4 / 4

Initial, clientii erau in totalitate straini

Initial, cei care apelat la serviciile CarpatBike erau in totalitate straini sau expati impreuna cu familiile lor si in continuare exista cereri din afara, in special pentru traseele lungi din Transilvania si Maramures. Ulterior au aparut si prietenii lor din Romania, astfel ca acum avem grupuri combinate.

Elementele care ii atrag pe straini sunt peisajul, pentru linistea sa si prezenta foarte limitata a oamenilor pe o suprafata mare, zonele "neatinse", percepute ca "salbatice", oamenii, pentru ospitalitatea lor, originalitatea peisajului, pentru ca odata intrati in civilizatia rurala romaneasca se reintorc cu 200-300 ani in urma, istoria locurilor si turismul “sanatos”. Aici nu este inclus doar turismul activ in aer liber, dar si partea culinara si traditionala.

Cele mai populare trasee sunt in Transilvania (in sprecial zona bisericilor fortificate), Maramures, Apuseni, Valea Prahovei, Bucovina, Delta Dunarii, Harghita si Covasna, iar preturile difera in functie de perioada, regiune, numarul de membri ai grupului si optiunea de a inchiria sau nu bicicleta.

Astfel, pentru o vacanta de 10 zile in Maramures, intr-un grup de 4-6 persoane, cu bicicleta inchiriata se poate plati si 1.165 de euro, in timp ce o excursie de doua zile la Breaza, intr-un grup de peste 11 persoane, poate costa 175 de euro.

Se organizeaza insa si excursii de cate o zi spre Breaza sau Campina, care costa in jur de 80 de euro, si includ transport, ghidaj, masa si inchiriere bicicleta.

De asemenea, Oana Soare a observat, in ultimul an mai ales, o schimbare majora fata de mersul pe bicicleta ca mijloc de transport personal, dar si ca activitate de agrement.

“Cel putin in ultimii doi ani a fost o explozie a numarului de biciclisti, atat in mediul urban, cat si in afara oraselor. Chiar si numarul evenimentelor cicliste (competitii, intalniri, manifestari pro/contra) se bucura de un numar tot mai mare de participanti”, sustine Oana Soare.

Cu toate acestea, in comparatie cu restul Europei, inca nu am ajuns la acelasi nivel de cultura si utilizare a bicicletei. Totusi, biciclistii prefera sa vada doar partea plina a paharului: progresul sportului pe doua roti si numarul mai mare de facilitati cicliste comparativ cu anii trecuti.


Ciclism si business: Cum dezvolta un hobby o intreaga industrie



Articole recomandate