1 / 4

Motivele scaderii vanzarilor

Pentru magazinele Delicateria Traiteur, care activeaza pe piata gourmet de lux de sase ani, anul trecut a insemnat o scadere cu 20% a cifrei de afaceri si un inceput de 2010 mai slab decat anul trecut. Astfel, afacerile magazinului gourmet au fost afectate. Explicatia principala: aceste magazine desfasoara si activitati de catering pentru receptii si cocktail-uri, iar numarul evenimentelor de acest fel a scazut puternic.

Anul 2010 a inceput chiar mai rau decat 2009 din punctul de vedere al vanzarilor, insa ma astept la o revenire a vanzarilor in octombrie – noiembrie”, declara Adrien Damour (foto), proprietarul magazinelor Delicateria Traiteur.

Printre masurile luate pentru diminuarea efectelor negative ale crizei, proprietarul nu a putut include scaderea preturilor, intrucat nu a putut reduce costurile de productie, asa ca a trebuit sa mareasca productivitatea, sa fie mai atent la cheltuieli si sa reduca personalul.

“Am redus personalul cu 20%, iar acum lucram cu o echipa de 50 de oameni”, adauga Damour.

In plus, el nu vede o revenire spectaculoasa nici in 2011, si spune ca, urmand dupa o perioada de criza in care s-au acumulat datorii, va fi un an al prudentei, in care se vor restitui datoriile pentru a porni din nou.

Oliver Petcu (foto jos), managing partner al CPP Management Consultants, companie de consultanta specializata in industria de lux, spune ca scaderea drastica a vanzarilor la nivelul pietei se inregistreaza mai ales pentru ca aceste magazine aveau un segment important de vanzari catre companii, asa numitele "corporate gifts", pentru diverse ocazii, in special pentru clientii companiei respective.

“Este vorba fie de o anumita categorie de produse, de exemplu vinuri sau dulciuri, fie acele cosuri cu o selectie de produse. Cum sectorul corporate inca traverseaza o perioada de reduceri ale costurilor, astfel de cheltuieli au fost drastic reduse. Astfel ca va depinde cum vor sti aceste magazine gourmet sa inlocuiasca segmentul de vanzari corporate gifts cu clienti individuali”, declara Oliver Petcu.

Un alt motiv pentru scaderea vanzarilor este, in opinia consultantului CPP, nivelul preturilor practicate, de multe ori mai mari decat in strainatate, astfel ca multi romani care calatoresc prefera sa-si achizitioneze astfel de produse din alte tari.

„De curand a intrat pe piata si inghetata premium HAAGEN DAZS, prin intermediul unei francize locale condusa de doi oameni de afaceri greci. Prima cafenea a fost inaugurata in Baneasa Mall. M-a frapat faptul ca preturile practicate in Romania sunt mai mari decat in strainatate, din nou motiv de frustrare pentru consumatorul roman”, adauga Petcu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri