19 / 21

Plafar - Un brand aproape de faliment

Compania Plafar a fost infiintata in anul 1948, fiind unul din cei mai importanti jucatori pe piata plantelor medicinale. Pana in anul 1990 Plafar a fost cel mai important brand in domeniu detinand un important patrimoniu cu zeci de cladiri si terenuri in toata tara. Societatea Nationala Plafar SA a fost infiintata in 1999 sub forma de societate comerciala pe actiuni cu capital integral de stat prin reorganizarea Regiei autonome Plafar. Societatea numara astfel opt subunitati cu statut de sucursala fara personalitate juridica in Botosani, Brasov, Braila, Cluj, Craiova, Constanta, Roman si Timisoara. In mai putin de cincisprezece ani Plafar, numarul investitiilor a scazut astfel incat conducerea companiei a fost nevoita sa renunte la anumite terenuri aflate in proprietatea sa. In urma pierderilor de peste un milion de euro inregistrate de Societatea Nationala Plafar SA in 2005, statul decide privatizarea companiei. In 2006 a inregistrat o cifra de afaceri de 9,5 milioane de lei, iar pentru acest an conducrea companiei a estimat o cifra de afaceri de 15 milioane lei. Compania detine 30% din piata ceaiurilor din Romania. Principalii concurenti sunt Fares Orastie, companie desprinsa din Plafar, si polonezii de la Celmar si Belin.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri