Alina Stanciu, Ogilvy

Alina Stanciu, OgilvyIn urma cu trei ani, Alina Stanciu (foto), managing director Ogilvy Public Relations, obisnuia sa ia in fiecare zi taxiul de la Piata Lahovari pentru a ajunge in Dorobanti unde avea biroul, ceea ce marturiseste ca era o provocare in sine, intrucat nici taximetristii nu intelegeau de ce nu poate sa mearga pe jos 2km.

Acum merge foarte mult pe jos, desi s-a mutat la 200 de metri de birou si crede ca, in toti acesti ani in care a conceput si implementat programe de comunicare in domeniul protectiei mediului, a reusit sa-si schimbe un prost obicei.

Nu e vorba de a fi <eco>, ci de a fi constienta de impactul pe care eu ca individ il am asupra mediului. Cred ca, daca fiecare dintre noi am fi preocupati de mediu, apoi companiile si guvernele, focusul nostru s-ar putea muta mai curand dinspre calitatea mediului inapoi spre dezvoltare socio-economica”, declara Alina Stanciu.

In ceea ce priveste sediul Ogilvy, ea spune ca angajatii au deja becuri economice in birouri, imprima documentele fata-verso si dezvolta programe de voluntariat impreuna cu colegii, toate aceste actiuni fiind raportate lunar catre grupul international din care fac parte.

„Faptul ca ne-am lansat propria specializare in sustenabilitate, Ogilvy Earth, ne-a ajutat si pe noi, intern, sa luam masuri de reducere a consumului, cea mai noua actiune fiind inlocuirea tuturor paharelor din plastic de la automatele de apa cu cani ceramice OgilvyEarth”.

In plus, Alina Stanciu spune ca ceea ce i-a determinat sa ia aceste masuri la nivel de companie este faptul ca nu ne putem astepta sa ne rezolve altcineva o problema la care cu totii contribuim si crede ca, desi companiile, guvernele, societatea civila, cu totii au rolul lor, conteaza foarte mult atitudinea la nivel individual, mai ales ca si companiile sunt formate din oameni.

Nu in ultimul rand, un motiv important pentru adoptarea acestor masuri in companii este ca reducerea consumului inseamna, implicit, reducerea costurilor.

Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi

Radu Florescu, CEO Saatchi & SaatchiRadu Florescu (foto), CEO Saatchi & Saatchi, spune ca, in compania pe care o conduce, fiecare a adoptat un DOT (Do One Thing) - o practica personala, aleasa de fiecare angajat in parte, prin care acesta devine constient de modul in care poate sa afecteze cat mai putin planeta. Astfel, fiecare face cate ceva concret.

“Eu opresc apa cat timp ma barbieresc. Cateva practici ale colegilor mei includ folosirea hartiei fata-verso, mersul pe bicicleta sau cu mijloacele de transport in comun in loc de masina, scoaterea din prize a electronicelor atunci cand nu sunt folosite, mersul pe scari si nu cu liftul sau refuzul de a folosi si cumpara pungi din plastic”, marturiseste Radu Florescu.

La acestea se adauga un program intern numit "Saatchi True Blue", astfel ca, in toate birourile, angajatii nu folosesc pahare din plastic, hartia se recicleaza, calculatoarele intra in stand-by dupa un timp foarte scurt, iar cartusele de imprimanta sunt si ele reciclate.

“Cea mai recenta actiune de responsabilitate desfasurata in companie a fost in aceasta luna cand o parte dintre colegi au donat sange. Nimic nu se compara cu sentimentul ca poti salva sau cel putin imbunatati viata unui om”, adauga Florescu.

Toate aceste masuri le vede ca pe o investitie pe termen lung de care depinde viitorul in afaceri. “Trebuie sa iesim din zona discutiilor nesfarsite si sa ne pese de Planeta in fiecare zi, si nu doar de Ziua Mediului”.


Ruxandra Voda, corporate affairs manager Cosmote

Ruxandra Voda, corporate affairs manager CosmoteAtunci cand vine vorba de mediu, Ruxandra Voda (foto), corporate affairs manager Cosmote, considera ca singura metoda de a-i responsabiliza pe cei din jur este sa le oferi un exemplu prin propriile actiuni.

„Printre micile initiative personale prin care incearca sa protejez mediul se numara: reciclez selectiv hartia si plasticul la birou si acasa, incerc sa folosesc transportul in comun atunci cand am ocazia, am ales pentru acasa aparate electrocasnice cu consum cat mai redus de energie, am grija sa sting lumina si apa cand nu le mai folosesc, scot din priza aparatele electrice imediat ce nu mai am treaba cu ele si incerc sa imprim si prietenilor mei o atitudine eco friendly”, spune Ruxandra Voda.

In ceea ce priveste masurile luate in cadrul companiei, Cosmote a lansat in august 2008 programul intern Green Office, prin care se urmareste educarea si implicarea angajatilor in activitati care sa reduca impactul companiei asupra mediului.

Programul se bazeaza pe reducerea consumului de energie si de apa, reutilizarea si reciclarea materialelor din plastic si hartie. In acest sens au fost amplasate recipiente speciale pentru colectarea selectiva in fiecare birou.

Consider ca grija pentru mediu incepe din propriul birou, pe care ni-l dorim unul cat mai <verde>”.

In cifre, Green Office 2009 a insemnat 2 tone de hartie si aproape 650 kg de plastic si reducerea consumului de apa si de energie cu 10% fata de 2008.

Larisa Budaca, director de marketing si vanzari Crowne Plaza

Larisa Budaca, director de marketing si vanzari Crowne PlazaLarisa Budaca, director de marketing si vanzari Crowne Plaza, marturiseste ca atitudinea sa “verde” s-a accentuat atunci cand a devenit mama. A fost momentul in care a inceput sa constientizeze cu adevarat ca mediul in care traim are o viata si ca prin actiunile pe care le intreprindem fiecare dintre noi reusim sa prelungim sau sa scurtam aceasta viata.

“De aceea, renunt cu placere la mersul cu masina ori de cate ori o pot face, particip la actiuni de strangere a deseurilor, sortez gunoiul menajer selectiv, chair daca trebuie sa parcurg o distanta destul de mare de acasa si pana in locurile special amenajate pentru colectarea selectiva.

Cel mai mult se bucura de faptul ca reuseste sa o educe in acest spirit verde si pe fetita sa de 7 ani, Sofia, care este extrem de receptiva.

In ceea ce priveste Crowne Plaza, Larisa Budaca spune ca hotelul a trecut printr-un lung proces de “ecologizare”, primind astfel, la sfarsitul lui 2009, dreptul de folosire a Etichetei Ecologice Europene.

Printre masurile luate se numara sisteme automate de oprire a apei, baterii speciale “anti-scald fittings”, ce permit reglarea temperaturii apei calde pentru a economisi apa si energia si a preveni eventuale arsuri, echiparea cu becuri economice, care a dus la o scadere de 80% a sumei de pe factura de energie electrica si un sistem de irigare automat pentru spatiul verde din jurul hotelului.

De asemenea, Larisa Budaca declara ca, desi demersul urmareste alinierea la un efort global de protejarea a mediului, aceste masuri sunt o necesitate si datorita costurilor din ce in ce mai ridicate cu utilitatile clasice.

“Obiectivele vizate au fost in principal scaderea consumului, educarea personalului in stil ecologic, constientizarea si promovarea acestei "atitudini verzi" in randul clientilor, furnizorilor si partenerilor nostri traditionali”, adauga Budaca.


Camelia Savoiu, director comunicare Lafarge Romania

Camelia Savoiu, director comunicare Lafarge RomaniaCamelia Savoiu (foto), director comunicare Lafarge Romania, marturiseste ca masurile si trendurile eco adoptate in cadrul Lafarge i-au influentat si viata personala, devenind de ani buni un adevarat stil de a trai pentru ea.

Astfel, activitati precum reciclarea si reducerea risipei de energie si apa au devenit deprinderi de zi cu zi, fara a le mai considera o corvoada.

In ceea ce priveste compania, Lafarge a demarat la inceputul anului 2008 la sediul central proiectul „Sediul nostru, Safe & Green”, care are ca obiective constientizarea, responsabilizarea si implicarea angajatilor, propunandu-si sa minimizeze activitatile cu impact nefast asupra mediului;

“La sediu colectam selectiv: plastic, sticla si hartia, deseurile le ducem la reciclat, avem becuri economice in birouri, instalatiile sanitare sunt verificare periodic in vederea eliminarii pierderilor, imprimarea documentelor se face fata-verso, reciclam tonerele de la imprimante, nu avem reclame luminoase”, completeaza Camelia Savoiu.

In plus, au izolat termic cladirea si au crescut confortul fonic prin modificari aduse aparatelor de aer conditionat, pentru a crea spatii linistite si sanatoase de lucru.


Iuliana Tasie, director general adjunct Ana Hotels

Iuliana Tasie, director general adjunct Ana HotelsIuliana Tasie (foto), director general adjunct Ana Hotels, declara ca eforturile sale de orientare catre actiuni de protejare a mediului se refera la economii de consum inutil de energie si apa prin constientizarea acestui aspect de catre management si staful operational si prin cautarea de solutii de optimizare a consumului, cum ar fi becurile economice.

„Aceste masuri au devenit o necesitate si prin prisma costurilor tot mai ridicate pe utilitati, dar si din dorinta de a tine pasul cu trendul care se dezvolta la nivel international pentru stimularea unei dezvoltari ecologice, aspecte sesizate atat de clienti, cat si de furnizori sau colaboratori”, declara Iuliana Tasie.

Chiar daca rezultatele nu au fost insemnate pana acum, managerul de la Ana Hotels simte ca toate aceste actiuni se reflecta si in viata personala, devine mai constienta de unele aspecte daunatoare mediului in care traim si incearca sa le corecteze.

In aceste conditii a aparut initiativa celor de la RoGBC (Romania Green Building Council) de a le deveni parteneri si membri in incercarea de a dezvolta proiecte "verzi". Astfel, incepand din luna mai vor demara primul proiect impreuna, si anume implementarea unui sistem eficient de consum de energie in toata locatia.