1 / 5

Scaderi de 30-40% pe piata ambarcatiunilor

Domeniul recreational este unul care resimte cel mai puternic criza financiara, astfel ca, pentru piata locala de ambarcatiuni, anul 2009 s-a caracterizat prin scaderea vanzarilor si eforturi concentrate pentru salvarea businessurilor in domeniu.

S-a alergat mult, s-a negociat, s-au facut targuri, s-au cheltuit bani, iar rezultatele nu au fost pe masura eforturilor. Nu a fost atat de grav incat sa ne intoarca din drum, insa unii operatori si-au restrans activitatea, iar altii au renuntat de tot la ea”, spune Florin Virlan, presedinte Unicomp Boat Division.

Toate acestea au dus la o scadere de 30% a cifrei de afaceri a Unicomp Boat Division 2009 fata de 2008.

Ovidiu Rebegel (foto), proprietarul American Nautics, declara ca efectele crizei s-au simtit mai puternic pe pietele mature, iar in Romania vorbim inca despre o piata emergenta si considera ca asa va continua sa fie pentru o perioada destul de lunga de timp din cauza lipsei de informare si de experienta a clientilor.

Oamenii, neavand experienta unei crize de o amploare similara, nu stiu cum sa reactioneze si sunt prudenti, iar asta ne-a adus o scadere de 30% a cifrei de afaceri in 2009 fata de 2008”, adauga Ovidiu Rebegel.

In acelasi timp, el este de parere ca amploarea crizei s-a simtit mai mult din cauza panicii, care este introdusa mai ales de media pe toate canalele. Astfel, oamenii sunt dezorientati, nu stiu ce sa creada, si din acest motiv isi aloca mai putine fonduri pentru a-si cumpara o ambarcatiune.

De asemenea, un alt motiv al scaderii vanzarilor il constituie faptul ca produsele comercializate sunt destinate alimentarii unei pasiuni, printre primele la care se renunta in lipsa lichiditatilor. Vanzarile au scazut insa in proportii diferite pentru fiecare segment in parte.

“Segmentul sky jet-urilor a inregistrat un regres de 50% fata de 2008, iar valoarea vanzarilor in ceea ce priveste ambarcatiunile s-a diminuat cu 30%-35%. Odata cu eliminarea accizei de la 1 ianuarie 2010, s-a simtit o usoara revigorare a pietei intrucat preturile au scazut. La noi in magazin, acestea s-au diminuat si cu 3.000 de euro”, spune Andreea Has, director operatiuni si tranzactii Euro Nautica Motors.

Guvernul a decis ca din ianuarie 2010 sa nu se mai perceapa accize pentru produsele de lux, prin Ordonanta de Urgenta 109 pentru modificarea Codului Fiscal.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri