Cum lansezi un brand de parfumuri de lux

Cum lansezi un brand de parfumuri de luxLa sfarsitul anului 2006, Ben Gorham a executat cel mai bun slum-dunk* din cariera sa, dar nu in baschet, sportul care l-a consacrat: a infiintat propria companie si a inceput sa produca o linie de parfumuri, reunite sub brand-ul Byredo.

Suedezul ocupa si functia de director de creatie, adica nascoceste conceptul fiecarui parfum, lucrand in parteneriat cu trei parfumieri francezi renumiti: Olivia Giacobetti, care a lucrat pentru brand-uri precum Guerlain sau Hermes, Jerome Epinette si Michel Almairac.

Pentru a atinge succesul pe aceasta piata, el considera ca cel mai important element este parfumul in sine si impresia pe care o lasa celui care il simte, chiar daca multi aleg un anumit brand doar dupa nume sau ambalaj, fara a se regasi in aroma lui.

De asemenea, este de parere ca povestea din spatele parfumului este esentiala si marturiseste ca nu creeaza un parfum decat daca ii intelege contributia noua pe un segment care reprezinta aproximativ cinci procente din piata totala a parfumurilor la nivel mondial.

Ben Gorham vede totodata costurile si investitiile initiale foarte mari pentru lansarea unui nou brand de parfumuri drept principale impedimente in intrarea pe acesta piata.

Atunci cand lansezi un brand de imbracaminte ai posibilitatea de a schimba mereu produsul in functie de tendinte si de preferintele pe care le observi la clienti. Acest lucru este imposibil in industria parfumurilor si consider ca acesta este motivul pentru care vedem mai rar companii mici in acest domeniu”.

In prezent, parfumurile sale - Green, Chembur, Gypsy Water, Rose Noir si Pulp - se vand in douazeci de parfumerii de lux din lume la pretul unitar de 200 euro si au fost lansate recent in Romania, la Madison Perfumery, prima parfumerie de lux din Romania.

*Un slum-dunk descrie aruncarea la cos practicata in baschet, in care jucatorul arunca mingea la cos de sus in jos prin saritura cu o singura mana sau cu ambele peste cadru.


Ce face diferenta dintre un brand de lux si unul comercial

Ce face diferenta dintre un brand de lux si unul comercialAtunci cand creeaza conceptul unui parfum, Ben Gorham porneste de la ideea ca oamenii trebuie fie sa adore parfumul, fie sa nu le placa deloc si considera ca acesta reprezinta elemental esential care diferentiaza parfumurile premium de cele comerciale.

“Nu exista practic o zona de mijloc, ceea ce elimina din start o mare categorie a publicului si a cumparatorilor de parfumuri. Acesta este un risc pe care si-l asuma cei care creeaza parfumuri de lux, concepte de nisa.”

Atunci cand intentia este aceea de a crea un parfum comercial, companiile lucreaza cu un focus grup si incearca sa creeze un parfum pe placul unui procent mare de clienti, acesta ajungand chiar pana 80 la suta. Asadar, de multe ori, se ajunge la un rezultat final inexpresiv si lipsit de personalitate si unicitate.

Si-a lansat colectia de parfumuri la sfarsitul anului 2006 si considera ca a intrat pe aceasta piata intr-un moment potrivit, exact inainte de declansarea crizei financiare, asa ca, desi piata din Statele Unite a fost puternic lovita, pentru brand-ul sau efectele s-au limitat doar la o ascensiune mai lenta pe piata.

“Mai afectate au fost companiile care aveau deja venituri considerabile si asteptari pe masura cu privire la vanzari si venituri”, adauga Ben Gorham.




Pasiunea pentru parfumuri

Pasiunea pentru parfumuriDupa cativa ani buni petrecuti jucand baschet profesionist si renuntand pe rand la cursurile facultatilor de Business si de Stiinte Politice, Ben Gorham intra in lumea artei si a design-ului interior, urmand studii superioare de Arte Frumoase la Stockholm Art School.

Pasiunea pentru parfumuri si-a descoperit-o din pura intamplare, acum patru ani, atunci cand a cunoscut un parfumier care l-a initiat in lumea parfumurilor.

“M-a impresionat in primul rand legatura dintre simtul olfactiv si amintiri, asa ca am inceput sa invat si sa citesc despre parfumuri”, isi aminteste Ben Gorham.

A fost influentat, de asemenea, de calatoria in India, tara mamei sale, unde nu mai calatorise de peste cincisprezece ani si unde marturiseste ca a trait o veritabila experienta olfactiva.

“India este o tara care te impresioneaza pozitiv sau negativ prin multitudinea si intensitatea mirosurilor. Aceasta a fost scanteia de care aveam nevoie pentru a incepe sa creez parfumuri”, adauga Ben Gorham.