Cine solicita astfel de servicii?

Cine solicita astfel de servicii?Ana Batca (foto), administratorul salonului mobil de infrumusetare FiiSuperba, spune ca majoritatea clientilor care le solicita serviciile sunt femei, cu varsta de peste 25 de ani, care lucreaza intr-o multinationala la birou, si care doresc sa arate bine intotdeauna cu o manichiura sau o coafura impecabila.

Totodata, o mare parte dintre comenzi au fost inregistrate pe categoria evenimentelor speciale de tipul nuntilor si botezurilor, fie ca a fost vorba despre mirese sau mamici, fie despre persoane invitate la eveniment.

„In general, este vorba si de persoane publice care apeleaza la aceste servicii, chiar si barbati, atunci cand au o intalnire importanta, o conferinta sau o petrecere dupa programul de la birou si trebuie sa se prezinte impecabil”, adauga Batca.

In plus, Alina Sava, proprietar al altui salon mobil, Cosmopolitan Beauty, spune ca profilul clientilor sai se incadreaza in cel al unei persoane, care din lipsa de timp, apeleaza la astfel de servicii pentru avantajul ca nu trebuie sa se deplaseze si sa astepte in saloanele de infrumusetare, intrucat chiar daca au si programare, acestea se decaleaza de cele mai multe ori, traficul este infernal si se pierde timp pretios.

„Se intampla ca de foarte multe ori sa fim contactati si chemati in special la birou. In timpul unei zile, o persoana activa are in primul rand nevoie de un aspect cat se poate de profesional. O zi incepe indeosebi cu intalniri, sedinte, prezentari, pranz de afaceri, evenimente mondene, interviuri si chiar dupa terminarea programului se poate sa fie nevoie de o prezenta fresh la cina sau teatru”, subliniaza Sava.

Care sunt investitiile?

Care sunt investitiile?In ceea ce priveste initiativa afacerilor in acest domeniu, Ana Batca isi aminteste ca ideea de a deschide salonul mobil FiiSuperba.ro i-a venit in primavara acestui an, dupa ce a observat ca multe femei, in special cele care sunt foarte solicitate la serviciu si au foarte putin timp liber, aveau dificultati in a-si face programari la saloane, deoarece, de cele mai multe ori, nu mai gaseau liber pentru orele la care ar fi fost disponibile.

„Investitia, de la jumatatea anului cand am inceput sa cumparam produsele si pana acum se situeaza intre 2.500 si 3.000 de euro, iar suma ceasta cuprinde si salariile si beneficiile celor trei angajate, respectiv make-up artista, hair-stylista si manichiurista”, completeaza Batca.

Alina Sava (foto) considera ca in Romania este nevoie in primul rand de calitate, acesta fiind si motivul pentru care investitia sa initiala in produse si ustensile s-a ridicat la aproape 12.000 de euro. „Avem avantajul ca nu detinem un salon echipat pentru astfel de sedinte si totodata nu platim chirii, nu am investit in mobilier si alte utilitati tocmai pentru ca suntem mobili, mereu in locatia clientului”.

Lipsa acestor costuri este si principalul motiv pentru care Ana Batca sustine ca afacerea pe care o conduce se potriveste „ca o manusa” cu perioadele de criza economica.

„Avem cheltuieli mai mici datorita faptului ca nu avem un salon pentru care sa platim chirie si pe care sa-l utilam. In plus, in conditiile in care numarul de vizite pe care le fac femeile la saloanele de infrumusetare a scazut din cauza crizei, trebuie sa vii cu ceva in plus ca sa iti pastrezi clientii si sa-ti faci altii noi”.

De asemenea, Sava spune ca sunt foarte multi prestatori de servicii care promit mult la inceput si care incep sa reduca din calitate in favoarea banilor. „Se doreste amortizarea investitiilor inca din primele luni de activitate si aici produsul sau serviciul are de suferit. Este important ca in aceste timpuri sa se simplifice actiunile,sa se pastreze standardele,sa se lucreze eficient si calitativ. Atata timp cat nu se renunta la calitate, clientii ne solicita serviciile".

Nu putem onora la fel de multe comenzi intr-o zi ca orice alt salon

Nu putem onora la fel de multe comenzi intr-o zi ca orice alt salonIn ceea ce priveste tarifele pe care le practica saloanele mobile, acestea sunt comparabile cu tarifele medii practicate de saloanele din zonele semicentrale ale Capitalei, insa calitatea produselor poate fi superioara.

Iar daca Ana Batca este de parere ca principalul avantaj competitiv pe care il aduce pe piata este acela ca nu se asteapta la coada, aspect esential pentru o femeie de afaceri sau pentru o angajata intr-o multinationala, ea identifica si un dezavantaj: „Nu putem onora la fel de multe comenzi intr-o zi ca orice alt salon. Asta pentru ca dureaza uneori, cand este trafic, si cate o ora si jumatate pana ajungem. De aceea cel mai mult, intr-o zi, am onorat 8 comenzi”.

Si Alina Sava sustine ca preturile sunt cat se poate de reale in raport cu produsele si timpul acordat, intrucat un machiaj poate sa dureze de la 30 de minute pana la o ora, in functie de fiecare cerere: „Preturile variaza intre 90 lei si 250 lei in cazul machiajelor pentru ocazii speciale”.

Atunci cand vine vorba de planuri, Ana Batca spune ca pe termen scurt, se concentreaza pe promovare pe site-urile de socializare sau prin intermediul pliantelor.

„Nu urmarim realizarea unui profit semnificativ timp de un an. Tot ceea ce am incasat pana acum a fost reinvestit in produse nou aparute pe piata. Planurile noastre de viitor includ multe alte noi servicii precum masajul facial, cursuri de beauty, comert online de produse cosmetice si multe”.