Costurile si cererea de bilete

Costurile si cererea de bileteB’ESTFEST a ajuns la a treia editie, iar odata cu trecerea timpului au crescut si costurile organizarii festivalului, ajungand in acest an la o valoare de 3,3 milioane euro, ca urmare a adaugarii in program a unei zile de festival, dar si a standardelor tot mai ridicate, asemanatoare cu cele din strainatate.

Cele mai cunoscute festivaluri de pe mapamond

“Fata de prima editie, in 2008 costurile au evoluat considerabil dat fiind faptul ca am adaugat o noua zi si o noua scena. Anul acesta insa am renuntat la cea de-a treia scena insa am ajuns sa avem un festival de cinci zile”, declara Laura Coroianu, CEO Emagic

Cresterea costurilor a fost insotita de o evolutie in acelasi sens a cererii de bilete astfel ca, biletele la B’ESTFEST s-au vandut anul acesta de doua ori mai repede decat cele de anul trecut, in aceeasi perioada de timp.

“Desi avem de a face cu vremuri de criza, oamenii inca prefera sa investeasca in entertainment de calitate, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure”, marturiseste Laura Coroianu.

Despre venituri, Laura Coroianu nu poate oferi inca prea multe detalii deoarece la sfarsit de an trage linie si analizeaza situatia. In prezent, banii castigati se investesc mai departe in noi proiecte.

“Exista si pierderi, pentru ca in fond este un business riscant, insa reusim sa pastram un bun echilibru”.

Cum se organizeaza un festival

Cum se organizeaza un festivalOrganizarea unui festival precum B’ESTFEST necesita un efort urias. Pregatirile pentru editia urmatoare incep odata cu sfarsitul celei care tocmai se desfasoara si volumul de munca este foarte mare, pe toate planurile: booking, sponsorship, comunicare, marketing, productie si finante.

Sunt multe detalii de care trebuie tinut cont si care se conditioneaza reciproc: locatie, data, public estimat.

“Echipa Emagic are in componenta aproximativ 16 persoane care se ocupa de toate pregatirile premergatoare evenimentului. In zilele de festival insa, stafful cuprinde aproximativ 500 de persoane care acopera toate ariile de activitate la locatie”.

In ceea ce priveste criteriile dupa care sunt selectate trupele participante la B’ESTFEST, Laura Coroianu marturiseste ca nu se ghideaza dupa studii de piata complexe, ci se bazeaza pe instinct, ceea ce ei numesc “nasul de promoter”.

De asemenea, de o importanta majora sunt feedback-ul din partea publicului, parerile si sugestiile spectatorilor, de care se tine intotdeauna cont, fiind un eveniment destinat publicului

“In general mecanismul dupa care functionam este urmatorul: aflam cine este in turneu, estimam popularitatea artistului sau trupei respective pe piata romaneasca, apoi facem o oferta. Ne bucuram de increderea multor agenti si manageri de artisti, prin urmare si relatiile personale joaca un rol decisiv in acest business”, adauga Laura Coroianu.

Marturiseste insa ca bookingul este intr-adevar mai complicat la un festival pentru ca sunt mult mai multe detalii de care trebuie sa se tina cont, printre care data la care va avea loc.

Asadar, nu putine au fost trupele pe care Emagic nu a reusit sa le aduca la B’ESTFEST pentru ca, desi erau in turneu in aceasta zona a Europei, nu erau disponibile in zilele festivalului.

“Un exemplu este chiar cel de anul acesta, cu The Killers. Stiam ca fanii romani si-ar dori mult sa-i vada, dar ei erau disponibili doar pe 1 iulie, asa ca am creat si Ziua Zero, special pentru ei; un pas riscant pentru ca o zi in plus aduce automat si mai multe alte costuri, dar din semnalele pe care le-am primit pana in prezent, nu cred ca a fost o greseala”.



Cei mai pretentiosi artisti

Cei mai pretentiosi artistiAtunci cand se gandeste la cele mai excentrice cereri ale artistilor prezenti la cele doua editii de pana acum, Laurei Coroianu ii vin imediat in minte tuica de prune pentru Manu Chao, cei 12 trandafiri cu coada lunga pe care i-a cerut Roisin Murphy, ceasul cu secundar de pe peretele cabinei lui Marilyn Manson sau masina de cusut ceruta pe scena de Chicks on Speed.

Festivalul B’ESTFEST este organizat de Emagic, companie care, pe pe langa festivalul care va avea loc saptamana viitoare, are in agenda pentru acest an evenimente precum concertul Madonnei din 26 august, dar si concerte la Sala Palatului, programate pentru sezonul de toama - iarna: Diana Krall, Pasion de Buena Vista, Harlem Gospel Choir.

La acestea se adauda Live From Buena Vista – The Havana Lounge, anuntat deja pentru 2010, precum si cele organizate deja in 2009: Pasion de Buena Vista, The Havana Lounge, Sting si Kratwerk.

Vedetele B`ESTFEST 2009