BCR - Un brand care se mentine si sub austrieci

BCR - Un brand care se mentine si sub austrieciChiar daca nu este o marca mai batrana decat capitalismul din Romania, BCR ramane unul din campionii brandurilor romanesti in ceea ce priveste notorietatea. Cu o istorie de 15 ani, BCR se mentine in topul marcilor romanesti. Banca Comerciala Romana (BCR) a lansat ieri un nou logo, cea mai importanta schimbare fiind alaturarea literei S, simbol al bancilor de economii si al Erste Bank, acesta fiind un element comun tuturor subsidiarelor grupului Erste. Punctul de deasupra literei S de culoare rosie este un simbol pentru economisire si reprezinta o moneda intrand intr-o cutie de economii. Noul logo adopta elemente de indentitate vizuala ale grupului-mama. Numele bancii nu va fi schimbat, fiind considerat "un activ de mare valoare". BCR va lansa si o noua campanie de imagine, al carei mesaj va fi "gandim la fel". Aceasta schimbare face parte din programul de integrare si dezvoltare a BCR in grupul Erste, in valoare totala de 200 milioane euro, destinat finantarii costurilor de integrare si investitiilor din programul de integrare si dezvoltare. BCR va derula in acest an un program complex de integrare in grupul financiar Erste si de dezvoltare, care se va finaliza, in etape, pana la mijlocul anului 2008 si va contine un portofoliu de 40 de proiecte.

CEC - O marca cu o istorie de 150 de ani

CEC - O marca cu o istorie de 150 de aniIstoria marcii CEC a inceput in urma cu aproape 150 de ani, fiind intemeiata de domnitorul Alexandru Ioan Cuza. Casa de Economii si Consemnatiuni este continuatoarea primei institutii de credit public din Romania - Casa de Depuneri si Consemnatiuni (infiintata in 1864). Un moment important in istoria bancii a fost reprezentat de anul 1948, cand CEC a renuntat la statutul de banca centrala si a redevenit singura banca de economii si unica institutie de credit cu atributii legate de atragerea disponibilitatilor banesti ale populatiei. In anul 1996, CEC devine societate bancara pe actiuni, cu actionar unic statul roman si cu un capital social subscris si varsat integral de 220 miliarde lei. Presedinte al bancii a fost numit de curand Radu Gratian Ghetea, iar una din sarcinile sefului CEC este aceea de schimba imaginea marcii celei mai vechi banci din Romania. Rebrandingul la CEC va presupune schimbarea siglei, cea noua urmand sa apara in perioada urmatoare. Investitia necesara pentru schimbarea identitatii CEC se ridica la cateva zeci de milioane de euro, procesul urmand sa fie finalizat in minimum doi ani. Casa de Economii si Consemnatiuni se situeaza, potrivit statisticilor bancii, pe locul sase in sistemul bancar romanesc. CEC a obtinut un profit brut de 24 milioane lei in primul trimestru al acestui an, cu 60% mai mare decat cel afisat pentru acelasi interval al anului trecut.

Romtelecom - Monopolul de alta data

Romtelecom - Monopolul de alta dataRomtelecom este in prezent unul dintre cei mai importanti operatori de telefonie fixa, detinuta de grupul elen OTE cu o participiatie de 54%, statul roman prin Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI) cu 26% si de Fondul Proprietatea in proportie de 20%. Compania este cunoscuta sub brandul Romtelecom doar din anul 1991, cand devine operator de stat in domeniul telecomunicaiilor, cu monopol n domeniul serviciilor de baz. La acel moment penetrarea serviciilor de telefonie atingea un nivel 9,5%, tehnologia folosita era analogica, iar in mediul rural se foloseau preponderent centrale manuale. Peste 3.000 de comunitati nu erau conectate la reteaua telefonica. La 1 ianuarie 2003 Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) liberalizeala oficial piata de telecom din Romania, astfel incat Romtelecom nu mai intermediaza convorbirile nationale efectuate din alte retele (Connex si Orange) si lasa posibilitatea altor operatori sa foloseasca banda de 1800 Mhz, monopolizata de operatorul Cosmorom, companie detinuta de grupul elen OTE. Multe companii isi anunta in 2003 intentia de a intra pe piata telecom, insa monopolul fizic continua in virtutea inertiei o perioada indelungata. In 2003, Romtelecom isi schimba strategia si implementeaza un Plan de Transformare a Corporatiei, menit sa preschimbe compania dintr-un monopol de stat, datand din 1960, intr-o companie moderna de secol 21. Compania se orienteaza catre client si sprijina si initiaza o serie de activitati umanitare:"Casa de copii nu e acasa", "Salvati Dunarea si Delta", sprijina Programul de Prevenire si Depistare a Cancerului de San, oferind serviciul de apel gratuit Linia Roz si sprijina financiar mai multe institutii universitare. In prezent operatorul ofera servicii de date, voce si televiziune digitala si a anuntat in al doilea trimestru al anului un profit net de 1,4 milioane euro cu venituri de circa 217 milioane euro.

Posta Romana - Mai multe etape dezvoltare a brandului

Posta Romana - Mai multe etape dezvoltare a branduluiIstoria serviciilor postale incepe pentru tara noastra in Evul Mediu cand poruncile voievozilor trebuia sa ajunga pana la limitele teritoriului. Posta moderna a inceput insa acum 134 de ani, in 1864, cand domnitorul Alexandru Ioan Cuza a unit serviciul postal cu cel telegrafic, la care in 1893 s-a adaugat si serviciul telefonic, luand nastere simbolul PTT. In iunie 1991, Guvernul Romaniei infiinteaza prin HG nr 448 R.A. "Romposttelecom" si separa activitatler prin infiintarea a patru regii autonome: R.A. Posta Romana, R.A. RomTelecom, R.A. Radiocomunicatii si Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor. Sapte ani mai tarziu, executivul Romaniei a dispus transformarea R.A.Posta Romana in societate comerciala cu denumirea Compania Nationala Posta Romana SA care ofera servicii postale de baza, mesagerie, curierat, editeaza, tipareste, comercializeaza si pastreaza timbrele si efectele de timbre, dar are dreptul sa faca si comert cu amanuntul, astfel incat nu ne miram sa cumparam de la ghiseele postale. In anul 2002, Compania Nationala Posta Romana contribuie la deschiderea Salonului Filatelic Bucuresti dedicat implinirii a 125 de ani de la proclamarea Independentei de stat a Romaniei. In prezent, Compania Nationala Posta romana SA se afla in proces de listare la Bursa de Valori Bucuresti.

TVR - Imaginile cu care am crescut

TVR - Imaginile cu care am crescutNe amintim cu totii de vremurile in care cele doua ore pe zi de televizor erau singurul nostru contact cu lumea dinafara. Pe atunci, Televiziunea Romana era unica si controlata. Acum este doar un concurent intr-un tablou mass-media pestrit si schimbator. Insa un concurent cu jumatate de secol de experienta. Oficial, TVR a emis pentru prima oara pe 31 decembrie 1956, dupa care si-a oprit programele pana in februarie 1957, dupa terminarea studiourilor. Un al doilea canal a aparut in 1968, dar emisia sa a fost suspendata din 1985 pana la caderea regimului communist. Comunismul si-a pus puternic amprenta asupra TVR, limitandu-i programul la doar doua ore pe zi, timp in care se dezvolta cultul personalitatii sotilor Ceausescu. In decembrie 1989, TVR a fost un punct important de derulare a evenimentelor. Demonstrantii au ocupat cladirea televiziunii in 22 decembrie si au anuntat de acolo fuga lui Ceausescu. TVR si-a schimbat temporar numele in Televiziunea Romana Libera (TVRL), pentru ca dupa mineriada din 1990 sa revina la vechea denumire. Societatea Romana de Televiziune (SRTV) administreaza in prezent canalele TVR 1, TVR 2, TVR Cultural si TVR International. Pe langa acestea, mai functioneaza si patru studiouri regionale (Cluj, Iasi, Timisoara si Craiova).

Tarom - Un brand la inaltime

Tarom - Un brand la inaltimePrima companie aeriana romaneasca a luat fiinta in 1920 sub denumirea de Compania Romano-Franceza de Navigatie Aeriana, operand zboruri de pasageri si corespondenta intre Bucuresti, Paris, si alte orase din Europa Centrala. In 1925 a avut primul zbor intern, Galati fiind prima destinatie din Romania spre care au decolat avioanele Potez. In perioada interbelica, compania a purtat mai multe denumiri cum ar fi Comapnia Internationala de Navigatie Aeriana, sau Liniile Aeriene Romne Exploatate de Stat. Dupa al II-lea Razboi Mondial sub influenta sovietica LARES a devenit Transporturi Aeriene Romano-Sovietice, flota fiind inlocuita cu avioane de productie sovietica, Ilushin, Antonov sau Tupolev, iar destinatiile preferate au devenit cele din Blocul Sovietic. La data de 18 septembrie 1954 compania a adoptat denumirea cea mai cunoscuta de-a lungul timpului, Transporturi Aeriene Romane. In anii '60 TAROM a devenit un brand cunoscut in intreaga Europa, zburand catre marile orase, iar in 1966 au inceput primele zboruri trans-atlantice. Iar in 1974 avioanele TAROM aterizau pe aeroportul international J.F.K. Din New York. Dupa 1990 a urmat o innoire a flotei, avioanele de provenienta ruseasca fiind inlocuite cu modernele Boeing 737 si Airbus A380. Destinatiile interne au fost reduse, compania focalizandu-se doar asupra celor mai profitabile Astazi TAROM inseamna o flota de 20 de aeronave ce decoleaza spre 47 de destinatii interne si internationale. Terminalele cele mai importante din Romania sunt Aeroportul International Henri Coanda si Aeroportul din Cluj-Napoca. Planurile de viitor ale companiei includ comandarea unor aeronave de capacitate mare Airbus A340 sau Boeing 777 pentru reintroducerea curselor de lunga distanta. In 2008 TAROM intentioneaza sa devina un asociat al aliantei globale Skyteam.

Antibiotice - Un brand pregatit pentru vanzare

Antibiotice - Un brand pregatit pentru vanzareSC. Antibiotice SA a luat nastere in anul 1955 si a fost prima companie farmaceutica din Romania, dar si din sud-estul Europei care a produs penicilina. La inceput compania a purtat numele de Fabrica Chimica numarul 2 Iasi. Patru ani mai tarziu, in 1959, a fost inaugurata o noua sectie, pentru fabricarea streptomicinei, incepand astfel productia de unguente, creme si supozitoare. In 1977, fabrica de la Iasi obtine autorizatia pentru fluxul de Streptomicina din partea organismului regulator american Food and Drug Administration, ce ii permite intrarea pe piata internationala. Astfel, la inceputul anilor `80 jumatate din productia SC Antibiotice SA era destinata exportului. Dupa anul 1989 conducerea companiei reorienteaza productia de medicamente, mizand mai mult pe produsele finite. Investitiile de peste opt milioane de euro, realizate dupa anul 1990 in vederea retehnologizarii si achizitiei de noi echipamente mult mai performante au reusit sa duca SC Antibiotice SA in topul primilor cinci producatori mondiali de penicilina si derivati de penicilina. Investitiile tot mai importante in compania de Antibiotice de la Iasi au transformat-o in primul producator din Romania care a fost certificat Good Manufacturing Practice (GMP) pentru fluxul de pulberi pentru medicamente injectabile. Odata cu aniversarea a 50 de ani de activitate, compania lanseaza un nou logo si un nou slogan dar si o noua identitate de brand de tip corporatist, subliniind astfel transformarile importante care s-au produs atat la nivel organizational cat si tehnologic. Antibiotice Iasi, listat la Bursa de Valori Bucuresti, a estimat pentru anul 2007 un profit net de peste 30 milioane lei si o cifra de afaceri de 234,5 milioane lei.

Arctic - Brandul de la Gaesti

Arctic - Brandul de la GaestiBrandul Arctic este prezent pe piata din Romania din anul 1968. In 1970, la fabrica de la Gaesti a fost produs primul frigider iar doi ani mai tarziu, in 1972, Arctic a realizat primul export in Franta, intrand astfel pe piata internationala. In 1997 Arctic a fost listata la Bursa de Valori Bucuresti iar pachetul majoritar de actiuni este preluat de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare si Groupe Societe Generale. Investitia de 30 de milioane de dolari a permis companiei romanesti sa lanseze o noua gama de aparate frigorifice net superioare din punct de vedere tehnic dar si cu un design mult mai modern. Anul 2002 marcheaza o noua etapa in dezvoltarea intreprinderii de la Gaesti, aceasta fiind cumparata de grupul Arcelik din Turcia, al patrulea producator de electrocasnice din Europa, care a continuat procesul de modernizare investind peste 25 de milioane de euro in primii trei ani de la preluare. Astfel, Arctic devine una din cele mai importante companii private din Romania. La doar un an dupa aceasta achizitie, Arctic lanseaza o noua gama de produse electrocasnice: masini de spalat rufe, aragazuri, combine si lazi frigorifice, aspiratoare dar si televizoare. In urma acestei extinderi, compania romaneasca obtine o cota de piata de 30% si devine lider de piata. Inaugurarea unei noi linii de fabricatie in 2004, cat si extinderea pe piata electrocasnicelor in Europa de vest si est au determinat o crestere a productiei de 65 de procente. Compania Arctic a avut anul trecut, o cifra de afaceri de peste 206 milioane euro, mai mare cu aproximativ 30% fata de 2005. Volumul total al vanzarilor in 2006, s-a ridicat la 1.44 milioane de unitati, 741.000 din produse fiind exportate in peste 35 de tari. Pe primul semestru al anului 2007, compania Arctic a inregistrat un volum al vanzarilor de 691.000 unitati. Pe piata locala, Arctic a comercializat in primul semestru circa 280.000 de produse electrocasnice, peste jumatate dintre acestea fiind aparate frigorifice.

Dacia - 40 de ani de viata a unei marci

Dacia - 40 de ani de viata a unei marciIncepand cu 1960 autoritatile romane au considerat oportuna punerea bazei primei fabrici de autoturisme de clasa medie destinate publicului romanesc. Pentru a reduce timpii de dezvoltare si productie s-a optat pentru producerea unui model, din portofoliul unui producator consacrat, sub licenta proprie. In urma vizitei presedintelui francez Charles de Gaulle in 1966, s-a luat decizia pe linie de partid ca primul model produs sa fie bazat pe modelul Renault R8, si astfel a luat fiinta primul turism produs in Romania, denumit Dacia 1100 si iesit pe portile fabricii la data de 20 august 1968. Vectorul de imagine al companiei de la Colibasi a fost Dacia 1300, inspirat de Renault R12 si intrat in productie in 1969. Berlina cu 4 usi a devenit un simbol la fel de puternic pentru Romania socialista ca si Trabantul pentru germani. In 1973 a fost lansata versiunea break, din 1300 derivand si o versiune Sport in doua usi si ulterior un pick-up De-a lungul timpului s-au comercializat 2.000.000 de unitati de 1300. Anul 1995 reprezinta anul in care pe portile de la Colibasi a iesit primul model de conceptie 100% romaneasca Dacia Nova, model primit cu un entuziasm retinut de public. In 1998 la aniversarea a 30 de ani de la productia primului model, Dacia a sarbatorit si iesirea autoturismului cu numarul 2.000.000. In 1999 Renault devine actionar majoritar la fabrica din Colibasi prefatand un viitor maret pentru constructorul roman. Primele creatii auto franco-romane au fost variatii pe aceeasi tema pornind de la conceptul Daciei Nova. Primul model absolut nou, al parteneriatului Dacia-Renault, a fost Logan, lansat in 2004, in acelasi an cu retragerea best-seller-ului Dacia Berlina. Primit initial cu scepticism de catre public Logan a preluat stafeta de model emblematic pentru Dacia de la 1300 si se bucura de un succes rasunator atat in tara cat si in starinatate. In 2006 Dacia dezvaluie primul concept-car din istoria sa, la Salonul de la Geneva, Logan Steppe, prototip materializat ulterior in versiunile Van si MCV. In viitor, se prefigureaza si o versiune hatchback a Loganului, Dacia incercand sa isi diversifice gama pentru a scapa de eticheta de companie profilata pe mentinerea aceluiasi model pentru mai multe decenii.

Policolor - Brandul de pe bursa

Policolor - Brandul de pe bursaIstoria Policolor incepe in 1965 odata cu infiintarea Intreprinderii de Lacuri si Vopsele Bucuresti, cel mai mare furnizor romanesc de rasini sintetice, emailuri auto, lacuri si vopsele nitrocelulozice pentru principalele industrii de autovehicule, electronice si mobila. In 1990, imediat dupa caderea sistemului comunist, Intreprinderea se transforma in societatea pe actiuni S.C. Policolor S.A, intrand intr-un proces de retehnologizare. In urmatorii ani Policolor isi diversifica portofoliul de produse, adresandu-se industriilor, dar si consumatorilor, impunandu-se pe piata si datorita unor strategii de marketing. 1997 este anul in care compania incheie procesul de privatizare. Actiunile companiei sunt cotate la bursa, iar actionarul majoritar cu 51% din capitalul social devine Fondul Roman de Investitii in parteneriat cu RAEF (Romanian American Enterprise Fund). In 1999 Policolor lanseaza marca Spor, moment reprezentativ pentru intrarea pe piata romaneasca a vopselelor decorative de calitate. Compania isi diversifica gama de vopsele cu IRIS, G.A.T.A, sistemul Villa si Ecolor, investind in dezvoltarea liniilor de fabricatie, implementarea sistemului de management al mediului si promovarea produselor. Ca brand, Policolor se va detasa net de competitorii sai in 2002, anul lansarii primei campanii publicitare a marcii Policolor, dar in acelasi timp si prima campanie de imagine din industria de lacuri si vopsele din Romania. De aici si pana astazi Policolor a continuat sa introduca produse profesionale pentru piata auto si a constructiilor, gamele KLAR si DEKO Professional venind in intampinarea celor mai exigenti specialisti in domeniu. In ultimii trei ani, numele Policolor a fost asociat cu lantul de magazine Casa Culorilor, aparut in 2004 din dorinta de a oferi, pe langa produsele clasice, o paleta coloristica diversificata de 1.000 tonuri de vopsele lavabile. Profesionalismul Policolor a rezultat intr-un centru de formare profesionala al vopsitorilor auto si a unui club al aerografistilor romani, KLARART, ambele sub incidenta KLAR Professional. Cu o traditie de peste 40 de ani si un capital social de 71 miliarde de lei, Policolor ramane cea mai mare companie romaneasca din industria lacurilor si vopselurilor.

Braiconf - Marca vedeta din industria textila

Braiconf - Marca vedeta din industria textilaInfiintata acum aproape 60 de ani, Braiconf a reusit sa se mentina liderul producatorilor de confectii usoare din Romania. Dupa 1990, Produse la Braila, camasile marca Braiconf sunt comercializare in strainatate sub eticheta unor giganti din industria modei, precum Versace, Armani sau Kenzo. Compania, care lucreaza in sistem lohn, este listat la categoria I a pietei Rasdaq, valoarea acestia fiind estimata la mai mult de 22 de milioane de lei. In prezent, societatea este detinuta de banca elvetiana de investitii Julius Baer, care detine 20% din actiuni. Compania braileana, care numara in portofoliul sau 5 magazine si 3 standuri in cele mai importante orase din Romania, are drept public-tinta segmentul masculin, carora li se adreseaza cele doua mari colectii ale sale, Sergio si Braiconf. Producatorul de camasi Braiconf Braila a afisat in in prima jumatate din 2007 un profit net de 358.400 lei, de circa doua ori mai mic decat in aceeasi perioada din 2006, din cauza aprecierii leului si a cresterii preturilor la utilitati. Anul trecut societatea a inregistrat pierderi de 882.000 lei, si a avut o cifra de afaceri de 45,51 milioane lei.

Casa Capsa - Crme de la crme

Fondat in 1886, Casa Capsa, marca inregsitrata la OSIM, reprezinta astazi unul dintre cele mai elegante si distinse hoteluri din Romania, precum si unul dintre putinele experimente romanesti reusite de restaurare a unei cladiri patrimoniale. Localizat in centrul istoric al Bucurestiului, la intersectia strazilor Edgar Quinet si Calea Victoriei, "Casa Capsa" a reintrat in circuitul turistic, dupa actiunile de restaurare de acum patru ani, ca un hotel de 5*, pastrandu-si insa farmecul vechi prin cele 3 etaje ale sale, candelabrele si mobila somptuoasa. Infiintata in 1852, "Casa Capsa" (Restaurant, Hotel, Caf si Cofetarie) este simbolul inaltei societati romanesti. Fondatorul, Grigore Capsa (1841-1902), a introdus inca de la inceput standarde occidentale in ceea ce privea calitatea si rafinamentul. El a facut din numele Capsa o marca comerciala bine cunoscuta pe tot continentul. Hotelul Capsa, inaugurat in 1886 sub conducerea managerului francez Bourdell, fost director la "Htel Caf Anglais", din Paris, a devenit in scurt timp cel mai elegant si mai apreciat hotel romanesc. Mult timp a fost considerat singura resedinta potrivita pentru artisti, familii instarite, politicieni sau diplomati, preferat pentru atmosfera elevata si aristocratica. "Casa Capsa" a reprezentat cea mai buna cofetarie din Europa. Inainte, dulciurile proveneau din Orient: sarailii, cataifuri, baclavale, serbeturi. In a doua jumatate a secolului al nouasprezecelea au aparut limonada, prajiturile fine, bomboanele si ciocolata, adesea importate de la Paris. "Casa Capsa" a devenit faimoasa in toata Europa pentru ciocolata sa fina. In prezent, toate prajiturile sunt facute din ingrediente naturale, cu un gust special, conform cu retetele originare.

TImisoreana - Trei secole de traditie

TImisoreana - Trei secole de traditieLa inceputul secolului al XVIII-lea, principele Eugeniu de Savoia fonda prima fabrica de bere din Romania. Berea Timisoreana s-a nascut in fabrica din cetatea medievala, fiind atestata printr-un act petitionar al magistratului orasului Timisoara, care dateaza din 1 ianuarie 1718. In acele vremuri, maestrii berari fabricau bautura practic dupa aceeasi reteta ca si azi. Timisoreana este incununata cu distinctii vechi: bronz la expozitia din Budapesta (1855), argint la o expozitie din Arad (1890), Grand Prix-ul de la Timisoara (1908). Timisoreana de azi mizeaza pe vechile distinctii castigate, care sunt expuse cu mandrie pe eticheta bauturii, precum si pe traditia castigata de-a lungul a trei secole. Campaniile de promovare din ultimii ani au fost centrate pe ideea de vechime si traditie. De la Serbarile Timisoreana care urmaresc sa recreeze atmosfera secolului al XVII-lea prin ilustrarea etapelor de producere a berii in acele timpuri, pana la cea mai recenta campanile de comunicare, care s-a desfasurat in lunile iunie-iulie ale acestui an, sub sloganul De 3 secole ii rasplatim pe cei ce apreciaza Timisoreana Timisoreana face parte din portofoliul de marci al URSUS Breweries alaturi de Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Ciucas, Stejar si Pilsner Urquell. La inceputul lunii iulie a acestui an, cea mai veche bere din Romania a fost declarata si cea mai gustoasa bere blonda din lume, in cadrul concursului de bere Australian International Beer Awards.

Boresc - Regina apelor minerale

Boresc - Regina apelor mineraleIzvoarele apei minerale Borsec sunt cunoscute inca de pe vremea romanilor, care le-au descoperit odata cu curerirea Daciei. Acum mai bine de 400 de ani, Borsecul era imbuteliat in ulcioare de lut ars si transportate, pe cai de munte, in Transilvania, Moldova, Tara Romaneasca si Ungaria. Proprietatile curative ale apei i-au adus faima in Europa, astfel incat in 1806 este infiintata fabrica Borsec, aflata in proprietatea austriecilor Zimmethausen si Eisner. Imbutelierea apei minerale Borsec a fost efectuata de-a lungul timpului de mai multi intreprinzatori, iar din 1945 activitatea de imbuteliere a fost continuata de diversi contractori pana la nationalizarea sa,in 1948. In anul 1998, fosta intreprindere de stat Regina Apelor Minerale Borsec s-a transformat in compania privata Romaqua Group S.A. Borsec. In 2006, Borsec a fost recunoscut international primind doua titluri remarcabile, cel de Trusted Brand si cel de Superbrand. Conform Reader's Digest Romania, Borsec a fost desemnat, in 2006 si in 2007, drept castigator al increderii publicului la categoria "Apa minerala", conferindu-i-se titlul de Trusted Brand. Fosta intreprindere de stat Regina Apelor Minerale Borsec s-a transformat in firma privata Romaqua Group Borsec, avand ca actionar majoritar societatea Romaqua Holdings si capital 100% romanesc. Producatorul de ape minerale si bauturi racoritoare Romaqua Group SA Borsec a inregistrat anul trecut, o cifra de afaceri de circa 239 milioane lei, in crestere cu 36,5% fata de anul 2005. Compania a inregistrat in 2006, un profit net 4,89 milioane euro, de circa trei ori mai mare decat rezultatul din 2005, de 1,51 milioane euro.

Murfatlar Un vin mai vechi decat insusi neamul romanesc

Locuitorii din preajma podgoriilor Murfatlar au si astazi ca ocupatie de baza cultivarea vitei de vie. Ei sunt insa continuatorii unei povesti vechi. Scythia Minor, denumirea antica a Dobrogei, era cunoscuta pentru cultivarea vitei de vie, vinul obtinut aici fiind unul dintre produsele care faceau obiectul schimburilor comerciale dintre populatia autohtona (tracii) si coloniile grecesti de pe malul Marii Negre. Marturii scrise despre traditia producerii vinului la Murfatlar au fost lasate si de faimosul poet latin Ovidius (43 i.C.17 d.C.), care a trait in cetatea Tomis, de pe malul Marii Negre, fiind exilat de imparatul roman Augustus. In 1907 au fost plantate in scop experimental soiuri de vita de vie precum Chardonnay, Pinot Gris, Pinot Noir, Muscat Ottonel si Folle Blanche, iar in 1936 au fost infiintate in zona primele plantatii viticole cu soiuri nobile vest europene. In 1955, a fost infiintata Intreprinderea de Stat Murfatlar, care a devenit in scurt timp liderul producatorilor romani de vin. Murfatlar este in prezent cea mai mare podgorie din Romania care apartine unui singur producator si este detinatorul a 160 de medalii la concursurile internationale de vinuri. Productia de struguri din acest an este estimata la circa 23.000 de tone.

Napolact - Un secol de lactate

Napolact - Un secol de lactateUnul din cei mai mari producatori de lactate din Romania, Napolact are in spate o istorie de mai bine de un secol. Totul a inceput in anul 1905, cand este atestata in Cluj-Napoca o firma de produse lactate, atelierul Vlad, in care se fabricau unt si branza de vaca. Atelierul Vlad se dezvolta in timp si ajunge, in 1936, sa produca si iaurt, branzeturi fermentate si topite. In urma nationalizarii din 1948, Vlad devine Intreprinderea de Industrializarea Laptelui Cluj, iar in anul 1990, societatea se transforma in Napolact. In luna februarie a acestui an, Napolact a trecut printr-un proces de rebranding, axat pe reimprospatarea legaturii cu trecutul. Sub sloganul Ca odinioara, Napolact si-a scos la rampa istoria de 100 de ani, modificandu-si ambalajele si denumirile produselor. Astfel, compania a asezat pe rafturi iaurturile Zdravan si Numa Bun, smantana Gospodar si iaurtul Usurel. Brandul Napolact face parte din portofoliul companiei Friesland Romania, care este cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum din Romania, inregistrand o cifra de afaceri de 105 milioane de euro pe 2006, cu 15% mai mult decat in 2005. Friesland mai detine marcile internationale Oke, Dots, Completa, precum si brandul local Napoca.

Spicul - Painea noastra cea de toate zilele

Spicul - Painea noastra cea de toate zileleNumele societatii comerciale Spicul S.A. Bucuresti reprezinta un simbol al traditiei si al calitatii produselor de morarit, panificatie, produse zaharoase, patiserie si paste fainoase. Ce a reprezentat Spicul? Atestate documentar inca din 1630 "Morile de apa" de pe Dambovita au reprezentat un simbol al dezvoltarii Bucurestiului. Desi majoritatea au disparut odata cu introducerea "Morilor cu vapori", Moara Ciurel (actual Spicul S.A. Bucuresti) era in 1850 in perfecta stare de functionare. Un moment important il constituie anul 1954 cand se infiinteaza o sectie de specialitati. In anul 1964 sectia de paste este dotata cu o linie "Pavan" (Italia) de mare productivitate, pentru ca in 1973 sa fie montata o a doua linie "Pavan", marindu-se productia la 21 tone/24 ore. Ce este Spicul acum? Dupa 1989, eforturile de modernizare au continuat in ritm accelerat, astfel in 1998, intr-un timp record a fost data in functiune moara "Buhler" de fabricatie si tehnologie germana, de mare productivitate, care permite obtinerea unei game largi de faina si subproduse de moara de o calitate deosebita. In perioada 1998-2000 societatea "Spicul" si-a modernizat sectia de paine prin achizitia a 3 linii automatizate si a unei linii de biscuiti de fabricatie italiana. Spicul incotro? In viitorul apropiat Spicul S.A. Bucuresti va moderniza sectorul de depozitare si ambalare produse finite moara.

Eugenia - Biscuit romanesc prin excelenta

Eugenia - Biscuit romanesc prin excelentaBiscuit romanesc prin excelenta, Eugenia a reusit, inca de la inceputul anilor '60, sa castige un public consumator larg, de la elevi pana la adulti, aceasta fiind cea mai accesibila gustare din timpul pauzelor. Unul dintre producatorii Eugeniei este compania de panificatie Bega Pam, care are o traditie in domeniu de peste 50 de ani. Firma timisoreana a reusit chiar sa exporte produsul in Canada, in conditiile in care principalele categorii de produse care au adus companiei cele mai mari venituri sunt panificatia, biscuitii si napolitanele. Cu toate ca produsul nu a beneficiat de un brand management special, marca a devenit substantiv comun, produsul nemaifiind numit biscuiti cu crema de cacao, si pur si simplu eugenie. Desi Eugenia nu s-a remarcat niciodata prin standarde calitative ridicate, ci mai ales prin pretul de comercializare scazut, brand-ul sau a cunoscut o evolutie asemanatoare marilor marci internationale, precum Adidas sau Xerox. In ambele cazuri, marca s-a bucurat de o mare popularitate, astfel incat s-a transformat in insasi denumirea produsului, astazi consumatorii cumparand adidasi si xeroxand diverse documente.

Plafar - Un brand aproape de faliment

Plafar - Un brand aproape de falimentCompania Plafar a fost infiintata in anul 1948, fiind unul din cei mai importanti jucatori pe piata plantelor medicinale. Pana in anul 1990 Plafar a fost cel mai important brand in domeniu detinand un important patrimoniu cu zeci de cladiri si terenuri in toata tara. Societatea Nationala Plafar SA a fost infiintata in 1999 sub forma de societate comerciala pe actiuni cu capital integral de stat prin reorganizarea Regiei autonome Plafar. Societatea numara astfel opt subunitati cu statut de sucursala fara personalitate juridica in Botosani, Brasov, Braila, Cluj, Craiova, Constanta, Roman si Timisoara. In mai putin de cincisprezece ani Plafar, numarul investitiilor a scazut astfel incat conducerea companiei a fost nevoita sa renunte la anumite terenuri aflate in proprietatea sa. In urma pierderilor de peste un milion de euro inregistrate de Societatea Nationala Plafar SA in 2005, statul decide privatizarea companiei. In 2006 a inregistrat o cifra de afaceri de 9,5 milioane de lei, iar pentru acest an conducrea companiei a estimat o cifra de afaceri de 15 milioane lei. Compania detine 30% din piata ceaiurilor din Romania. Principalii concurenti sunt Fares Orastie, companie desprinsa din Plafar, si polonezii de la Celmar si Belin.

Gerovital - renasterea din propria cenusa

Gerovital - renasterea din propria cenusaCompania Farmec este un simbol al produselor cosmetice in Romania, dupa aproximativ 120 de ani de existenta ramanand liderul pietei de cosmetice romanesti. In 1945, compania producea 5 produse, iar in prezent portofoliul sau numara peste 400 de produse. Printre marcile de notorietate sunt Gerovital, Aslavital, Doina, Triumf si Nufar. Prin contributia profesorului doctor Ana Aslan, considerata "parintele geriatriei si gerontologiei", compania clujeana a devenit, in 1967, primul producator de creme si emulsii Gerovital, o gama de produse antirid. Conceptul Gerovital H3 a fost introdus, pentru prima data, in anul 1957, la Verona, in Italia, in cadrul celui de-al patrulea Congres International de Gerontologie. Tratamentul propus de Aslan se bucura de confirmarea celor mai proeminenti specialisti ai domeniului din toata lumea, astfel incat produsul devine o certitudine stiintifica, cu reale sanse de a lupta impotriva procesului de imbatranire. Despre produsul care i-a adus renumele la nivel mondial, merituosul erontolog obisnuia sa spuna: "Tratamentul meu este o solutie si Gerovital H3 nu este doar un tratament, ci si o filosofie si o speranta". La inceputul anului, oficialii companiei au anuntat ca vor deschide o reprezentanta in Budapesta, pana la sfarsitului lui 2008 fiind planificata inaugurarea altora doua in strainatate. Farmec preconizeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, comparativ cu 19 milioane de euro anul trecut si 17 milioane de euro in 2005.