Estimari pentru primul an de activitate

Estimari pentru primul an de activitateCu o investitie pana in acest moment de peste 3 milioane de euro, finantata din resurse proprii si fonduri europene, cei doi proprietari – Michel Roy (partea franceza) si Serban Damboviceanu (partea romana) – au refacut podgoria si au reconstruit, in 2008-2009, cramele inaltate de printul Anton Bibescu.

Lucrarile au inceput in anul 2005 prin achizitionarea terenurilor, dupa care a urmat replantarea podgoriei de 55 de hectare cu cu vite altoite in Franta. Prima recolta a fost culeasa in 2008, din care s-au imbuteliat 70.000 de sticle, urmand ca, din recolta anului 2009 sa fie produsa o cantitate dubla de vin.

“Avem in plan extinderea suprafetei cultivate cu vita de vie pana la 70 de hectare si sa ajungem la o productie de 400.000 de sticle de vin pe an”, declara Serban Damboviceanu (foto).

De asemenea, el spune ca, pana in acest moment, s-a confruntat cu nenumarate dificultati in deschiderea afacerii, de la cele specifice oricarui investitor, dornic sa puna o afacere pe picioare in Romania, pana la adunarea parcelelor care formeaza acum podgoria, birocratia excesiva si problemele iminente ce se nasc din lucrul cu oamenii.

In ceea ce priveste particularitatile unui business cu vinuri, proprietarul roman spune ca vinul trebuie facut cu pasiune, iar munca incepe in vie, unde, contrar asteptarilor, nu exista ragaz. In fiecare anotimp sunt efectuate lucrari specifice si orice intarziere sau greseala se va rasfrange asupra calitatii strugurilor si apoi asupra vinului.

“Apoi, in vie, lucrurile nu mai depind doar de om, pentru ca exista factorul natural, imprevizibil, si pe cat este uneori de generos (in anii "buni"), pe atat este de neiertator”, adauga Damboviceanu.

Daca lucrurile au mers bine si recolta de struguri a ajuns in crama, acolo incepe alta munca pana ce vinul imbuteliat sa ia calea raftului.

In momentul de fata se lucreaza cu 18 angajati permanenti, insa, atunci cand vine vremea recoltei, numarul celor care lucreaza la podgorie ajunge la 50 de persoane. In aceste conditii, proprietarii estimeaza o cifra de afaceri de 700.000 de euro in primul an de la lansarea pe piata a vinului, la un pret de raft situat intre 25 si 30 de lei.


Povestea afacerii

Povestea afaceriiProprietarul roman al podgoriilor spune ca a ales sa puna bazele unei afaceri in domeniu deoarece crede in potentialul vinului romanesc, iar, impreuna cu cel care i-a devenit partener, Michel Roy, a vrut sa investeasca in Romania si a petrecut mult timp cautand cel mai potrivit areal. Astfel ca, dupa multe drumuri de-a lungul si de-a latul tarii, a ales zona Mehedinti, mai exact fosta podgorie a familiei Bibescu.

Traiectoria profesionala a lui Serban Damboviceanu a inceput odata cu plecarea la Strasbourg pentru a studia Dreptul. Acolo, s-a infiripat pasiunea sa pentru vin, in zona viticola a Alsaciei. Ulterior a lucrat timp de 6 ani in grupul de retail francez Edouard Leclerc. Astfel, a ajuns sa se familiarizeze cu comertul cu vin in mai multe tari precum Franta, Polonia, Italia.

“Eu am lucrat impreuna cu Michel Roy in grupul Edouard Leclerc, timp de mai multi ani, astfel ca am avut vremea necesara sa ne cunoastem si sa intelegem ca interesele noastre coincid”, isi aminteste Damboviceanu.

Odata cu anul 2005, Damboviceanu a renuntat la celelalte activitati pe care le desfasura, pentru a-si dedica timpul afacerii, intrucat considera ca productia de vin este o indeletnicire care necesita pasiune si dedicatie. De altfel, Damboviceanu spune ca Corcova Roy & Damboviceanu este o afacere cu mai multe dimensiuni, care se extind si catre sustinerea turismului viticol, actiuni de responsabilitate sociala, dezvoltare durabila sau protectia mediului inconjurator.

Orientare si catre export

Orientare si catre exportIn ceea ce priveste planurile companiei, Damboviceanu spune ca vor intra pe rod inca 20 de hectare de vita de vie, pentru a mari astfel productia si, in acelasi timp, doreste inceperea exportului catre tari slave (Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Rusia), Orientul Indepartat (China, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan), dar si America de Nord si Marea Britanie.

La aceste planuri se adauga si lansarea unui soi nou in toamna – “un Syrah la fel de special ca si celelalte vinuri care se matureaza in aceste momente in beciurile cramei”.

Produse de catre compania Viticola Corcova, vinurile care vor fi comercializate incepand cu luna iunie a acestui an sub marca Corcova Roy & Damboviceanu sunt Cabernet Sauvignon & Merlot 2008, Chardonnay 2008 si Merlot Rose 2009, soiuri traditionale pentru aceste pamanturi ce au facut parte din mosia Bibestilor si care sunt incluse in soiurile autorizate DOC Mehedinti – Corcova.

Foto: Relansarea Brandului Corcova