2 / 9

Always - “28 de zile cu zambetul pe buze”

Always este lider de categorie pe piata produselor de igiena intima inca de la lansare, la inceputul anilor ’90. “Calitatea de lider a acestui brand este indiscutabila; Always practic detine conceptul de «protectie», key driver in aceasta categorie”, spune Diana Alexa, Brand Communication Manager la Leo Burnett, agentia care a dezvoltat campania. “Dar, ca orice brand care are un target atat de larg si care trebuie sa comunice pentru toti, risca sa piarda in zonele de nisa. In cazul nostru, aceasta zona era reprezentata de segmentul foarte tanar, care astepta de la acest produs mai mult decat «protectie»”.

Pentru tinere, categoria absorbantelor inseamna si implicare emotionala, ele alegandu-si brandul mai degraba in functie de criterii emotionale si nu de argumente tehnice, mai spune managerul.

In pregatirea campaniei, cei de la Leo Burnett au facut o documentare prin care au descoperit statistici socante in ceea ce priveste lipsa de educatie a tinerelor sau lipsa obiceiului de a merge anual la un consult ginecologic. “Ne-am dat seama ca eram pe un teritoriu destul de sensibil; la noi inca tot ce tine de aceasta zona intima a femeii e un tabu si suntem invatate sa nu vorbim despre asta. Asta nu insemna insa ca nu erau lucruri de vorbit si mii de intrebari pe care fetele nu le pun, sau nu le pun unde trebuie”, a spus Alexa. Asa ca au construit un mediu unde fetele foarte tinere pot pune intrebari specialistilor medicali si isi pot impartasi experientele.

Asa s-a nascut platforma online noifetele.ro, unde timp de 28 de zile, intre 19 aprilie si 16 mai 2010, tinerele au fost ascultate si indrumate prin raspunsuri personalizate ale medicilor pentru fiecare utilizator in parte.

Tinerele au putut sa-si pastreze anonimatul, dar aveau si varianta de a-si impartasi experientele personale. Platforma a fost sustinuta prin publicitate online, insertii in emisiuni TV specializate precum "Ce se intampla doctore?" si PR.

“Cred ca cel mai bun lucru pe care il puteam face si pe care l-am chiar facut a fost ca am rezistat tentatiei de a juca intr-o zona mai «frivola» de interes pentru tineri (fashion, accesorii cool, conversatii superficiale despre cat de cool & hip e sa fii tanara in ziua de azi) si am cautat sa fim relevanti pe o problema de interes pentru fetele astea, chiar daca problema e mai intima, mai greu de accesat si cu potential aparent mai mic de «advertising»”, explica Diana Alexa.

Obiectivele de business au fost depasite cu 65%, iar indicatorii de notorietate ai brandului au aratat ca Always a fost relevant pentru fetele tinere. In 28 de zile, au fost trimise peste 12.000 de intrebari si 10.000 de experiente personale. “Echipa noastra de doctori a ajuns sa lucreze ore lungi in noapte ca sa poata tine pasul cu ceea ce s-a intamplat pe site”, conchide Alexa.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri