Povestea Biscuit

Povestea BiscuitAdriana Sohodoleanu, proprietara magazinului Biscuit, a renuntat in vara lui 2009 la functia de specialist marketing in cadrul companiei de consultanta imobiliara Colliers International cu gandul de a scrie o carte. Intre timp insa, i-a venit ideea de a deschide un magazin pentru ca avea nevoie de un proiect mult mai motivant.

Asadar, magazinul Biscuit a fost inaugurat din pasiunea Adrianei Sohodoleanu pentru tot ce inseamna dulciuri de calitate.

“Am deschis frigiderul, am luat la rand toate produsele pe care le-am adus cu mine din calatoriile in strainatate, am facut o lista cu cele pe care doream sa le am in magazin si am inceput sa iau legatura cu furnizorii lor din strainatate”, isi aminteste Sohodoleanu.

De unde vin produsele?

De unde vin produsele?Aproximativ 75% dintre produsele din magazin sunt aduse direct din tari ale Uniunii Europene precum Italia, Anglia, Portugalia sau Olanda, iar mare parte dintre ele nu sunt prezente in Romania prin niciun alt distribuitor sau importator.

Cu toate acestea, in Biscuit se pot gasi si brand-uri fabricate in Romania, cum ar fi ciocolata facuta de atelierul de ciocolata Choco Fashion, praline, dulceata de casa si plante bio care pot fi folosite atat ca mirodenii, cat si ca ceaiuri.

Produse si preturi

Produse si preturiChiar daca este specializat pe o mare varietate de dulciuri, in special din ciocolata, din oferta Biscuit mai fac parte si ceaiuri, vin, carti culinare, elemente din ceramica precum cani sau produse specifice servirii ceaiului si a ciocolatei calde.

Asocierea lor a venit natural, intrucat toate aceste game de produse se completeaza.

Preturile variaza de la 8 lei – plantele care pot fi folosite atat ca mirodenii, cat si ca ceai – la 200 lei – o cutie plina cu produse din ciocolata. In magazin se poate gasi si cea mai scumpa cafea din lume, Kopi Luwak, pretul unei cutii fiind de 430 lei.

De asemena, Adriana Sohodoleanu vrea sa-si mareasca oferta de literatura gourmet, carti aduse din Anglia si Statele Unite, si sa-si formeze in timp o adevarata biblioteca dedicata acestui segment.

Investitia initiala

Investitia initialaMagazinul a fost deschis pe 3 decembrie 2009, chiar inainte de Sarbatori, asa ca a urmat o perioada buna din punctul de vedere al vanzarilor, dar mai ales in ceea ce priveste feedback-ul de la clienti.

Acum, la putin mai mult de o luna de la inaugurarea magazinului, bonul de cumparaturi al clientilor variaza intre 50 lei si 180 lei pentru cunoscatorii in domeniu, care sunt deschisi sa incerce lucruri noi.

Investitia initiala s-a ridicat la putin peste 40.000 euro si a constat in echipamente si lucrarile de amenajare a spatiului, iar, treptat, s-au adaugat costurile cu achizitionarea produselor.

Targetul magazinului este reprezentat de persoane cu varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani, lucreaza in multinationale, calatoresc mult, au o cultura a gustului, stiu ce sa ceara si recunosc brand-urile.

Cu toate acestea, Adriana Sohodoleanu declara ca ii trec pragul si foarte multi tineri, interesati sa descopere lucruri noi, care inteleg foarte bine care sunt caracteristicile de baza ale ciocolatei artizanale, precum si diferenta dintre aceasta si ciocolata de masa.

Concurenti

ConcurentiProprietara magazinului Biscuit considera ca, pe aceasta piata, concureaza pe multe segmente cu delicateriile si magazinele-concept tip librarie (ceramica, literatura gourmet sau elemente specifice servirii ceaiului si a ciocolatei calde), avand in vedere gama larga de produse pe care le ofera.

“Biscuit e mai putin decat fiecare din ei si, in acelasi timp, mai mult decat fiecare din ei”, adauga Adriana Sohodoleanu, caracterizandu-l ca fiind un magazin de dulciuri, mofturi, capricii si cadouri.

Evenimente

EvenimenteCa o modalitate de promovare, la magazinul Biscuit se organizeaza o serie de evenimete pentru aducerea noului brand mai aproape de client.

Astfel, in fiecare luna va fi prezentata o expozitie de fotografie, la care sa adauga grafica in miniatura sau desen in penita.

La acestea se vor adauga si sesiuni saptamanale de degustare sau intalniri cu specialisti in arta culinara, care vor da sfaturi cu privire la retete inedite sau sofisticate.