1 / 4

Cum lansezi un brand de parfumuri de lux

La sfarsitul anului 2006, Ben Gorham a executat cel mai bun slum-dunk* din cariera sa, dar nu in baschet, sportul care l-a consacrat: a infiintat propria companie si a inceput sa produca o linie de parfumuri, reunite sub brand-ul Byredo.

Suedezul ocupa si functia de director de creatie, adica nascoceste conceptul fiecarui parfum, lucrand in parteneriat cu trei parfumieri francezi renumiti: Olivia Giacobetti, care a lucrat pentru brand-uri precum Guerlain sau Hermes, Jerome Epinette si Michel Almairac.

Pentru a atinge succesul pe aceasta piata, el considera ca cel mai important element este parfumul in sine si impresia pe care o lasa celui care il simte, chiar daca multi aleg un anumit brand doar dupa nume sau ambalaj, fara a se regasi in aroma lui.

De asemenea, este de parere ca povestea din spatele parfumului este esentiala si marturiseste ca nu creeaza un parfum decat daca ii intelege contributia noua pe un segment care reprezinta aproximativ cinci procente din piata totala a parfumurilor la nivel mondial.

Ben Gorham vede totodata costurile si investitiile initiale foarte mari pentru lansarea unui nou brand de parfumuri drept principale impedimente in intrarea pe acesta piata.

Atunci cand lansezi un brand de imbracaminte ai posibilitatea de a schimba mereu produsul in functie de tendinte si de preferintele pe care le observi la clienti. Acest lucru este imposibil in industria parfumurilor si consider ca acesta este motivul pentru care vedem mai rar companii mici in acest domeniu”.

In prezent, parfumurile sale - Green, Chembur, Gypsy Water, Rose Noir si Pulp - se vand in douazeci de parfumerii de lux din lume la pretul unitar de 200 euro si au fost lansate recent in Romania, la Madison Perfumery, prima parfumerie de lux din Romania.

*Un slum-dunk descrie aruncarea la cos practicata in baschet, in care jucatorul arunca mingea la cos de sus in jos prin saritura cu o singura mana sau cu ambele peste cadru.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri