9 / 21

Dacia - 40 de ani de viata a unei marci

Incepand cu 1960 autoritatile romane au considerat oportuna punerea bazei primei fabrici de autoturisme de clasa medie destinate publicului romanesc. Pentru a reduce timpii de dezvoltare si productie s-a optat pentru producerea unui model, din portofoliul unui producator consacrat, sub licenta proprie. In urma vizitei presedintelui francez Charles de Gaulle in 1966, s-a luat decizia pe linie de partid ca primul model produs sa fie bazat pe modelul Renault R8, si astfel a luat fiinta primul turism produs in Romania, denumit Dacia 1100 si iesit pe portile fabricii la data de 20 august 1968. Vectorul de imagine al companiei de la Colibasi a fost Dacia 1300, inspirat de Renault R12 si intrat in productie in 1969. Berlina cu 4 usi a devenit un simbol la fel de puternic pentru Romania socialista ca si Trabantul pentru germani. In 1973 a fost lansata versiunea break, din 1300 derivand si o versiune Sport in doua usi si ulterior un pick-up De-a lungul timpului s-au comercializat 2.000.000 de unitati de 1300. Anul 1995 reprezinta anul in care pe portile de la Colibasi a iesit primul model de conceptie 100% romaneasca Dacia Nova, model primit cu un entuziasm retinut de public. In 1998 la aniversarea a 30 de ani de la productia primului model, Dacia a sarbatorit si iesirea autoturismului cu numarul 2.000.000. In 1999 Renault devine actionar majoritar la fabrica din Colibasi prefatand un viitor maret pentru constructorul roman. Primele creatii auto franco-romane au fost variatii pe aceeasi tema pornind de la conceptul Daciei Nova. Primul model absolut nou, al parteneriatului Dacia-Renault, a fost Logan, lansat in 2004, in acelasi an cu retragerea best-seller-ului Dacia Berlina. Primit initial cu scepticism de catre public Logan a preluat stafeta de model emblematic pentru Dacia de la 1300 si se bucura de un succes rasunator atat in tara cat si in starinatate. In 2006 Dacia dezvaluie primul concept-car din istoria sa, la Salonul de la Geneva, Logan Steppe, prototip materializat ulterior in versiunile Van si MCV. In viitor, se prefigureaza si o versiune hatchback a Loganului, Dacia incercand sa isi diversifice gama pentru a scapa de eticheta de companie profilata pe mentinerea aceluiasi model pentru mai multe decenii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri