2005: Dove

2005: DoveClient: Dove
Agentie: Ogilvy & Mather

Spotul mizeaza pe ideea de frumusete naturala. Astfel, in aceasta reclama apar mai multe panouri stradale ale caror personaje principale sunt cateva femei obisnuite, imbracate doar in lenjerie intima.

Si, chiar daca in prezent, in majoritatea reclamelor predomina tot femeile de tipul fotomodel, campania a reprezentat ceva nou in industria publicitatii, potrivit The Wall Street Journal. De altfel si sloganul pentru Dove Firming vorbea despre testarea "pe curbe reale" si nu despre suplete, frumusete si perfectiune, asa cum fac aproape toate reclamele la produse de ingrijire.


2006: CareerBuilder.com

2006: CareerBuilder.comClient: CareerBuilder.com, cel mai mare site de recrutare din SUA
Agentie: Cramer-Krasselt

Agentia a oferit utilizatorilor posibilitatea sa isi creeze propriile e-mailuri video in care puteau inregistrau un mesaj, iar, apoi, o maimuta repeta mesajul inregistrat pentru persoana careia ii era trimis e-mailul. Aceste tipuri de e-mailuri au precedat cele doua reclame ale CareerBuilder care au fost difuzate in timpul Super Bowl (finala campionatului de fotbal amerian) si care prezentau celebrele maimute conducand o companie, scrie The Wall Street Journal.

Pana la finalul anului, au fost create in jur de 80 de milioane de „monkey e-mails”, potrivit CareerBuilder. Traficul site-ului a crescut cu 34% in acel an, iar majoritatea utilizatorilor au ajuns sa petreaca intre sase si noua minute pe site pentru a-si construi propriile e-mailuri.

Creeaza-ti si tu propriul monkey e-mail.

Vezi mai jos una dintre reclamele difuzate in timpul Super Bowl



Sursa foto: http://www.careerbuilder.com

2007: Dove

2007: DoveClient: Dove
Agentie: Ogilvy & Mather

Clipul video care a costat mai putin de 150.000 de euro face aluzie la definitia frumusetii. Spotul arata cum o femeie obisnuita este tranformata intr-un fotomodel cu ajutorul machiajului, a luminilor si a vaporilor de aer, conform The Wall Street Journal.

„Fara indoiala ca perceptia noastra despre frumusete este distorsionata”, scrie pe ecran la finalul reclamei.


2008: Yes, we can

2008: Yes, we can"Yes We Can", un clip produs de Will.i.am de la Black Eyed Peas, prezinta discursul lui Barack Obama in timp ce mai multe vedete repeta cuvintele presedintelui precum un ecou, scrie The Wall Street Journal.

Clipul a fost vizualizat de peste 20 de milioane de ori in 2008 si a transformat "Yes, we can" in sloganul campaniei prezidentiale.


2009: Evian

2009: EvianAgentie: BETC Euro RSCG
Client: Evian

Bebelusii pe role au facut ca reclama pentru Evian sa devina cel mai apreciat spot al anului 2009. Si nu numai. Reclama a intrat in acelasi an in Cartea Recordurilor ca fiind cea mai vizionata reclama pe internet din istorie, cu peste 45 de milioane de vizualizari.

2010: Snickers

2010: SnickersCea mai buna reclama din 2010 prezinta un grup de baieti jucand fotbal, printre acestia facandu-si aparitia si cunoscuta actrita americanca Betty White.

Insa, actrita nu este decat o iluzie, pentru ca dupa ce mananca Snickers acesta se transforma in baiat, ba chiar intr-unul care se pricepe foarte bine la fotbal.


2011: Volkswagen

2011: VolkswagenClient: Volkswagen AG
Agentie: Interpublic Group Deutsch
Reclama inspirata din filmul Razboiul Stelelor a fost cel mai vizionat clip pe Youtube in acest an cu peste 45 de milioane de vizualizari. Agentia estimeaza ca spotul a devenit atat de popular incat compania ar fi trebui sa plateasca peste 100 de milioane de dolari daca ar fi vrut sa ajunga la aceeasi performanta. Si numai in primele doua luni de la lansarea pe piata, noul VW Passat a avut vanzari mai mari decat a avut modelul anterior de Passat in tot anul 2010, conform producatorului.