Alexandra Olteanu, Initiative: Speram ca in 2015 trendul pozitiv sa atinga si Romania

Alexandra Olteanu, Initiative: Speram ca in 2015 trendul pozitiv sa atinga si Romania

„Situatia Europei Centrale si de Est este similara cu cea globala. Anul trecut aceasta regiune a inregistrat o crestere considerabila, de 7,9%, principalul motor de crestere fiind constituit de Rusia si Turcia. In 2014 ne asteptam ca volumele de cheltuieli de media din CEE sa creasca cu un procent similar. In acest context, Romania se afla intr-o evolutie flat in ultimii doi ani, cu mentinerea acestei evolutii si pentru 2014. Speram ca trendul pozitiv sa atinga si Romania in anul 2015”, spune Alexandra Olteanu, managing director al Initiative Media.

Alexandra Iavorschi, Starcom: Vom avea o stagnare in 2014 la nivel de investii media

Alexandra Iavorschi, Starcom: Vom avea o stagnare in 2014 la nivel de investii media

„Vom avea o stagnare in 2014 la nivel de investii media, nivel pe care noi il estimam la putin sub 300 de milioane de euro. Stagnarea bugetelor este o consecinta a unei tendinte de stabilizare a consumului, tratata insa cu precautie de clienti. De asemenea, chiar daca 2014 este un an electoral, uitandu-ma la anii electorali precedenti, nu va exista decat un impact marginal in volumul total al investiilor in publicitate”, a explicat Alexandra Iavorschi, managing director in cadrul Starcom MediaVest Group, una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala.

Astfel, bugetele pentru achizitia de spatiu publicitar vor stagna anul acesta la aproape 300 de milioane de euro, ca urmare a precautiei clientilor in a investi mai mult in promovare.

„Cred ca vom avea in continuare un mix dominat de TV si digital, dar vom fi probabil matorii unui proces de <<sofisticare>> in modul in care aceste medii vor fi folosite pentru a comunica cat mai relevant produsul si beneficiile sale specifice, mai spune Iavorschi.

Carmen Lixandru, Mediacom: Investitiile in publicitate vor creste cu 3-4% anul acesta

Carmen Lixandru, Mediacom: Investitiile in publicitate vor creste cu 3-4% anul acesta

“Cred ca vom avea, dupa o lunga perioada de criza, un prim an cu o usoara crestere a investitiilor totale in advertising, cu un procent de 3%-4%, venit in cea mai mare parte din televiziune si digital. Piata totala in 2014 va depasi cu putin valoarea de 300 de milioane de euro, dar cred ca important e trendul ascendent si distributia bugetelor intre medii. Daca acum trei ani vorbeam de investitii in digital de maximum 5% din totalul bugetelor cheltuite in media, acum vorbim de al doilea mediu dupa TV ca pondere a cheltuielor cu publicitatea si de un domeniu estimat sa atinga 12% in 2014”, afirma Carmen Lixandru, managing director al MediaCom Romania.

Printre factorii care vor duce la cresterea pietei se numara cresterea economiei Romaniei din 2013, dar si faptul ca anul acesta este unul electoral.

Cezar Batog, Optimedia: Investitiile vor fi prudente, inteligente si controlate

Cezar Batog, Optimedia: Investitiile vor fi prudente, inteligente si controlate

„Tendinta investitionala pentru 2014 va fi caracterizata de prudenta, inteligenta si control. Achizitia de media va deveni mai calitativa si mai inteligenta ca urmare a presiunii clientilor pentru obiectivele de performanta ale furnizorilor. Ma refer aici, in primul rind, la statiile TV, mai putin la print, OOH si radio, unde tot volumul va face legea. Ma astept, in cel mai bun caz, la o stagnare a investitiilor din partea clientilor traditionali, consumatori de media. Nu sunt semnale din partea economiei ca lucrurile se redreseaza in ciuda anunturilor triumfaliste ale guvernului. Deci nu este platforma de crestere economica sanatoasa”, afirma Cezar Batog, managing director al Optimedia, parte a Publicis Groupe in Romania.

Pe de alta parte, anul acesta vor creste investitiile in publicitate electorala, mai exact in OOH (out-of-home: panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare)

"Dar nu cred ca vor influenta decisiv piata de media”, mai spune Batog.

Ileana Tomescu, BPN: Utilizarea mobile marketingului va conta foarte mult in 2014

Ileana Tomescu, BPN: Utilizarea mobile marketingului va conta foarte mult in 2014

„Anul acesta nu cred ca vor exista fluctuatii majore, cel putin daca ne uitam la evolutia pietei in ultimii doi ani. Este adevarat ca Ordonanta de Urgenta din aprilie 2013 a tulburat echilibrul intregii industrii. In plus, fata de birocratia imensa pe care a generat-o, a trebuit sa ne repliem rapid, sa gasim solutii prin care sa putem functiona in continuare, ca industrie. Pentru 2014 nu ne asteptam la modificari semnificative in ceea ce inseamna reglementarea industriei”, afirma Ileana Tomescu, managing partner al BPN Romania.

Tomescu mai spune ca 2014 va fi un an marcat de precautie si in care va fi foarte important pentru companii sa isi inteleaga consumatorii.

„Lucrurile s-au schimbat fata de acum 4-5 ani, atunci cand un spot la televizor determina instant cumpararea. Astazi, traim intr-o lume profund digitala, iar companiile trebuie sa se adapteze la noile reguli ale jocului. Decizia finala a consumatorului trece astazi prin mai multe filtre, de aceea prezenta in online si in social media, precum si utilizarea mobile marketingului vor conta foarte mult in 2014. Pe de alta parte, desi anul acesta este unul electoral, campaniile electorale au o durata limitata, astfel incat nu vor influenta semnificativ piata. In plus, acestea sunt reglementate diferit fata de cele comerciale, astfel incat nu putem sa vorbim de o influenta directa asupra industriei”, adauga Tomescu.