Rio de Janeiro

Rio de JaneiroIn 2007, 898 milioane de oameni au fost numiti turisti in cautarea obiectivelor culturale, in comparatie cu anul 1995, cand numarul acestora era de 538 milioane, potrivit unui raport OECD.

Raportul se numeste ”Impactul Culturii asupra Turismului” si analizeaza importanta economica si sociala a culturii asupra turismului in diferite parti ale lumii. Forbestraveler ne prezinta orasele in care cultura vinde.

Sursa foto: rio-de-janeiro.info

Glasgow, Scotia

Glasgow, ScotiaDupa ce a fost numit Capitala Culturala Europeana in anul 1990, in Glasgow s-au readus la viata o multitudine de facilitati culturale, inclusiv Burrell Collection si s-a construit Muzeul de Arta Moderna.

Noile atractii turistice au reprezentat un motor al cresterii economice in regiune, astfel ca, pana in anul 2005, 30.000 de persoane au fost angajate in industria turismului din Glasgow. Momentan, orasul se concentreaza pe o noua initiativa de rebranding "Glasgow: Scotland With Style", care promoveaza zona ca fiind un loc ideal pentru oricine isi doreste sa locuiasca, sa munceasca, sa investeasca sau sa studieze aici.

De asemenea, autoritatile orasului vor investi o suma de 300 milioane dolari in modernizarea cladirilor culturale si a altor proiecte din aceeasi arie de interes, in perioada 2006-2011.

Barcelona, Spania

Barcelona, SpaniaJocurile Olimpice de vara de la Barcelona au reprezentat un impuls neoficial pentru revitalizarea orasului din punctul de vedere al numarului de turisti.

Cu toate acestea, abia la inceputul anului 2000 orasul a demarat o campanie de promovare a importantei istorice a operelor arhitectului Antoni Gaudi, opere specifice Barcelonei.

Helsinki, Finlanda

Helsinki, FinlandaOrasul scandinavic se autoproclama ca fiind cea mai creativa regiune a Europei, datorita faptului ca o mare pondere dintre locuitori sunt angajati in domenii ce presupun inovatie, precum cercetare, dezvoltare si tehnologia informatiei.

Helsinki isi multumeste atat locuitorii, cat si turistii insetati de cultura cu evenimente precum Tuska Open Air Metal Festival – un festival dedicat muzicii heavy metal, care are loc in inima orasului – sau Festivalul de Film de la Helsinki.

Sursa foto: wikipedia.org

Michoacn, Mexico

Arhitectura si minunile naturale ale unui oras pot atrage turistii, insa nu ii vor tine intr-un loc pentru o perioada lunga de timp.

Acesta este motivul pentru care Michoacán, un stat sudic al Mexicului, a trecut peste bogata sa cultura si mostenire naturala – incluzand situri arhitecturale, arhitectura hispanica, vulcani si alte frumuseti naturale – organizand in plus petreceri locale, festivaluri si vizite la muzee, cu scopul de a-si pastra turistii si a-i face sa cheltuiasca.

Sursa foto: michoacan-travel.com

Luxemburg

LuxemburgChiar daca Luxemburgul este o tara mica, cu o populatie ce nu depaseste 500.000 de locuitori, a fost prima regiune non-oras numita Capitala Culturala Europeana in anul 2007.

Festivalurile au fost organizate pe durata intregului an, atragand 3,3 milioane de vizitatori care au crescut gradul de ocupare a hotelurilor cu 6% fata de anul 2006.

Evenimentele au adus 44 milioane de dolari economiei locale, cele mai cautate monumente turistice fiind Muzeul de Arta Moderna, inaugurat in 2006 si Filarmonica Luxemburg, o sala de concerte amplasata in mijlocul Luxemburgului.

Sursa foto: wikipedia.org

Peru

PeruCunoscut atat pentru arta traditionala si vestimentatia specifica zonei, cat si pentru biodiversitate si structuri antice unice in lume, turistii care vin in Peru sunt interesati in proportie de 93% de atractiile culturale.

Cu toate acestea, Peru este diferit de alte destinatii culturale, adresandu-se in special tinerilor care cheltuie mai putin pe zi, dar stau pe perioade mai lungi de timp in tara sud-americana.

In plus, cei care detin un International Student Identity Card beneficiaza de reduceri la majoritatea serviciilor.