Retelele sociale
Platformele sociale “migreaza” uneori intr-un sens neasteptat. Asa se explica faptul ca pionierul in domeniu, Friendster, a devenit aproape necunoscut in Statele Unite, tara de origine, castigand in schimb popularitate pe piata din Asia.Multi dintre cei mai mari competitori pentru Facebook sunt adevarati campioni pe piete locale; Qzone din China tinteste pozitia de lider mondial, cu un numar de 200 milioane utilizatori inregistrati, in timp ce VKontakte este cel mai mare jucator din Rusia.
Gigantul chinez
Qzone.qq.comAnul lansarii: 2005
Sediu: Guangdong, China
Utilizatori inregistrati: 200 milioane
Reteaua sociala Qzone a provocat o adevarata “furtuna” in China, ajungand in patru ani la un numar de 200 milioane utilizatori.
Cele mai populare aplicatii ale platformei sunt blogging-ul si photo sharing-ul.
Chiar daca in prezent este disponibil doar in limba chineza, ar putea surclasa Facebook in ceea ce priveste numarul de utilizatori internationali, daca ar fi adaptate versiuni ale acestuia si in alte tari.
Alter Ego
Habbo.co.ukAnul lansarii: 2000
Sediu: Helsinki
Utilizatori inregistrati: 138 milioane
Habbo este o retea sociala mai neobisnuita in care oamenii sunt reprezentati de avatare sau personaje virtuale.
Aceasta se adreseaza in principal adolescentilor si este folosita in cincisprezece tari, dintre care piata cea mai mare este reprezentata de Marea Britanie.
Utilizatorii isi pot crea propriile personaje, pe care le folosesc pentru a interactiona cu celelalte avatare.
Numarul personajelor create de fiecare utilizator nu are limita, motiv pentru care este dificil de evaluat numarul clientilor reali.
Site-ul respinge automat comportamentul inadecvat al personajelor virtuale, incluzand formule verbale indecente.
Expatul
Friendster.comAnul lansarii: 2002
Sediu: San Francisco
Utilizatori inregistrati: 105 milioane
Creat inainte de MySpace, Facebook si Twitter, reteaua sociala Friendster a fost preferata americanilor si este cunoscuta pentru faptul ca a respins o oferta de cumparare de 30 milioane de dolari de la Google, in anul 2003.
Cu toate acestea, Friendster continua sa activeze cu succes pe piata asiatica, unde se desfasoara in prezent 90% din traficul retelei sociale.
Site-ul este popular in tari precum Filipine, Singapore, Malaezia si Indonezia.
Human Web
hi5.comAnul lansarii: 2003
Sediu: San Francisco
Utilizatori inregistrati: 80 milioane
Disponibil in 37 de limbi si cu utilizatori din 200 de tari, hi5 se situeaza pe pozitia a patra dupa numarul de utilizatori in randul retelelor sociale din Europa.
Acest aspect se datoreaza prezentei puternice in tari precum Spania, Turcia si Elvetia, dar si dominatiei sale pe piata din Portugalia.
Cu toate acestea, cea mai mare piata a platformei este reprezentata de Mexic, cu 17% din numarul total de utilizatori la nivel mondial.
Fata schimbatoare
Netlog.comAnul lansarii: 2003
Sediu: Ghent, Belgium
Utilizatori inregistrati: 42 milioane
Netlog numara mai mult de un sfert dintre utilizatorii sai in Italia, unde este a treia retea sociala dupa Facebook si Splinder, in functie de numarul de abonati.
Inainte de a stabili numele actual, site-ul a fost cunoscut drept Incrowd, Facebox si Bingbox.
In prezent, Netlog este disponibil in douazeci si sapte de limbi si este extrem de popular in tari precum Belgia, Austria, Elvetia, Portugalia si Turcia.