1 / 6

Credeam ca piata de lux nu va fi afectata de criza

Ciprian Vlad (foto), administratorul Zenonni Su Misura - atelier de vestimentatie de lux pentru barbati, care lucreaza exclusiv la comanda – declara ca, in ceea ce priveste greselile pe care le-a facut pana acum, le-ar numi mai repede ”o lipsa de informare si de constientizare a crizei”.

Asadar, el marturiseste ca, la sfarsitul lui 2008, a crezut ca Romania nu va fi afectata de criza, iar la inceputul lui 2009 considera ca piata de lux din Romania nu va suferi in urma crizei decat intr-o masura foarte mica. ”In ambele situatii, m-am inselat”.

”Ce-i drept, nu am mai trecut prin perioade de declin economic pana acum, la fel cum probabil multi manageri nu au facut-o. Toate aceste intarzieri s-au vazut, bineinteles, in business, pana cand am trecut la eficientizarea costurilor”, adauga Vlad.

In acelasi timp, el subliniaza faptul ca nu se trece usor de la o mentalitate bazata pe dezvoltare continua la una bazata pe eficientizare si mentinere in piata, insa, acum, se simte pregatit pentru astfel de conjuncturi economice total nefavorabile businessului si considera ca a invatat multe de la criza economica.

In ceea ce priveste greselile pietei bunurilor si serviciilor de lux, Ciprian Vlad spune ca cea mai mare greseala care poate fi facuta in contextul economic actual este legata de modalitatea de abordare a clientilor pe acest segment.

”Mentalitatea cumparatorului s-a schimbat foarte mult intr-un timp foarte scurt. La fel cum business-ul a cautat eficienta, in rezultate bune si costuri minime, la fel si clientul a devenit mult mai pretentios si orice detaliu le poate schimba optiunea”.

Pe lista greselilor frecvente, administratorul Zenonni adauga cele legate de povestea care vinde sau mesajul care ajunge catre clientul final, deoarece crede ca exclusivismul a fost prost inteles la noi.

”Un brand nu se mai vinde singur. Conteaza din ce in ce mai mult povestea care imbraca totul”, completeaza Ciprian Vlad.

De asemenea, implicarea directa in vanzare si atragerea clientului prin noi canale, cat mai apropiate de acesta, ar trebui sa devina preocupari de baza pentru managementul din acest segment de piata.

In plus, Vlad sustine ca, in aceasta perioada, luxul nu mai este considerat o oportunitate, insa preconizeaza ca piata isi va reveni in 1-2 ani, iar modelele economice care vor sta la baza pornirii unei investitii pe segmentul de lux vor trebui sa fie concentrate pe o analiza cat mai atenta a pietei si pe o strategie de dezvoltare durabila.

”Personal, vad segmentul serviciilor de lux mult mai oportun decat cel al comertului cu bunuri de lux. Pentru un anume produs de lux, de multe ori se alege o alta destinatie de shopping decat Romania, din mai multe motive, cum ar fi pretul mai scazut sau oferta mult mai mare de produse. In schimb, serviciile sunt mult mai greu de procurat din afara, tocmai din cauza distantei”, conchide administratorul Zenonni.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri