1 / 4

Scaderi de 25% ale cifrei de afaceri in vreme de criza

La fel ca majoritatea retailerilor de lux, monobrand-ul de accesorii Furla s-a confruntat cu o scadere a valorii vanzarilor, de pana la 25% in 2009 fata de 2008, astfel ca cifra de afaceri a businessului a scazut de la valoarea de 700.000 euro la putin peste 500.000 euro in anul ce tocmai s-a incheiat, declara Anca Puiu (foto), proprietara Furla.

Cel mai greu moment pentru afacere a fost perioada aprilie-mai 2009, cand a inceput sa constientizeze prezenta crizei economice, intrucat decembrie este in general o luna foarte buna pentru vanzari, datorita Sarbatorilor de iarna, ianuarie si februarie sunt luni bune pentru ca, fiind reduceri, produsele se vand mult mai repede, asa ca, abia in martie s-a inregistrat prima luna de scadere a vanzarilor in magazin.

“La inceput nu mi s-a parut foarte ingrijoratoare situatia, insa, vazand ca trendul continua si in aprilie si mai, am zis ca e timpul pentru o schimbare si a trebuit sa luam o serie de masuri pentru a ramane competitivi pe piata”, isi aminteste Anca Puiu.

In primul rand a aparut ideea de relocare, o masura care a facut parte din strategia de reducere a costurilor. Desi relocarea era iminenta, proprietara Furla a dorit sa ramana in continuare pe Calea Victoriei, care, dupa parerea ei, ramane in continuare artera principal a Bucurestiului pentru brandurile de lux, drept dovada stand toate inaugurarile din acest an.

Asadar, a gasit un spatiu in aceeasi zona, cu chirie mai mica, dar cu posibilitate de extindere dupa criza, fiind impartit pe doua etaje.

“Ne-am mutat intr-un spatiu pe care l-am ales astfel incat sa putem deschide la inceput pe o suprafata mai mica si, ulterior, in speranta unei redresari, sa putem sa ne extindem si pe al doilea nivel. A fost o gandire de restrangere, dar cu perspective de extindere, o decizie rapida pentru ca alfel imi era frica sa nu pierd oarecum fraiele afacerii”, marturiseste Anca Puiu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri