Investitie initiala de 50.000 de euro

Investitie initiala de 50.000 de euroCompania de cosmetice organice Lux & Ethical reprezinta materializarea visului de 30 de ani al Ancai Golea. Licentiata in biologia genetica a acizilor nucleici si maestru in cosmetologie, Golea nu a reusit insa sa intre in antreprenoriat pana in 2008, cand a vandut o proprietate, iar cu banii obtinuti a demarat proiectul, moment in care a simtit ca acesta era drumul ei.

„Investitia initiala a fost de aproximativ 50.000 de euro, din care cheltuielile majoritare, pe langa cele constitutive pe care le consideram obligatorii, au fost reprezentate de cumpararea de materii prime si ambalaje, prospectarea pietei si aderarea la organismele internationale, avizare, marketing si, nu in ultimul rand, publicitate”, isi aminteste Catalina Anca Golea (foto).

Pentru Lux & Ethical, 2010 si anul viitor sunt destinate consolidarii pe piata romaneasca si certificarii internationale, ceea ce implica alte cheltuieli. De asemenea, investitia nu s-a incheiat, intrucat Anca Golea nu a lansat inca pe piata toate produsele dej create. Cu toate acestea, ea preconizeaza ca pana la sfarsitul anului 2011 va reusi sa recupereze cea mai mare parte a investitiei.

Pasiunea pentru produse naturale de ingrijire, precum si cercetarea in domeniu, si-a descoperit-o inca din liceu si marturiseste ca un model pentru ea a fost bunica din partea tatalui, nascuta si crescuta la Viena, dar si mama sa, o persoana preocupata de tinuta si ingrijirea personala, care considera aceasta un semn de respect de sine si pentru cei din jur.

„E posibil ca perioada copilariei fericite, vacantele petrecute la conacul de la Birtin, la bunici unde totul era natural si de cea mai buna calitate, sa-mi fi sadit pentru totdeauna dorinta de echilibru si valoare adevarata din viata mea, lucruri pe care le consider esentiale in cosmetica organica”, marturiseste Anca Golea.

Preturi intre 75 si 300 lei

Preturi intre 75 si 300 leiIn formulele sale foloseste ingrediente obtinute din fair trade(comert direct cu producatorii), in majoritate surse unice pe care le-a ales dupa incercari nenumarate si selectarea acestora cu grija. Este vorba in mare parte de uleiuri si extracte din plante si fructe, dar si de ingrediente naturale precum caviarul, care au proprietati regenerative pentru piele, iar cele mai multe contacte cu furnizorii sunt directe, din relatii stabilite la evenimentele internationale de profil la care a participat.

Nu a inclus produsele in game, ci le-a grupat dupa efectele asupra pielii si considera ca o picatura din ele suplineste utilizarea a 3-4 alte produse.

„In gamele obisnuite se merge pe efectul sinergic, considerand ca extractele se cumuleaza prin utilizare (crema de zi, noapte, contur de ochi, lotiune, lapte demachiant etc). Am putea folosi in locul acestora, in marea lor majoritate chimicale, o picatura de serum natural de caviar, melc, placenta sau lichid amniotic, vitaminele 100% naturale din uleiul de argan (A, F, E) cu efectul lor anti-rid si pielea de matase, sau untul de carite ca factor de regenerare al N M F(factorul natural de hidratare) sau ecran impotriva radiatiilor solare”, explica Anca Golea. Mai mult decat atat, fiecare client beneficiaza de un program de ingrijire personalizat, intrucat creatoarea produselor Lux & Ethical face o analiza a tenului cu un aparat special si abia apoi recomanda produsele, in functie de necesitatile fiecaruia.

In ceea ce priveste preturile, cele 14 produse lansate in oferta acestui an au valori cuprinse intre 75 si 300 lei si sunt disponibile in magazinul din Brasov, iar in scurt timp vor putea fi achizitionate si online.

In acelasi timp, Anca Golea spune despre clientele care ii trec pragul ca sunt intr-o cautare a echilibrului intre dragoste, familie si autoritate, se afla intr-un moment de viata in care s-au gasit pe ele insele, dar au inceput batalia cu timpul. Sunt niste femei preocupate de lumea actuala, de aceea cred ca apreciaza mesajul nostru sincer si apropiat de natura.

Criza oportunitate pentru segmentul bio

Despre lansarea unui business in timp de criza, creatoarea cosmeticelor Lux & Ethical este de parere ca situatia economica actuala reprezinta de fapt o oportunitate de a face afacerea cunoscuta cand toata lumea este mult mai atenta la natura si la lucrurile care trebuie respectate.

“Dificultatile pe care le-am intampinat pana acum au fost legate strict de promovarea unui concept nou de ingrijire personala, caracterizat de lux si etica, dar si de identificarea clientilor potriviti pentru acest brand”, declara Anca Golea.

Noutatea conceptului consta in hranirea in profunzime a tenului (dermul si hipodermul, refacerea pornind oarecum “din interior”), cu abordarea reala a problemelor pielii si nu mascarea acestora prin “cosmetizare” sau mijloace corective doar la exterior.

Cu toate acestea, acest segment de piata i-a confirmat ca produsele erau de asteptat si dorite.

“In Romania exista si alte branduri de cosmetica naturala si organica, destul de cunoscute si puternice, dar nu si o abordare asemanatoare conceptului Lux & Ethical”, subliniaza Anca Golea.

Pentru anul 2010, Anca Golea si-a propus sa consolideze si sa promoveze brandul Lux & Ethical in tara, iar dupa certificarea internationala planuieste sa lanseze produsele si in strainatate.

In plus, vrea sa completeze catalogul cu produsele la care a lucrat in ultimul timp si care acum au depasit faza de “eprubeta”, urmand avizarea si lansarea lor pe piata si sa lanseze magazinul virtual care va da o alta vizibilitate si accesibilitate brandului, avand in vedere faptul ca acum cremele pot fi achizitionate doar din magazinul din Brasov.