1 / 6

Cum se traduce criza in lumea cartilor

Efectele crizei au fost resimtite si in lantul de magazine Diverta, care a inregistrat scaderi de pana la 25% pe segmentul de carte in 2009. Declinul reprezinta o caracteristica a pietei, care a inregistrat o scadere pana la valoarea de 70-75 milioane de euro in anul crizei, fata de 80 milioane euro in 2008.

”Am observat o orientare spre produse care au beneficiat de promotii sau oferte speciale, insa consumatorul Diverta nu si-a schimbat preferintele in ceea ce priveste calitatea lecturii si domeniile de interes”, declara, pentru Wall-Street, Cristina Berar (foto), vicepresedinte marketing si dezvoltare Diverta.

In acelasi timp, Cristina Berar precizeaza faptul ca vanzarile cartilor sunt influentate uneori si de sezoane sau evenimente. Astfel, exista mai multe criterii care pot sa influenteze vanzarea unui titlu, un prim aspect fiind promovarea si evenimentele corelate acestuia.

”Si pentru 2010 beletristica va fi in topul vanzarilor, urmata de segmentul cartilor pentru copii, insa, cu siguranta, vom intalni si in acest an bestseller-uri din domenii precum business, hobby sau autoeducare”, adauga Berar.

De acceasi parere este si Anca Danila, pr si coordonator evenimente la Carturesti, care considera ca, la fel ca in ceilalti ani, beletristica va fi in topul preferintele cititorilor.

"De asemenea, estimam ca titlurile cu subiecte care trateaza dezvoltarea personala vor fi cautate acum, pe timp de criza. La fel si titlurile premiate, cu recomandari putenice sau cele care sunt scrise de persoane publice", completeaza Anca Danila.

In acest context, editurile incep anul cu lansari importante si mizeaza pe operele unor autori cunoscuti.

Gabriela Maaz, director de promovare la editura Humanitas, declara, pentru Wall-Street, ca editurile Humanitas si Humanitas fiction vor pune accentul in acest an pe autori romani si straini foarte cunoscuti publicului roman, pregatindu-se sa publice noi titluri ale unor nume precum Neagu Djuvara, Gabriel Liiceanu, Herta Muller, Andrei Plesu, Mircea Cartarescu, Mario Vargas Lllosa, J.M Coetzee, Yatsunari Kawabata sau TS Eliot.

"La Humanitas, cei mai cautati sunt autorii romani, iar cele mai vadute carti fac parte din colectia Memorii si jurnale, urmate de segmentul de beletristica”, adauga Gabriela Maaz. Astfel, in topul vanzarilor se regasesc:

Jurnal de Oana Pellea - 22.000 de exemplare, lansata in iunie 2009
Invingatorul este intotdeauna singur de Paulo Coelho - 20.000 de exemplare, lansata pe 15 septembrie 2009
Amintiri si povesti mai deocheate de Neagu Djuvara - 16.000 de exemplare, lansata in august 2009
Inca de pe atunci vulpea era vanatorul de Herta Muller - 13.000 de exemplare, lansata pe 26 noiembrie 2009

Jurnal, de Oana Pellea se afla si in topul vazarilor la Carturesti, fiind urmata de carti precum Despre omul frumos, de Dan Puric, Animalul inimii, de Herta Muller, Inca de pe atunci vulpea era vanatorul, de Herta Muller si Confesiunile unui cafegiu, de Gheorge Florescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri