista reguli si limitari in abordarea tinutei potrivite mediului de afaceri, situatie care in alte tari nu este valabila.

"In strainatate, oamenii de afaceri, barbati si femei deopotriva, au inteles ca in lumea de afaceri se duce, de fapt, un razboi si ca armele necesare sunt cunostintele si experienta fiecaruia. Incercarea de a intimida sau deturna atentia partenerilor de afaceri prin vestimentatie nu este privita cu ochi buni ci, dimpotriva, se considera ca ascunde lipsa uneia dintre calitatile mentionate mai sus”, marturiseste Mihaela Berciu.

In acelasi timp, ea considera ca diferentele principale se observa in mod special in intelegerea hainelor care compun tinuta acceptata in mediul de afaceri si diferitele niveluri ale tinutei business.

Cu toate acestea, ii place sa prezinte modul in care se fac lucrurile corect, fara a evidentia, in mod special, greselile. Din acest motiv a lansat recent cartea "Tinuta pentru succes", cei care o citesc reusind sa observe si sa-si corecteze singuri greselile.

Pentru viitor, Mihaela Berciu isi propune sa lanseze o variata pentru barbati a cartii sale, dar si organizarea unor conferinte si seminarii pe tema tinutei business atat in Bucuresti, cat si in tara. De asemenea, planuieste sa-si continue studilie ca specialist in consultanta de imagine prin participarea la cursuri si conferinte internationale.


Pasiuni si hobby-uri

Pasiuni si hobby-uriIn timpul liber, Mihaela Berciu adora sa stea cu cei doi copii ai ei si sa citeasca. Marturiseste ca aceste doua activitati o linistesc, ii confera energie pozitiva si ii deschid noi orizonturi.

"Ador copiii, asa ca, atunci cand eram mica, imi doream sa devin mama, inainte de orice. Ceea ce am si facut. La 25 de ani aveam deja doi copii. In acelasi timp, visam sa devin chirurg".

De asemenea, ii face placere sa calatoreasca, sa viziteze cat mai multe locuri si sa descopere culturi noi, iar Sarbatorile de Paste le petrece de obicei in Grecia, iar anul acesta nu a facut exceptie.

"Recunosc ca am inceput sa evit orasele mari. Mi se pare tot mai interesant sa descopar fiecare tara prin orasele ei mici, chiar sate, acolo unde intalnesti adevaratii reprezentanti ai fiecarei tari, nealterati de mixul international pe care-l intalnesti in fiecare metropola”



Foto: Alex Galmeanu