4 / 7

Mircea Scarlatescu: Ii admir pe cei care au desenat domeniul

La 27 de ani, Mircea Scarlatescu se considera "un entuziast, mereu deschis spre a invata ceva nou". Cel mai important proiect al sau este FYB Romania, care a fost conceput ca o "firma de garaj" si ajuns sa aiba produse proprii si planuri de dezvoltare. Scarlatescu descrie proiectele FYB ca fiind rezolvari ale unor probleme si nevoi al diferitelor segmente de piata.

Imobiliare-Rezidentiale.ro este o aplicatie care incearca sa aduca putina ordine si claritate pe o piata imobiliara online aglomerata si dezordonata. Portalul reprezinta un instrument interactiv pentru "rasfoirea" ofertelor imobiliare din Bucuresti si din orasele din imprejurimi. Folosind tehnologia Yahoo Maps, site-ul lui Scarlatescu iti permite sa vizualizezi cladirea, punctele de interes din zonele apropiate si caile de acces spre facilitatile orasului. Proiectul a fost dezvoltat dupa modele existente deja in strainatate.

Un alt proiect FYB, FloriLaBucuresti.ro, vrea sa aduca calitate si promptitudine in zona florariilor online, "segment de piata unde sunt prea multe site-uri de slaba calitate si cu foarte slab serviciu de relatii cu clientii, precum si livrari de o calitate indoielnica", crede Scarlatescu. Nu in ultimul rand, Termopane.com se pozitioneaza ca fiind cea mai importanta sursa de informatii pentru zona producatorilor si comerciantilor de geamuri termopan, segment de piata vazut traditional ca fiind offline, dar care face progrese importante.

Scarlatescu nu considera ca ar face parte dintr-un "nou val" al Internetului romanesc, deoarece "nu exista un al doilea val in Internet, pentru ca de cele mai multe ori asta implica inlocuirea unor oameni asa-zisi vechi. E insa o noua etapa, in care apar noi antreprenori, in care intra din ce in ce mai multi bani «inteligenti» (fonduri de investitii, angel investors, etc.), insa apare si un fenomen foarte interesant: oameni cu experienta .ro-ului de ani buni trec la noi proiecte, in asociere cu tinerii veniti din urma. Si din acest punct de vedere, suntem doar la inceput", spune antreprenorul.

In Internetul romanesc, Mircea Scarlatescu ii admira pe cei care "au desenat" domeniul, cu bune si cu rele si care au reusit sa creeze afaceri de milioane de euro. Ii aminteste pe Calin Fusu, Orlando Nicoara si Vlad Stan. "Avantajul pe care-l avem este exact faptul ca avem oameni care «deja au fost acolo». Au apucat sa faca greseli din care noi putem invata, au avut succese care inspira si ofera modele de activitate. Iar marele avantaj pe care-l avem noi acum este ca piata e deja mai matura, mai dezvoltata, deci putem sa sarim cateva trepte foarte greu de trecut de catre ei acum ceva ani", spune Scarlatescu.


Noul val de antreprenori din Internetul romanesc



Articole recomandate