1 / 7

O scoala de concept

Elevii primei scoli de creatie din Romania, ADC*RO, lucreaza zilele acestea la primele teme de curs. Tot acum, prima generatie de studenti romani pe a caror diploma va scrie “publicitate”, invata pentru examenul de licenta la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii (FJSC). Scoala IAA se redeschide in iunie, cu un modul pentru incepatori. Gradinita isi selecteaza participantii la festivalul de la Cannes, iar agentiile McCann Erickson si Ogilvy deruleaza propriile programe de instruire. Leo Academy a luat o pauza si si-a trimis profesorii in facultatile de stat.

Initiativele de instruire a viitorilor publicitari sunt un semn de maturizare a industriei, dar si raspunsul la penuria de resurse umane pe care o resimt agentiile romanesti. “Este o problema a industriei. Cand avem nevoie de un medium sau un senior, ne luam unul de la altul, ca sa crestem. E nefiresc. Trebuie sa crestem baza de date”, a spus Stefan Iordache, COO al Grupului Leo Burnett si presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

Impreuna cu Art Directors Club Romania si Millenium Communications, UAPR a pus bazele primei scoli de creatie autohtone, ADC*RO. “O scoala de concept, si nu un curs despre publicitate”, ADC*RO se adreseaza studentilor, tinerilor care vor sa lucreze in publicitate dar si celor care sunt angajati in agentii si doresc sa inteleaga mai bine munca departamentului de creatie.

Scoala ADC*RO a fost conceputa dupa un model importat din Australia de Liviu David, director de creatie la Next Advertising, el insusi absolvent al unei astfel de scoli. “Noi am invatat in Romania dupa ureche, dupa spoturi si am crezut ca stim publicitate. Dupa opt ani, mi-am dat seama ca nu stiam nimic in comparatie cu ce se facea in Australia”, a spus Liviu David, care isi propune sa le ofere studentilor repere profesionale. “Teorie, practica, le dam si exemple de campanii foarte misto, sa uite ce-i pe televiziunea romana si in ziarele romanesti, le dam si proiecte pe care sa le faca si sa le prezinte in agentii”, a adaugat David.

Cei 64 de candidati admisi vor fi instruiti de 12 directori de creatie din cele mai mari agentii romanesti. Programul se deruleaza pe o perioada de trei luni si presupune doua intalniri pe saptamana: un seminar si o intalnire cu agentiile. Participantii au achitat cate o taxa de 500 de euro.

Scoala isi propune sa scimbe mentalitatea tinerilor si sa aduca un aport consistent de oameni bine pregatiti. “As vrea sa fie pasionati, cu bun-simt, muncitori. In special muncitori. Nu ne trebuie genii care nu fac nimic toata ziua si scot un proiect odata la trei luni. Ne trebuie oameni care sa inteleaga ca asta e o meserie destul de laborioasa si de stiintifica”, a spus Liviu David.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri