1 / 4

Suntem dependenti de activitatea sociala a orasului

Gett`s este unul dintre cele mai solide branduri de saloane de infrumusetare din Romania, cu activitate de 13 ani, sapte saloane in locatii precum JW Marriott, Radisson si InCity Residences, dar si centre comerciale, precum Afi Cotroceni sau Mall Vitan si investitii majore in patru noi centre in perioada de criza economica. In spatele acestei imagini insa, directorul general Lucian Miess (foto) lupta cu scaderi de pana la 30% ale cifrei de afaceri si incearca sa atenueze efectele crizei asupra business-ului sau.

Pe piata saloanelor de infrumusetare criza a adus un efect cumulat, o serie de factori care actioneaza simultan si distructiv, in opinia lui Lucian Miess. Asadar, el spune ca factorul declansator a aparut la sfarsitul anului 2008, atunci cand leul s-a devalorizat fata de euro cu 20%, astfel ca toata populatia a saracit brusc, au crescut cheltuieli precum cele de leasing, telefonie, rate sau si toti s-au oprit din a mai cheltui pentru servicii considerate a fi un moft.

Pe acest segment de piata suntem strict dependenti de veniturile populatiei si de activitatea sociala a orasului. Panica si devalorizarea au dus la scaderea drastica a consumului, care a determinat multe firme sa-si disponibileze personalul, iar concedierile au generat alta panica, care a dus la o scadere de 30% a cifrei de afaceri in cei doi ani de criza, fata de 2008”.

A urmat apoi cresterea cheltuielilor, locatiile au chiria in euro, produsele sunt din import, creditele si leasing-urile sunt in euro, deci, la scaderea valorii vanzarilor se adauga o crestere a cheltuielile cu 20%.

“Cresterea costului creditelor, dobanda a explodat peste noapte la lei, la 30%, ceea ce a accentuat panica, iar punctul critic l-a reprezentat majorarea TVA. Nu stiu ce tip de afacere poti face sa poti sustine toate acestea. Ce profitabilitate iti trebuie ca sa poti acoperi cheltuielile?”

Gett`s monitorizeaza prin softul propriu numarul de vizite si valoarea bonului mediu, atat pe servicii cat si pe produse de retail. Indicatorii au suferit scaderi, potrivit lui Miess, intrucat cererea de servicii de infrumusetare este elastica si sensibila la majorarea preturilor.

“Noi targetam doua segmente de clienti: medium high prin brandul Getts Color Bar (GCB) si high prin brandul Gett`s Hair Studio (GHS). Firesc, clientii au preferat sa-si restranga cheltuileliele, fie prin rarirea vizitelor, fie prin alegerea unui brand sau concept mai accesibil. Persoanele care isi colorau parul in blond, au ales mai mult culori inchise sau suvite pentru ca acest cost sa fie mai mic si mai usor de intretinut”, subliniaza Miess.

El adauga ca, la nivelul grupului, se observa o tendinta de migrare a clientilor de la locatiile de lux catre locatiile medii, pretul fiind principalul motiv.

Cifra de afaceri la noi a crescut in lei, dar este datorata deschiderii in acesti doi ani a patru noi locatii, planuri stabilite contractual de acum cativa ani. Am deschis doua saloane GCB in Afi Cotroceni Mall si Iulius Mall Cluj precum si doua centre GHS pe Bulevardul Dacia in in cadrul InCity Residences”.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri