Presa locala, un teren atractiv pentru titlurile internationale?

Presa locala, un teren atractiv pentru titlurile internationale?Romania libera si The New York Times, Adevarul alaturi de Forbes sau Capital si The Economist sunt cateva din parteneriatele importante incheiate in ultimii ani in presa locala. Ce va urma?

“Exista doua regimuri in care se dau astfel de licente. Primul, mai tentant, e cel in care detinatorul titlului are un interes real pentru piata respectiva, caz in care know-how-ul transmis e mai consistent, publisherul international se implica si asa mai departe. Al doilea e cel in care editorul local isi manifesta interesul si cel international urmareste pur si simplu sa fructifice titlul. Daca de exemplu dai 200.000 de euro pe an pe un titlu, asta inseamna ca un procent important din veniturile din primul an, o treime pana la 50%, se duc catre costurile licentei. Risti sa te «sufoci»”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Comanescu (foto).

Acesta considera ca, din punct de vedere al imaginii, un astfel de parteneriat reprezinta “un motiv de comunicare”. “In cazul Romaniei libere, asocierea cu un quality celebru din SUA (The New York Times, n.red) e de bun augur, pentru ca ziarul avea o perceptie incerta, imbatranita”, spune Comanescu.

Astfel de asocieri nu garanteaza in sine nimic, insa asta nu inseamna ca nu sunt utile, crede consultantul media. In opinia lui Comanescu, presa quality din Romania se confrunta cu o serie intreaga de probleme de continut, care pot fi rezolvate cu ajutorul expertizei straine.

Comanescu: Ziarele serioase se duc in jos din lipsa de subiecte interesante

Comanescu: Ziarele serioase se duc in jos din lipsa de subiecte interesante“Ultimele cifre BRAT arata că tabloidele au prins mult mai bine pulsul publicului: Libertatea, Click! si Cancan vand 53% din tirajul total al cotidienelor romanesti (851.000 de exemplare). Chiar si atunci cand nu vin cu idei revolutionare, expertii straini sunt crezuti atunci cand spun ca «regele e gol» - fiindca marile probleme ale presei romanesti, de la biasul politic la irelevanta fata de jurnalele televiziunilor de stiri si site-urile de continut, sunt cunoscute. Trebuie insa sa te cheme New York Times ca sa fii crezut de patron cand spui toate acestea si, in plus, daca te cheama New York Times ai si capacitatea de a-ti pune ideile in aplicare mai bine decat romanii”, afirma Iulian Comanescu.

Potrivit acestuia, orice editor local este “dispus” sa incheie astfel de parteneriate cu titluri international, in schimb doar marii proprietari de media au capacitatea financiara de a parafa aceste afaceri.

“E si firesc. Investitorii in media vin din alte zone-imobiliare, petrol, speculatii financiare-si au nevoie de expertiza unui mare grup strain”, adauga Comanescu.

In ceea ce priveste cat de receptiv va fi publicul roman la astfel de parteneriate, consultantul media sustine ca problema consta in deschiderea manifestata de cititorii locali fata de formula jurnalistica rezultata din aceste asocieri.

“Vedem ca astazi ele se manifesta in zone de nisa-cum a fost asocierea Forbes-Adevarul, dar si cand va fi vorba de o colaborare pe sumarul propriu-zis al unui cotidian important, publicul va putea evalua rezultatele. Daca va fi vorba de energie, inteligenta si talent, nu ma indoiesc ca stratul quality al presei romanesti va incepe sa se schimbe. Ziarele serioase se duc in jos nu fiindca publicul se prosteste, ci fiindca au din ce in ce mai putine subiecte interesante”, explica Iulian Comanescu.

Intrebat daca exista posibilitatea unor astfel de asocieri in presa locala, pe parcursul acestui an, Comanescu a precizat ca in presa cotidiana exista cel putin trei titluri cu probleme mari. “E improbabil ca vreun mare investitor sa mai lanseze un cotidian generalist, dar ceea ce exista pe piata trebuie consolidat sau inchis. Bani se mai gasesc destui - deci de ce nu?”.

Romania libera, alaturi de New York Times pentru urmatorii trei ani

Romania libera, alaturi de New York Times pentru urmatorii trei aniCotidianul Romania libera a anuntat semnarea unui parteneriat cu publicatia americana The New York Times pentru distribuirea in Romania a suplimentului The New York Times International Weekly. Parteneriatul a fost semnat pentru o perioada de trei ani cu posibilitatea de prelungire, a declarat, pentru Wall-Street, Marilena Mantu, director general Romania libera.

Aceasta a mai spus ca suplimentul va aparea vineri, 16 ianuarie, urmand sa fie distribuit gratuit impreuna cu publicatia Romania libera. Tirajul cotidianului este de aproximativ 53.000 de exemplare, potrivit directorului general Romania libera.

“Acest parteneriat nu a costat mult. Valoarea este similara cu cea din celelalte 30 de tari in care acest supliment apare. L-am incheiat pe o perioada de trei ani, dupa care il vom putea prelungi cu inca trei ani, si tot asa mai departe”, declara Marilena Mantu.

Prin publicarea suplimentului The New York Times International Weekly, Romania Libera isi extinde targetul, adresandu-se si studentilor, cititorilor cu studii medii si superioare sau strainilor. In plus, Mantu preconizeaza ca, pana la finele acestui an, vanzarile cotidianului Romania libera sa creasca in ziua de vineri cu pana la 20%, datorita acestui supliment.
La randul sau, Laurentiu Manolache, redactor-sef adjunct al cotidianului, a declarat ca editia din 16 ianuarie este dedicata instalarii presedintelui SUA Barack Obama la Casa Alba.

“The New York Times International Weekly va aparea in limba engleza si va cuprinde analize, comentarii, tendinte din business, cultura, sanatate sau IT. Va include o selectie a celor mai bune materiale publicate de The New York Times in saptamana precedenta, cu focus pe acele articole mai apropiate de Romania”, afirma Laurentiu Manolache.

De asemenea, redactorul-sef adjunct a adaugat ca suplimentul va avea minim 12 pagini, numarul acestora putand creste in functie de volumul de publicitate.

Tot in urma parteneriatului, Romania libera va include in fiecare zi de luni si suplimentul The New York Times Book Review, editat in limba romana. Prima editie va aparea pe 2 februarie.

Actionarul principal in societatea “R”, care editeaza cotidianul Romania libera este compania Medien Holding, un joint venture in domeniul media intre Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) si The Nova Group.
WAZ este activ in industria media in Germania, Romania, Bulgaria, Croatia, Macedonia, Muntenegru, Austria, Serbia si Ungaria, are o cifra de afaceri in regiune de doua miliarde de euro si peste 16.000 de angajati.

WAZ este unul dintre cele mai influente trusturi media din Europa, care are in portofoliu peste 180 de ziare si reviste, peste 120 de publicatii comerciale si 17 tipografii.

Infiintat in anul 1851, prestigiosul cotidian american The New York Time este distribuit international, fiind detinut de The New York Times Media Group, care are in portofoliu alte 15 publicatii.

Ziarul a obtinut pana in prezent 98 de premii Pulitzer si a avut un tiraj de aproape un milion de exemplare in anul 2007.

Adevarul Holding aduce Forbes in Romania

Adevarul Holding aduce Forbes in RomaniaCititorii romani vor putea rasfoi, incepand cu luna martie a acestui an, celebra revista Forbes, in urma finalizarii negocierilor purtate de trustul de presa Adevarul Holding cu reprezentantii Forbes.

“Investitia pentru lansarea Forbes e foarte scumpa. Probabil mult mai mare decat in cazul unui cotidian. Este o revista de mare calitate, atat editorial, cat si grafic”, a declarat, in luna octombrie, Adrian Halpert, directorul editorial al Adevarul Holding.

Forbes Romania va aparea in prima parte a lunii martie 2009, intr-un tiraj de circa 50.000 exemplare. Revista va avea 60% continut romanesc si 40% continut international preluat din editiile americane ale revistei Forbes. Editia romaneasca va fi singura internationala cu aceeasi periodicitate de aparitie ca si cea americana – bilunar – toate celelalte editii fiind lunare.

In urma parteneriatului, incepand din anul viitor publicatia anuala Adevarul 500 Miliardari se va numi Forbes 500 Miliardari.

Fondata in 1917 de imigrantul de origine scotiana B.C. Forbes, revista Forbes detine in prezent noua editii locale, in Rusia, Israel, Arabia, China, Coreea, Japonia, Asia, Turcia si Polonia. Luna viitoare va avea loc lansarea revistei Forbes Croatia. In 2008, tirajul revistei a ajuns la un milion de exemplare.

Cele cinci milioane de cititori din intreaga lume care citesc editiile aparute in sapte limbi diferite pot atesta longevitatea publicatiei Forbes, pe fundalul unei prese de business pestrite si aglomerate. Forbes este publicata de doua ori pe saptamana, fiecare numar continand pana la 60 de articole originale, care evalueaza totul, de la companii pana la oamenii care le conduc. Jurnalistii de la Forbes acopera teme ca finante, industrie, business international, marketing, legislatie, taxe, stiinta, tehnologie, comunicatii, investitii, antreprenoriat si altele.

Trustul Forbes cuprinde, pe langa faimoasa revista, si alte titluri ca ForbesLife, ForbesTraveler, ForbesAutos, American Heritage sau American Heritage of Invention & Technology.

Trustul Adevarul Holding detine in Romania cotidianele Adevarul, Adevarul de seara si Click, revistele Dilema Veche, Dilemateca si Foreign Policy Romania, catalogul anual Adevarul 500 Miliardari si este prezent pe piata internationala ca publisher al cotidianului ucrainean Blik, care apare la Kiev.

Cum arata lumea in viziunea Capital si The Economist

Cum arata lumea in viziunea Capital si The EconomistPe 11 decembrie aparea suplimentul “The World in 2009”, editat anual de revista britanica The Economist. In acest supliment semneaza, alaturi de analistii de la The Economist si echipa editoriala de la Capital, nume precum Henry Kissinger, Lakshmi Mittal, Josef Ackermann, Stere Farmache, Valentin Lazea, Florin Talpes sau Bogdan Baltazar.

“Parteneriatul incheiat cu cei de la The Economist este focusat pe un singur supliment, publicat o data pe an, in luna decembrie. Ne diferentiem de celelalte tipuri de parteneriate incheiate in presa locala tocmai prin aceasta periodicitate. Se simtea nevoia unui supliment local, in limba romana, mult mai prietenos si usor de parcurs pentru cititorii nostri”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Bortos, redactor-sef Capital.

Potrivit acestuia, parteneriatul pentru acest supliment a fost reinnoit anul trecut pentru o perioada de inca trei ani.

Ajunsa la un tiraj de 913.000 de exemplare, publicatia “The World In?” este tradusa in 20 de limbi. Audienta sa depaseste 2,5 milioane de cititori, din 90 de tari, dintre care 27% sunt membri in consilii de administratie, iar 44%, manageri de top, potrivit informatiilor publicate pe site-ul Capital.ro.

Infiintata in anul 1943 in Marea Britanie, The Economist atinsese in luna iunie un tiraj un milion de exemplare, dintre care mai mult de 80% este distribuit in afara Marii Britanii. Din anul 1928, jumatate din acţiuni sunt detinute de Financial Times, iar restul de un grup de actionari, dintre care o parte fac parte din conducerea companiei.