1 / 7

Dincolo de era monologului

“Pentru a fi credibili, nu avem alternativa la autenticitate”, este de parere Gabriela Lungu, Managing Partner al agentiei The Practice. “Autenticitate nu in sensul de comunicare conforma cu adevarul sau realitatea factuala, ci autenticitate ca antonim al fatarniciei, al fabricarii, simularii, dar sinonim al spontaneitatii”, a adaugat Lungu.

Intr-o era in care media sociale au creat un nou model de comunicare, un brand poate fi distrus cu usurinta de catre oameni simpli, daca are probleme de autenticitate. Datoria PR-ului este sa ajute la construirea unei imagini de companie autentice, in care viziunea si misiunea acesteia nu se ciocnesc cu realitatea. Pentru aceasta, mesajul companiei trebuie cautat in interiorul acesteia si dezvaluit de sus in jos, de la angajati la management.

Sefa The Practice a dat exemplul scandalului McDonald’s, din Marea Britanie. In anul 2000, celebrul lant de restaurante a derulat campania “We love to see you smile”, fara sa-si instruiasca angajatii in spiritul campaniei. Un jurnalist britanic a luat restaurantele McDonald’s la rand, in cautarea zambetului promis. Nu numai ca nu l-a gasit, dar a sfarsit scos cu forta dintr-un restaurant. In urma articolului rezultat din acest experiment, McDonald’s si-a anulat campania si a relansat-o dupa o perioada de training, in care si-a invatat angajatii sa fie mai binevoitori.

“Vom fi autentici sau vom disparea pentru ca publicul de azi va fi maine mass-media”, a conchis Gabriela Lungu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri