3 / 7

Maxim - Rocada de la Publimedia la Attica Media

“Un discurs agresiv, greu de digerat, sexist, fara a echilibra continutul cu informatie utila, mizand mai ales pe umor. Publicul care corespunde din punct de vedere al parametrilor socio-culturali se defineste, in primul rand, prin pragmatism”. Asa ne descrie Istvan Lorincz, redactor-sef Maxim, revista pe care o conduce.

Primul numar din Maxim Romania a aparut in octombrie 2005, editat de PBR Publishing. Revista isi are originile in Marea Britanie, dar numara peste 30 de editii internationale, dintre care cea americana este citita lunar de aproximativ 2,5 milioane de oameni.
Pe tarabele romanesti, Maxim s-a vandut, in prima jumatate a lui 2007, in 10.000 de exemplare in medie, lunar. Revista a avut un tiraj de aproximativ 20.000 de exemplare in primele luni de la lansare, dar a scazut in 2006 (6.910 exemplare difuzate in luna mai), urmand dupa aceea un trend usor ascendent.

“Cei doi ani care au urmat lansarii Maxim in Romania au coincis intr-o oarecare masura cu schimbari la nivel de mentalitati in Romania. Ceea ce in urma cu 5-6 ani era avangarda, acum a devenit «mainstream». Declinul tirajelor revistelor este legat in mod direct de acest fenomen”, sustine Lorincz.

Istvan Lorincz este redactor-sef al Maxim din septembrie anul acesta – luna in care s-a anuntat si despartirea oficiala a Publimedia, divizia de print a trustului MediaPro, de revistele Playboy si Maxim. Pana atunci, editorul celor doua publicatii, PBR Publishing, era detinut in proportii egale de catre Publimedia si grupul elen Attica Publications.

In urma tranzactiei anuntate in septembrie, cele doua reviste pentru barbati au devenit, in proportie de 100%, proprietatea PBR Publishing. Grupul si-a schimbat denumirea in Attica Media si si-a declarat intentiile de consolidare pe piata din Romania prin lansarea de noi titluri. Prima pe lista este revista pentru femei Grazia, anuntata pentru primele luni ale anului viitor. Tot pe segmentul feminin, Attica va aduce InStyle si OK, intr-un joint venture cu un alt grupul elen, Imako Media.

Pana atunci, Maxim isi pastreaza rolul de “munitie sociala”, printr-un discurs bine focalizat: “Vorbim cu oamenii educati, scriem pentru tinerii din orasele mari, pentru barbati la modul general. Urmarim un stil de viata Urban si investigam laitmotivele pe care le aude doar acest gen de public. Cultura urbana presupune o anumita doza de pragmatism, de deschidere catre culturile alternative, spre un stil de viata cosmopolit”, spune Istvan Lorincz.

Revistele pentru barbati - tiraje in scadere pe o piata in crestere



Articole recomandate