1 / 4

Bugetele sunt foarte mici, iar negocierile dureaza mai mult

Dan Olaru (foto), manager EcoXtrem Events, spune ca cererea pentru petrecerile corporate de sfarsit de an nu a inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada din 2009, mentinandu-se la acelasi nivel.

De aceesi parere este si Oana Maria Necula, managing partner Atelier Image, care declara ca, desi s-a simtit o revenire a pietei in comparatie cu anul trecut, cresterea nu a fost una spectaculoasa.

“In ceea ce priveste cerintele companiilor care vor sa organizeze o astfel de petrecere se vede intr-adevar diferenta fata de trecut, pentru ca, desi solicitarile sunt apoape in acelasi numar, daca nu mai multe, conditiile sunt altele. Bugetele sunt foarte mici, iar negocierile se poarta pe o durata mai mare de timp”, spune Olaru.

In plus, el adauga ca se cer aceleasi produse ca anul trecut, ca si componente ale unei petreceri, insa in schimbul unei sume mai mici de bani: ”Multe companii asteapta ca intr-un eveniment sa aiba formatii, DJ, un MC celebru pe jumatate din banii pe care ii plateau anii trecuti. Bineinteles, preturile scazute ale unora dintre furnizorii nostri ne ajuta, insa sunt destule cazuri in care bugetele te leaga de maini si te vezi nevoit sa propui ceva mai ieftin si nu ce vrea clientul de la inceput”, explica Olaru.

Cand vine vorba de cererile pe care le primeste, Oana Maria Necula identifica doua tendinte principale: companiile care vor cat mai multe reduceri si cele care aloca bugete mai mari pentru calitate crescuta.

Avem, pe de-o parte, companiile care trag foarte mult de preturi si aloca bugete foarte restranse pentru petrecerile de sfarsit de an. Multi clienti din aceasta categorie aleg sa organizeze o petrecere simpla intr-un restaurant, fara momente deosebite de entertainment. Pe de alta parte, avem companiile care au facut experimente nereusite anul trecut, organizind evenimentele pe cont propriu sau alegand locatii mai putin elegante, si care anul acesta au revenit la bugetele traditionale sau aproape de ele”.

La acestia se adauga clientii care dispun in continuare de bugete si vor sa isi acorde un cadou la sfarsitul unui an de munca intensa, organizand petrecerea fara sa se gandeasca la nota de plata.

Legat de tematica, Necula spune ca a constatat tendinta de a cere un program mai bogat si mai multe momente de spectacol, pe care si-o explica fie prin dorinta de a obtine mai mult pentru aceeasi suma, fie din nevoia de a transmite un mesaj pozitiv angajatilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri