1 / 5

Criza pe piata francizelor de lux

Este foarte greu de determinat o valoare a pietei de francize de lux, intrucat legislatia in vigoare nu ii obliga pe francizori sa-si declare rezultatele, conform Asociatiei Romane de Franciza (ARF).

“In tarile civilizate acest lucru nu este valabil. In Spania, de exemplu, exista un Registru al Francizelor, care prezinta cifre legate de afacerile de acest tip”, declara, pentru Wall-Street, reprezentantii ARF.

Desi la noi in tara francizele de lux se adreseaza unui segment de populatie mai mic de 10% din total, cu venituri mari, de peste 10.000 euro/luna, aceste business-uri au simtit efectele crizei financiare.

“Criza a lovit atat in puterea de cumparare a clientilor, cat si in detinatorii francizelor de lux care activeaza la noi in tara, prin inrautatirea conditiilor din piata”, declara Adrian Gheorghe, managing director ThinkBig International, companie de consultanta, specializata pe segmentul de francize.

Printre numele de lux existente pe piata romaneasca care si-au redus numarul unitatilor de distributie se numara, potrivit consultantilor ThinkBig si CPP Management Consultants, Mexx, Benneton, Escada, Versace Jeans Couture si Franck Muller, iar printre cele deschise in 2009 amintim Belstaff, Frey Wille si Hugo Boss (redeschis cu un nou parteneriat).

In acest context, Claudiu Bologa (foto), director general al francizei de bijuterii de lux Sabion (brand romanesc, care activeaza pe piata de bijuterii de lux din anul 1998), declara ca in ceea ce priveste piata de bijuterii, asistam la schimbari majore ale raportului intre numarul celor care achizitioneaza bijuterii pentru a se mentine intr-un trend, si a celor care percep bijuteriile ca si investitie.

Astfel, el spune ca, atunci cand vine vorba de acest segment de piata de la noi din tara, vanzarile de bijuterii medium class au scazut in primele 9 luni ale lui 2009 cu 18%, in timp ce, pentru bijuteriile cu pietre pretioase, pentru lucrarile unicat, de mare finete, si care au destinatia clara de “bijuterii de familie” (privite ca si valoarea de investitie pe termen lung) au crescut cu 53%.

“La baza acestor cresteri pe care le estimam in acelasi trend ascendent si pentru anul care urmeaza stau modul diferit de perceptie al aurului, ca si element de stabilitate pe timpuri de recesiune economica”, considera Bologa.

In plus, el subliniaza faptul ca, daca ar decide sa aduca un brand de lux in Romania, in sistem de franciza, ar opta pentru bijuteriile si ceasurile care poarta marca Van Cleef & Arpels.

Aflati care sunt Top 5 cele mai afectate industrii de lux in anul crizei


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri