Callessentially: Investitie initiala de 150.000 euro

Callessentially: Investitie initiala de 150.000 euroConcierge reprezinta activitatea de facilitare a contactului dintre companiile care ofera servicii de lux precum transport cu limuzina sau avion privat, protocol in aeroport, rezervari la cele mai scumpe restaurante, evenimente si hoteluri, bilete pentru teatru sau opera, receptii VIP si clientii care vor sa beneficieze de acestea in cel mai scurt timp posibil.

Callessentially este primul club romanesc de concierge de lux si a fost infiintat in mai 2008, dupa o investitie initiala de 150.000 euro, adevarata provocare constand, insa, in timpul necesar dezvoltarii relatiilor cu furnizorii de servicii.

”Callessentially a aparut din nevoile resimtite de noi si prietenii nostri. Dupa ce ne-am confruntat cu situatii, unele mai complicate, iar altele relativ banale care ne-au consumat timp pretios, ne-am dat seama ca avem nevoie de servicii de concierge pe piata romaneasca. Am vrut sa apelam la astfel de servicii si am descoperit ca ele nu exista”, isi aminteste Victor Podeanu, administratorul companiei.

Conceptul initial, sub care a fost creata aceasta afacere, a fost un club privat cu reguli stricte, unde membrii au garantia ca le este pastrata secreta identitatea. Momentan, Callessentially are peste 200 de membri, un numar care satisface asteptarile proprietarilor acestui business, dupa primul an de activitate.

“Numarul de membri noi pe luna depinde de modalitatea in care suntem solicitati. Sunt membri care ne solicita individual, dupa ce acceseaza pagina noastra de internet sau afla de noi din media, si sunt clienti care ne contacteaza prin intermediul companiilor cu care colaboram”, declara Victor Podeanu.

Compania nu a apelat la publicitate, ci a incercat sa pastreze un cerc destul de restrans, iar membrii si colaboratorii sunt alesi pe criterii de calitate, pentru a evita eventualele probleme sau conflicte ulterioare. Astfel, fiecare serviciu poate fi certificat, atat pentru membri, cat si pentru prestatori.


Cum functioneaza o companie de concierge

Cum functioneaza o companie de conciergeO companie de concierge creeaza o relatie cu fiecare membru inca din momentul abonarii. De obicei, se poarta o discutie in care noul membru afla toate modalitatile in care poate beneficia de serviciile de concierge si, in acelasi timp, echipa intelege preferintele si stilul lui de viata.

“Facem acest lucru pentru ca, in multe cazuri, este nevoie de un serviciu personalizat, pe care ne straduim sa il punem la dispozitia clientului. Dupa incheierea contractului stam la dispozitia acestuia 24 de ore din 24, 365 de zile pe an”.

Sistemul dupa care isi desfasoara activitatea este foarte bine conturat. Clientii platesc un abonament pe an si beneficiaza in aceasta perioada de toate beneficiile puse la dispozitie de tipul abonamentului pe care il achizitioneaza. Exista abonamente mai ieftine prin care se intermediaza doar legatura dintre membru si prestator, dar si abonamente care implica o consiliere din partea companiei.

Astfel, banii pe care ii investesc in abonamente, membrii ii recupereaza din comisioane suplimentare pe care nu le mai platesc pentru un anumit serviciu sau reducerile pe care le ofera companiile colaboratoare, exclusiv pentru membrii unei companii de concierge.

Cel mai scump si cel mai nou abonament Callessentially este Platinum, in valoare de 1.000 euro. Acesta include toate serviciile de care pot avea nevoie clientii, de la instalatori si livrari de flori pana la transport de lux, avioane private si pachete complete pentru excursii de lux.

Un astfel de pachet include transport cu limuzina, servicii de protocol in aeroport, rezervari la cele mai exclusiviste restaurante, evenimente si hoteluri, bilete pentru teatru sau opera, receptii VIP si orice aranjamente speciale suplimentare.

Celelalte abonamente disponibile la Callessentially sunt pachetul Gold , in valoare de 500 euro, si Silver, pentru care se platesc 300 euro.

“Cele mai extravagante si costisitoare solicitari nu sunt neaparat cele mai dificile. Totul depinde foarte mult si de ora la care suntem apelati”, adauga Victor Podeanu.

Profilul clientilor

Profilul clientilorMembrii unui club de concierge sunt persoane cu venituri peste medie si studii superioare, oameni care calatoresc si stiu cum sunt percepute astfel de servicii in strainatate.

"Membrii clubului Callessentially sunt, in general, persoane ocupate, pretentioase, care isi doresc servicii de inalta calitate si au prea putin timp. Ei nu vor sa-si piarda putinul timp liber pe telefoane, verificari si chiar supravegherea calitatii serviciilor. De aceea, ne suna pe noi pentru orice serviciu de care au nevoie: rezervari, cumparaturi, plati sau diverse comisioane, iar noi rezolvam aceste lucruri mult mai repede si mai eficient datorita retelei tot mai mari de furnizori si contacte pe care o avem”, adauga Victor Podeanu.

Beneficiile membrilor se impart pe mai multe planuri. Cel mai important este timpul economisit, la care se adauga reduceri semnificative si tratament VIP pentru membrii Callessentially, astfel incat investitia in abonament sa fie amortizata, prin folosirea serviciilor.

“Un avantaj important il reprezinta siguranta ca un expert preia toate grijile si face tot posibilul ca lucrurile sa mearga ca la carte”, considera administratorul clubului.

Pe timp de criza, clientii renunta la serviciile de lux

Pe timp de criza, clientii renunta la serviciile de luxIn ceea ce priveste efectele crizei financiare asupra afacerii pe care o administreaza, Victor Podeanu declara ca, pe perioada crizei, nu a observat o scadere a numarului de membri, insa exista o diferenta in ceea ce priveste tipul serviciilor cerute. Ei au inceput sa renunte la serviciile de lux, exclusiviste, cum ar fi inchirierea de avioane private, in favoarea celor cu tarife medii, asa ca solicitarile clientilor se rezuma in aceasta perioada la servicii de baza, specifice vietii de zi cu zi.

Criza nu ne afecteaza in mod direct din moment ce nu percepem comision pentru niciun serviciu pe care il asiguram. Practic, clientii nostri sunt aceeasi, vin in aceeasi masura catre noi, cu acelasi procentaj trimestrial. Ne afecteaza faptul ca nu puteam sa aratam ceea ce poate oferi o agentie de concierge pentru ca nu avem cereri etravagante la nivelul de anul trecut, cand aveam cate o cerere de avion privat pe saptamana si vacante de lux, mult mai scumpe”.

Totodata, Victor Podeanu considera ca, in general, activitatile din zona serviciilor de lux sunt protejate de efectele crizei, in comparatie cu alte segmente ale pietei.

Pentru a minimiza efectele crizei, au incercat sa gaseasca alternative la preturi mai mici, au facut noi contracte si au diversificat oferta de servicii, venind lunar cu noutati. In felul acesta intentioneaza sa atraga atentia membrilor asupra faptului ca exista si alte variante in care sa investeasca, sa isi petreaca timpul liber si vacantele sau sa mearga la cumparaturi.

Dupa primul an de activitate, Victor Podeanu marturiseste ca in aceasta perioada au investit in continuare in dezvoltarea afacerii, fara a sa-si propuna recuperarea investitiei initiale sau un beneficiu imediat. Totul este cuantificat deocamdata prin numarul de membri, iar beneficiile vor aparea peste un an si jumatate.

“In planul nostru de business nu e prevazut ca in primii doi ani si jumate de activitate sa obtinem beneficii de pe urma acestei afaceri. Ne luptam pentru fidelizare si suntem multumiti cu nivelul la care am ajuns”.

De asemenea, ei mizeaza in continuare pe dezvoltarea serviciilor si considera ca, pe masura ce piata serviciilor de lux din Romania se va maturiza, conceptul de concierge va fi mai cunoscut si vor aparea mai multe firme specializate. Pe de alta parte, domeniile actuale (turism, instalatii) vor capata furnizori orientati catre acest sector.

Dificultati pe aceasta piata de nisa in Romania

Dificultati pe aceasta piata de nisa in RomaniaVictor Podeanu considera ca cea mai mare provocare pentru o companie care activeaza pe acest segment de piata in Romania este nivelul redus de informare a publicului deoarece, indiferent de conditia sociala, oamenii nu sunt familiarizati cu ideea ca poti avea la dispozitie un singur numar de telefon pentru orice ar avea nevoie.

“Facem pionierat in Romania, asa ca trebuie sa explicam romanilor ce inseamna conceptul de concierge, trebuie sa convingem o categorie de oameni care nu a mai avut contact cu astfel de servicii”.

De asemenea, unul dintre riscurile unei afaceri de acest tip il reprezinta problemele care pot aparea din cauza atitudinii sau a conceptiei, atat din partea prestatorilor, cat si a membrilor.

“Lucram cu oameni, asa ca exista riscul ca un serviciu sa nu fie prestat la standardele cerute. In acelasi timp, un client poate face o comanda pe care sa nu o onoreze, iar in acest caz suntem pusi in postura de a fi arbitri intre cele doua parti".

Concurenta pe aceasta piata de nisa vine din partea companiilor specializate pe un singur domeniu de activitate, cum ar fi cel hotelier, de protocol sau inchiriere limuzine, iar printre companiile colaboratoare se numara Hilton Diamond Club, Banca Transilvania, Restaurant Balthazar, Club Bamboo Bucuresti sau International Expert Travel.