1 / 6

“Revistele ofera posibilitati de design la care advertising-ul poate doar sa viseze”

Atunci cand lucreaza la ilustrarea unui articol, Raymond Bobar (desen dreapta) nu-si arata niciodata conceptul inainte ca acesta sa fie in forma finala si considera ca acest principiu – extrem de obisnuit in strainatate – ar trebui respectat de orice designer, dar si de editorii din redactii care tind sa faca modificari pe parcurs. In momentul in care ai ajuns sa lucrezi intr-un anumit loc si esti angajat sa faci design, inseamna ca esti in stare sa o faci si vrei sa o faci, considera Bobar. Dar rezultatul final depinde si de echipa din care faci parte, element care face diferenta intre munca sa si cea a unui artist.

Raymond Bobar a participat la cursuri de desen inca din perioada gimnaziului, intentionand sa-si continue pregatirea la liceul de arta din Deva. S-a decis, totusi, pentru liceul de muzica. Cativa ani mai tarziu s-a intors la prima sa pasiune, urmand studiile Facultatii de Arta ale Universtatii din Bucuresti, cu specializare in fotografie si design grafic. Adevaratul declic s-a produs insa atunci cand a inceput colaborarea cu revista Idea din Cluj.

A lucrat mai tarziu designer la revista Omagiu si art director pentru publicatii precum Republik sau Esquire si, in paralel, a oferit consultanta si a realizat designul pentru diverse postere, identitati si publicatii precum Festivalul Next, Libra Film, Festivalul de Film Transilvania si Fundatia Est'e'nest. In prezent, este art director la publicatia Men's Health Romania.

Bobar s-a specializat pe designul de revista si nu a ales domeniul advertising-ului, mult mai popular printre cei cu pregatirea si specializarea lui, deoarece gaseste aici o posibilitate mult mai mare de a experimenta si de a se exprima. Simte ca poate realiza mult mai multe din punct de vedere creativ ilustrand articolele unei publicatii si marturiseste ca, inca de la inceput, a vazut acest teren nebatatorit in Romania ca pe o oportunitate de a aduce o viziune noua asupra felului in care trebuie sa arate o revista.

“Revistele ofera posibilitati de design la care advertising-ul poate doar sa viseze”, spune Raymond Bobar.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri