Bogdan Vasile, CEO Euromedia si Beta Cons (membre Epamedia)

Bogdan Vasile, CEO Euromedia si Beta Cons (membre Epamedia)Pentru 2013 ne construim bugetele pe un scenariu de piata similara cu 2012, desi, datorita datelor si previziunilor macroeconomice disponibile momentan, este o presupunere optimista.

De asemenea, este o provocare sa identificam trenduri intr-o piata atat de diversificata. Exista companii care si-au consolidat strategia si retelele intr-o anumita categorie, pe cand altii au schimbat strategia si reteaua din mers, sacrificand anii de munca anteriori.

Totodata, majoritatea clientilor incearca sa isi maximizeze expunerea outdoor din punct de vedere al impactului si al acoperirii, punand accent pe optimizarea bugetului. Cuvantul care va caracteriza domeniul in 2013 este combativitate.

Raluca Tonciu, CEO Getica (fosta News Outdoor Romania)

Raluca Tonciu, CEO Getica (fosta News Outdoor Romania)In primul rand, 2013 va fi un an fara campanii electorale, iar istoric anii urmatori campaniilor electorale sunt ani buni, in care advertiserii profita din plin de locatii bune in lunile de varf.

Tendinta principala pe care o sesizam este o dezvoltare a segmentului de advertiseri locali, in detrimentul celor internationali. Deocamdata, nu se anunta variatii semnificative in bugetele advertiserilor si observam aceeasi ponderare de pana acum. In 2013 vedem mai multa stabilitate.

Daca in 2012 piata nu si-a revenit, chiar a inregistrat o scadere fata de 2011, in schimb in 2013 va fi mai bine. Probabil ca valoarea pietei nu va oscila, ne asteptam la aceleasi rezultate ca si in 2012.

Ren Rosenberg, CEO Affichage Romania

Domeniul outdoor ar trebui sa urmareasca tendinta din piata vestica, iar aceasta este de usoara crestere. Inovatie va fi cuvantul care va caracteriza segmentul de outdoor in 2013 in tarile vestice, in timp ce in Romania va fi reglementare.

In ceee ce priveste tendintele, daca l-ati intreba pe directorul de inovatie al Affichage, v-ar spune ca inovatia va fi cea mai important trend in 2013.

Eu cred ca cele mai importante elemente vor fi reglementarea si disciplina. Adica vom avea un cadru corect astfel incat inovatia sa se dezvolte asa cum trebuie. A treia tendinta este mai degraba o speranta si mai putin un trend si se refera la un echilibru in relatia dintre clienti, agentii si structurile de media.