1 / 14

Idei de afaceri variate: de la ferme si livezi, la educatie si agrement

Ideile celor 20 de finalisti abordeaza zone variate: agricultura (ferme si livezi), industria textila (prelucrarea lanii), educatie (tabere educative), prelucrarea lemnului, fabricarea materialelor de constructii si a mobilei, servicii (asistenta pentru persoanele varstnice), industria de agrement, domeniul alimentar (panificatie, dulceturi bio) sau plafar (plante medicinale). Propunerile au venit din partea a 10 persoane fizice, 6 ONG-uri, 2 intreprinderi individuale si 2 SRL-uri. Cititi in slide-urile urmatoare mai multe detalii despre proiectele finaliste.

Localitatile pentru care cei 20 de finalisti au propus idei de afaceri sociale sunt si ele la fel de diverse. Un numar record de idei a fost inregistrat pentru zona Bacaului: Comanesti, Moinesti, Zemes (6 proiecte finaliste).

“In etapa urmatoare, cei 20 de aplicanti selectati vor fi invitati sa participe la o serie de workshopuri sustinute de specialisti NESsT. In luna noiembrie a acestui an, planurile de afaceri ale celor 20 de finalisti vor fi evaluate, iar juriul va alege 10 castigatori. Fiecare dintre acestia va primi finantare nerambursabila pentru initierea afacerii. De asemenea, castigatorii vor beneficia de consultanta din partea expertilor Fabricat in Tara lui Andrei, timp de aproximativ un an, in domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing si distributie. Astfel, afacerile fabricate in Tara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de munca pe care le creeaza si vor oferi un model de dezvoltare durabila pentru comunitatile din intreaga tara”, spune Mona Nicolici, head of community relations & social affairs Petrom.

Cand va urma o noua editie a competiei de afaceri sociale?“In momentul de fata ne concentram pe dezvoltarea celor 20 de finalisti Fabricat in Tara lui Andrei. In noiembrie vom selecta si premia cei 10 castigatori ai competitiei, dar drumul lor nu se incheie aici. In 2014 ei vor primi finantare nerambursabila pentru initierea afacerii. De asemenea, vor beneficia de consultanta din partea expertilor Fabricat in Tara lui Andrei, timp de aproximativ un an, in domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing si distributie. Astfel, afacerile fabricate in Tara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de munca pe care le creeaza si vor oferi un model de dezvoltare durabila pentru comunitatile din intreaga tara.Pe langa finantarea celor 10 castigatori, vom incerca sa gasim sustinere financiara si pentru realizarea afacerilor propuse si de ceilalti 10 finalisti”, a adaugat Mona Nicolici.

Pana la urmatoarea editie Fabricat in Tara lui Andrei Petrom incurajeaza doritorii sa isi inscrie initiativele care rezolva probleme sociale in comunitatile lor intr-o alta competitie pe care Petrom o organizeaza. Aceasta se numeste Idei din Tara lui Andrei si e o competitie nationala de proiecte sustenabile cu finantari in valoare totala de pana la 160.000 euro, doar pentru anul 2013. Proiectul isi propune sa sprijine dezvoltarea durabila a comunitatilor locale din intreaga tara si sa incurajeze romanii cu spirit de initiativa sa munceasca pentru a aduce o schimbare majora in vietile celor din jur. Acestia isi pot inscrie proiecte in competitie intre 20 mai si 24 iunie.

Mai mult despre evolutia antreprenoriatului social in Romania, dar si despre strategia de CSR a Petrom aflati aici.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri