1.Distributia reclamelor pe medii de difuzare

1.Distributia reclamelor pe medii de difuzare

In primele cinci luni ale anului 2014 au fost inregistrate 9.207 de reclame la categoria Turism, dintre care 5.445 au fost difuzate de catre posturile de televiziune, 3.323 de reclame au fost difuzate la statiile de radio si 439 de reclame au fost tiparite in presa scrisa.

2. Evolutia numarului de reclame difuzate pe canalele media in perioada 1 ianuarie 31 mai 2014

In luna ianuarie 2014 au fost inregistrate 1.542 de reclame, dintre care 1.196 au fost difuzate la TV. In luna februarie s-au difuzat 1.335 din totalul de 2010 de reclame. In martie s-a inregistrat cel mai mare numar de reclame la categoria turism : 2.216 dintre care 1.212 reclame au fost difuzate la TV, 899 la radio si 105 de reclame au aparut in presa scrisa. In aprilie s-au inregistrat 1.601 reclame, iar in luna mai 1.838 reclame.

3. Top 10 cele mai promovate branduri

3. Top 10 cele mai promovate branduri

In topul celor mai proovate branduri in materie de turism, se afla agentia Christian Tour cu 1.918 de reclame i un rate card estimat de 2.752.720 euro. Pe locul doi gasim Cocor Spa Hotel cu 765 de reclame si un rate card de 296.703 euro, iar locul trei este ocupat de Agentia Paralela 45 cu 733 de reclame si un rate card de 298.763 euro. Din top mai fac parte Phoenicia Holiday Resort cu 718 reclame, Phoenicia Grand Hotel cu 608 reclame, Hotel Onix cu 317 reclame, agentia de turism Mareea cu 252 reclame, Casa Frent cu 232 reclame, Hotel Germisara cu 219 reclame si Arsenal Park cu 212 reclame.

4. Distributia reclamelor pe categorii de produse

4. Distributia reclamelor pe categorii de produse

Hotelurile si pensiunile au inregistrat 4.426 de reclame in perioada 1 ianuarie – 31 mai 2014, urmate de agentiile de turism cu 3.471 de reclame. Categoria Ghiduri/Baze de date/ recomandari a inregistrat 503 de reclame.

5. Top 3 surse media

5. Top 3 surse media

Analiza indica sursele media care au difuzat cele mai multe reclame la categoria turism. Postul de televiziune Money Channel a difuzat 2.763 de spoturi turistice, urmat de Romania TV, cu 1.137 de reclame, si B1 TV cu 384 de reclame difuzate.

Turismul a avut cea mai mare vizibilitate la postul de radio Kiss FM (1.048 reclame). Urmatoarele in clasament sunt Magic FM cu 637 reclame si Radio ZU cu 510 spoturi difuzate.

La categoria presa scrisa, ziarul Ring a inregistrat 180 de reclame din domeniul turistic, urmat de revista ZIUAnews cu 20 reclame si Zile si Nopti, cu 16 reclame.

Raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 1.641.896 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 31 mai 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale. Prin intermediul aplicatiei admonit, mediaTRUST prezinta vizibilitatea turismului in reclamele difuzate de canalele media.