Un german la Bucuresti

Un german la BucurestiDesi pentru cei mai multi dintre noi hotelurile de cinci stele reprezinta gazda perfecta pe durata vacantelor, sunt oameni care se intorc in camera sau apartamentul lor de hotel in fiecare seara. Acesta este si cazul multor hoteluri din Capitala, unde oameni de afaceri sau diplomati straini au contracte de tip "long stay", care variaza ca durata de la sase luni pana la un an de zile.

Un exemplu in acest sens este un oaspete al hotelului de tip boutique Carol Park din Bucuresti, cetatean german, consultant strategic de dezvoltare al unei companii suedeze. El locuieste in hotel impreuna cu sotia si copilul lor de trei ani si marturiseste ca a lut aceasta decizie deoarece ii este mult mai usor decat sa caute o casa si, in plus, se simte mai in siguranta.

In cei zece ani de cand calatoreste in tarile in care a lucrat temporar, a experimentat si alte forme de cazare si a observat ca, adunate, cheltuielile, eforturile, calitatea vietii si problemele intrate in discutie sunt in defavoarea inchirierii unui apartament care, pentru el, presupune mult mai multe obligatii si obstacole.

“Indiferent cat de sofisticat ar putea fi un apartament temporar nu poate inlocui sau asigura serviciile, facilitatile si logistica pe care un hotel o poate asigura. Plus ca, intr-o locuinta temporara, nu poti avea siguranta calitatii vecinatatii, nici a accesului, nici a zgomotului, nici a utilitatilor curente, pe cand intr-un hotel corespunzator nevoilor noastre suntem inconjurati doar de oameni care isi ofera sprijinul, ajutorul si prietenia neconditionat, iar serviciile si facilitatile sunt garantate de numarul de stele ale hotelului”, declara oaspetele de la Carol Parc Hotel.

Cat era singur il interesau in mod special serviciile de trezire, curatatorie, acces la Internet si housekeeping, care ii erau nepretuite. De trei ani insa cerintele sale si ale familiei au crescut, iar lista lor este acum mult mai lunga. Asadar, au optat pentru o camera intr-un hotel de 5 stele pentru deplasarile de maximum 4 luni/destinatie, cu foarte multe alte avantaje: posibilitatile oferite de concierge, de transferurile hotel-aeroport, room-service, entertainment si activitatile hotelului, serviciile de preluari mesaje si de servicii suplimentare a caror calitate este garantata de hotel.

Viata in hotel: Avantaje si dezavantaje

Viata in hotel: Avantaje si dezavantajeOaspetele Carol Parc este pentru a doua oara in Bucuresti si a ajuns sa numeasca hotelul “casa noastra din Romania” deoarece aici a gasit conditiile pe care le cauta pentru a locui o perioada indelungata departe de casa.

“Cand am inceput sa cautam in 2008 un hotel cu care sa incepem o discutie despre cele 4 luni de stat in Romania, lista noastra de conditii era foarte lunga: cautam un hotel central, in apropierea unui parc si a unui centru comercial, care sa ne ofere o camera cu bucatarie si cu patut, la care sa se adauge toate celelalte: trezire, curatatorie, housekeeping, Internet, preluare mesaje, parcare, room-service sau concierge".

Fiind un hotel de tip boutique, ii place la Carol Parc ca nu este nevoit sa strabata holurile unui hotel mare, este linistit, discret si cu un grad de securitate ridicat.

In acelasi timp, apreciaza saloanele si spatiile hotelului in care isi invita partenerii pentru diferite intalniri si marturiseste ca beneficiaza de reduceri la toate serviciile oferite de hotel, restaurantul functioneaza 24 h/24 h si au cateva avantaje de care se bucura gratuit - locul de parcare, cusut, Internet, presa de limba germana.

“Odata am avut nevoie de traducerea unor documente de pe o zi pe alta si le-am primit in doua ore, iar sotia mea este incantata de biblioteca si de bicicletele pentru ea si pentru baiatul nostru, pe care le folosesc des in parcul de vizavi. De asemenea, si-a facut din bucatarul-sef al restaurantului un amic de la care a primit cateva secrete de gatit”.

De cand stau in hotel, cunosc fiecare membru al personalului, iar angajatii ii cunosc pe ei, aspect foarte important pentru confortul personal, intrucat stiu cui sa se adreseze in diferite momente.

Atunci cand se gandeste insa la serviciile pe care si le-ar dori si nu le gaseste la hotel, ii vin in minte o piscina si un centru spa, insa spera sa se bucure de ele cu ocazia urmatoarei vizite in Romania.

In acelasi timp, oaspetele hotelului declara ca unul dintre principalele dezavantaje ale acestui stil de viata, atunci cand este impus de o anumita activitate, este faptul ca presupune costuri mari, fie ca se desfasoara intr-un apartament inchiriat pe termen lung sau intr-un hotel.

CFO Dacia Grup: Intr-un hotel dispare sentimentul de singuratate

CFO Dacia Grup: Intr-un hotel dispare sentimentul de singuratateAntoine Ferreira, CFO Dacia, a ales sa se cazeze la Crowne Plaza pe durata sederii sale in Romania. Dupa 20 de ani de experienta ca expat - ultimii 10 ani petrecandu-i singur, intrucat copii au crescut si au trebuit sa ramana in Franta pentru a urma cursurile unei facultati – Antoine Ferrerra spune ca, pentru el, cea mai potrivita forma de cazare este un hotel.

A ales aceasta modalitate de a trai in schimbul inchirierii unei case sau a unui apartament pentru ca dispune aici de toate serviciile care ii usureaza viata, astfel incat sa se concentreze, in principal, pe activitatile de zi cu zi de la birou.

In plus, Antoine Ferreira sustine ca, locuind intr-un hotel, dispare sentimentul de singuratate si de neapartenenta, atat de intalnite la expati , iar personalul hotelului il face sa se simta ca acasa. De asemenea, el spune ca situatia economica actuala nu i-a influentat in niciun fel alegerea sau stilul de viata.

Larisa Budaca, director de marketing si vanzari la Crowne Plaza, declara ca inchirierea unei camere in hotel pentru o perioada mai lunga de timp este considerata de unii oameni de afaceri optiunea potrivita deoarece gasesc aici posibilitati multiple in ceea ce priveste socializarea, restaurante, servicii laundry, dar si ospitalitatea oferita din partea unor profesionisti.

“Criza economica a influentat foarte putin numarul clientilor care fac parte din aceasta categorie, datorita faptului ca decizia de sedere pe termen mai lung este data in general de ideea de cost saving - deplasarile dese presupun si costuri suplimentare cu bilete de avion”, precizeaza Larisa Budaca.

Numarul celor care opteaza pentru astfel de servicii este variabil la Crowne Plaza, acesta situandu-se , in general, intre 2 si 7-8 camere pe luna.

Avantajele suplimentare de care beneficiaza oaspetii long stay sunt serviciile personalizate, reduceri la restaurantele din hotel, la serviciile de laundry, asistenta permanenta in orice situatie cum ar fi rezervari la teatru sau transferuri. In plus, oaspetii long stay sunt intampinati “ca acasa”, la fiecare revenire in hotel, iar micile detalii, de care tot personalul tine cont, sunt cele care fac diferenta. De exemplu, modalitatea in care ii place oaspetelui sa i se faca patul, ce ii place sa citeasca sau ce prefera sa manance, dar si alte preferinte ce tin de propria organizare.



Oaspeti mai putini in vreme de criza

Oaspeti mai putini in vreme de crizaAdrian Petre (foto), proprietarul Carol Parc Hotel, marturiseste ca astfel de oaspeti se cazeaza in numar tot mai mic la hotelul sau, astfel ca, in prezent, au in derulare doua contracte pentru cate o camera: unul corporate, pe perioada decembrie 2009 - decembrie 2010, si unul privat, pe perioada ianuarie 2010 – aprilie 2010.

De asemenea, considera ca nu poate preconiza ce rezerva anul 2010 din acest punct de vedere. Nu are motive sa fie foarte optimist, dar nici o baza reala pe care sa-si construiasca o previziune cat de cat realista.

“Criza Romaniei, nu atat cat criza financiara mondiala, a afectat si probabil va afecta in continuare numarul acestei categorii de clienti. Oricat de buni, de primitori si de eleganti am fi, nu suntem motivul deplasarii acestor oameni la Bucuresti”, crede proprietarul Carol Parc Hotel.

Sefi de state si vedete care au stat la hotel au avut in general o nota de plata consistenta, dar au fost cu mult depasite de personaje mult mai discrete din diferite domenii private - bancar, investitii - care si-au finalizat sau desfasurat o actiune ampla in hotel. Astfel de actiuni s-au desfasurat pe perioade de cate 7-10 zile cu costuri care au depasit si 100.000 de euro.

Astfel, clientii cu cel mai lung sejur – uneori mai mare de sase luni - nu au insemnat nici pe departe si clientii cu cea mai mare nota de plata.

In ciuda serviciilor ireprosabile, Adrian Petre considera ca nu exista ceva ce poate inlocui cu adevarat viata de acasa. "Exista totusi foarte multi oameni care nu au asa ceva si pentru acestia nu cred ca exista dezavantaje pentru un astfel de stil de viata, decat daca nu-si gasesc locul propice in care sa se poata desfasura".

Profilul oaspetilor long stay

Profilul oaspetilor long stayAdrian Catalin Petre considera ca unii oaspeti prefera sa stea o perioada indelungata de timp in hotel, in schimbul variantei de a inchiria o casa sau un apartament pe durata sederii intr-o tara straina, deoarece nici o locuinta temporara nu poate oferi avantajele si confortul unui hotel de 5 stele.

“O locuinta temporara este in general lipsita de personalitate, de atmosfera intima de acasa, deci nu ai nici unul din aceste lucruri la care tii si, in acelasi timp, prezinta o serie de dezavantaje precum dificultatea, financiara sau logistica, de a asigura anumite servicii, activitati sau intretinere", este de parere Adrian Petre.

Un hotel de 5 stele poate fi solutia si alternativa mai sigura, mai eficienta si chiar si mai economica de a-ti desfasura temporar si ocazional activitatea departe de casa. In functie de nivelul, pozitia si exigentele fiecarei persoane aflate intr-o astfel de situatie se poate alege locul, mediul, ambientul, nivelul de servicii, luxul, confortul, logistica si statusul pe care un hotel sau altul o poate oferi.

In ceea ce priveste profilul celor care aleg aceasta varianta de cazare, proprietarul Carol Parc Hotel declara ca majoritatea oaspetilor sunt persoane foarte importante in domeniile in care activeaza, insa a intalnit situatii in care si persoane aparent cu mai putina "greutate" decizionala sau financiara aleg sa stea la hotel in vizitele lor de lunga durata.

“Fara sa fie o regula, profilul clientilor nostri ar fi: consultanti sau top manageri cu joburi temporare in Bucuresti, inalti functionari ai unor institutii internationle, vedete, personalitati din diferite domenii precum cultura, arta, muzica sau film", adauga Petre.

Ceea ce au in comun este nevoia de discretie, de intimitate, posibilitatea de a se afla intr-un loc in care sa se manifeste liber ca oameni si nu ca niste clienti, vedete sau personaje importante si care, in acelasi timp, sa asigure si exigentele de protocol, de logistica, de securitate, serviciile de care au nevoie in realizarea scopului pentru care s-au deplasat la Bucuresti.

Adrian Petre sustine ca la hotelul sau nu se face o diferentiere clara a serviciilor destinate oaspetilor care se cazeaza pentru o perioada mai lunga de timp, fata de cei ocazionali. Diferenta este aceea ca oaspetii pe termene mai lungi ajung sa cunoasca si sa solicite toate sau multe dintre serviciile care pot fi puse la dispozitie. In plus, oaspetii long stay beneficiaza de aceste servicii si facilitati in conditii mult mai avantajoase ori gratuit: transport, room service 24h fara taxe suplimentere, sali de sedinta, aparatura, servicii de secretariat, calcat-cusut, curier, transfer la aeroport, al sau al oaspetilor sai, parteneri de afaceri sau prieteni ori din alte locatii din oras catre hotel, concierge, precum si de discount-ul firesc acordat oricarui client care zile la rand si in mod repetat asigura o continuitate a activitatii hotelului.

In ceea ce priveste statutul financiar al acestei categorii de oaspeti, Adrian Petre declara ca printre ei se numara atat persoane cu bugete fara constrangeri, cat si persoane care sunt foarte atente cu cheltuirea banului lor sau al altora.

"Avem de exemplu cereri de Caviar Iranian si Cristal Luis Roedderer catre o camera din cea mai mica categorie de la noi, platita de o institutie cu buget restrans, precum si cereri de o cana cu apa fiarta gratuita pentru un ceai, catre unul din apartamentele cele mai somptuoase din hotel platite de o institutie cu fonduri mari de protocol", povesteste Adrian Petre.


Locatari de hotel celebri

Locatari de hotel celebriDe-a lungul timpului, nenumarate persoane publice au ales sa-si traiasca o mare parte a vietii intr-un hotel, cele mai cunoscute pentru acest aspect fiind nume precum Coco Chanel, Charles Baudelaire, Jean Paul Sartre sau Simone de Beauvoir.

Coco Chanel a locuit la hotelul Ritz din Paris din anul 1934 si pana la moartea sa, in 1971. La inceput statea in apartamentul care-i poarta numele, iar, mai tarziu, intr-o camera mai mica din apropierea Strazii Cambon. Coco Suite nu este cel mai mare de la Ritz, dar este cu siguranta cel mai popular, remarcandu-se prin mobila veche cu design chinezesc.

Hotelul Lauzun (Ile Saint-Louis, Paris), cu o istorie care depaseste trei secole, a gazduit, in secolul al XIX-lea, oaspeti ramasi azi in istorie ca celebri scriitori, precum Charles Baudelaire sau Theophile Gautier. De asemenea, asa cum informeaza pagina web a hotelului, acesta este locul in care Baudelaire a scris volumul de poezii Les fleurs du Mal, ce avea sa devina un important reper in literatura franceza, dar si pentru miscarea simbolista si modernista.

Si hotelul Mistral (Montparnasse, Paris) a fost locuit o buna perioada de timp de persoane celebre. Filosoful existentialist Jean Paul Sartre a locuit aici in anii celui de-al doilea razboi mondial, intre 1937 si 1939, impreuna cu scriitoarea si adepta a curentului feminist Simone de Beauvoir.

Sursa foto: World`s Luxury Guide