Tendinte in advertising-ul online

Tendinte in advertising-ul onlineDin perspectiva specialistilor in vanzari, este asteptat un avans ponderii campaniilor de promovare a asigurarilor mai mare ca anul trecut.

“Anul trecut aproape ca nu existau campanii pentru asigurarile de viata. Pe fondul crizei, nici campaniile de asigurari auto nu au avut o prezenta puternica la finalul anului. Anul acesta, pe fondul scaderii bugetelor pe segmentul financiar, ponderea campaniilor de asigurari a crescut, in special cele de viata”, spune Vlad Popa, sales manager in cadrul publisher-ului online InternetCorp. (Vezi blogul lui Vlad Popa)

El a adaugat ca nu este vorba doar despre o crestere a ponderii, ci si despre un avans al bugetelor alocate pe zona de online.

Pe viitor, Popa se asteapta la o crestere a campaniilor de promovare a asigurarilor de viata si la o stabilizare a asigurarilor auto la un nivel peste cel de anul trecut, dar sub cel din 2007. “Asigurarile pentru locuinta sunt inca o necunoscuta, dar ar putea fi miza anului in asigurari, lucru care se va manifesta pe finalul anului, cum au fost in 2007 pensiile”, detaliaza oficialul InternetCorp.

Ca o alta caracteristica a acestui segment in online, Popa a explicat ca, in general, clientii din asigurari vin cu experienta din alte tari si au o pondere ridicata de online in mixul de media.

Dintre asiguratorii din tara, majoritatea jucatorilor au actionariatul de origine straina: Allianz-Tiriac Asigurari, ING Asigurari de Viata, Generali Asigurari, Aviva Asigurari de Viata, AIG Asigurari, Uniqa etc.

Cum vad asiguratorii promovarea online

Cum vad asiguratorii promovarea onlineDesi asiguratorii vor miza pe televiziune pentru promovare datorita vizibilitatii pe care aceasta o ofera, varianta promovarii online devine din ce in ce mai atractiva pentru acestia in actualul context economic-financiar.

“Putem confirma cresterea semnificativa a Internetului in mixul de comunicare pentru 2009 fata de 2008. Astfel, exista o pondere medie de 25-30% a online-ului in bugetele totale de marketing alocate in prima jumatate a anului 2009”, a declarat Daniela Dimitriu (foto), directorul departamentului de maketing in cadrul Generali Asigurari.

Luand in calcul diversi factori, ca de exemplu rata tot mai ridicata de penetrare a Internetului in randul romanilor, dezvoltarea tehnologica, targetarea precisa si masurabilitatea in timp real a rezultatelor (iar lista ar putea continua), Internetul este, in opinia Danielei Dimitriu, una dintre componentele cu cel mai mare potential de exploatare in comunicare pentru anul in curs.

“Vom miza pe Internet, dar pe Internetul neconventional, in sensul ca vom testa campanii atipice (out-of-the box) pe mediul online”, subliniaza Dimitriu.

Compania a subscris in primul trimestru un volum de prime brute de 23,8 milioane lei (5,6 mil.euro) pe segmentul asigurarilor de viata, ceea ce reprezinta cu 17,5% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Generali Asigurari a afisat un profit net de 6,1 milioane de lei (1,4 mil. euro) pentru primul trimestru al acestui an, cu aproximativ 5% mai mic decat cel din trimestrul intai al anului trecut, de 6,4 milioane lei.

La randul sau, pornind de la importanta mediului online si a numarului in crestere a utilizatorilor de Internet nu doar pentru informare, cat mai ales pentru comunicare, Eureko (fosta Interamerican) isi va intensifica eforturile de comunicare cu mass-media, clientii si partenerii in acest mediu. “Scopul fiind sustinerea pozitionarii ca brand dinamic, adaptat contextului local si consumatorului modern”, a declarat Adina Rotileanu, director marketing Eureko Romania. (profil LinkedIn)

Rebrandingul, transformarea in Eureko din Interamerican a numelui companiei a costat 20 de milioane de euro. Campania a inceput in luna februarie a acestui an. (Vezi Interamerican devine Eureko)

Astfel, Eureko va mentine nivelul investitiilor in comunicare la un nivelul necesar, care sa asigure vizibilitate brandului, evaluand eficienta fiecarui canal din mixul de media, indreptandu-se si spre mediul online. Abordarea strategica de comunicare este realizata, potrivit Adinei Rotileanu, pornind de la obiectivele pe termen scurt si mediu si de la bugetele alocate.

“In cadrul mixului de media, televiziunea are, in continuare, prioritate prin vizibilitatea pe care o ofera. In acest an, insa, Eureko a investit si continua investitia si in mediul online, atat in cadrul campaniei de rebranding, cat si in campaniile de produs, alocand aproximativ 7% din bugetul total”, a detaliat directorul de marketing al Eureko Romania.

De la zero, la 60% pentru promovarea online

De la zero, la 60% pentru promovarea onlineMediul online a cunoscut o dezvoltare de-a dreptul spectaculoasa, spune Rotileanu. Spre exemplu, la Eureko Romania, anul trecut nu a existat buget pentru promovarea online, in timp ce in prezent ponderea online-ului poate ajunge si la 60% din bugetul total de marketing.

“In urmatoarea campanie de promovare de produs, bugetul alocat online poate ajunge pana la 60% din total, depinde foarte mult de obiectivele pe care ni le propunem si de relevanta platformelor online pe care le putem include in campanie. E o matrice simpla, daca obiectivul este de notorietate si exista buget corespunzator, televiziunea este abordarea cea mai potrivita, daca obiectivul este vizibilitate si bugetul nepotrivit unei campanii TV, o campanie online este mult mai potrivita”, a declarat oficialul Eureko.

Ea mai crede ca mediul online a inregistrat cresteri spectaculoase in ultimii 3, 4 ani, fiindu-i acordata importanta pe care o merita. “Este un nou canal media care completeaza canalele traditionale de promovare”, a mai spus Rotileanu.

„Anterior procesului de rebranding, Eureko nu a avut campanii ATL (above the line). Anul trecut a fost o singura campanie media cu ocazia lansarii pensiilor, cu componente doar de TV, outdoor, radio si metode neconventionale in restul tarii (branding de autobuze). Incepand cu acest an a fost alocat si buget pentru online. Anul trecut nu a existat deloc”, a tinut sa mentioneze Rotileanu.

Totusi, compania va miza in continuare foarte mult pe TV, insa, in functie de obiectivele campaniei si de mesajul pe care vrea sa il transmita, consducerea Eureko va alege diferite componente: cinema sau outdoor, radio, print si, evident, Internet.

In cazul Generali Asigurari, bugetul pentru on-line a crescut cu 50% fata de anul trecut, dupa cum a declarat Dimitriu.

“Pariem pe mediile inovative, care permit masurarea cat mai exacta a rezultatelor, medii mai putin traditionale, care nu necesita alocarea unor sume cu multe zerouri. Credem in PR si Internet ca o modalitate eficienta de informare si promovare, mai ales tinand cont de factorii economici actuali”, a declarat Dimitriu.

Ea a mai spus ca nu vor fi ignorate nici canalele traditionale, insa ponderea acestora va fi mult mai echilibrata in raport cu canalele alternative.

(Citeste si "Radiografia unui rebranding in asigurari")

Signal Iduna: 27% din promovare, in .ro

Signal Iduna: 27% din promovare, in .roTotodata, Anca Sert (profil LinkedIn), senior marketing officer in cadrul Signal Iduna, a explicat ca pentru companie mijloacele online au fost deosebit de importante datorita profilului clientilor.

“Avand in vedere profilul nostru de clienti, educatie, studii si venituri peste medie, promovarea online reprezinta unul dintre vehiculele de comunicare cele mai folosite. Platforma campaniei de lansare a brandului Signal Iduna in Romania (inceputa in toamna anului trecut n.r.) a fost construita plecand de la punctele forte ale brandului pe plan international, precum si de la nevoile de comunicare impuse de piata romaneasca”, explica Sert. Bandul si caracteristicile sale au fost transpuse in campanile prin personajul Prof. Dr. Signal Iduna.

Astfel ca, in anul 2008, ponderea acestui canal a fost de 27% din totalul bugetului de marketing pe anul 2008 al Signal Iduna, in contextul in care compania a comunicat pe TV, OOH(outdoor), Indoor (OOPS Media) si presa scrisa.

“Pentru anul 2009, bugetul alocat segmentului online a crescut foarte putin fata de anul trecut, situandu-se in prezent la aproximativ 30% din totalul bugetului alocat campaniilor de comunicare de anul acesta. Credem in eficienta acestui canal, insa, ca si anul trecut, vom incerca si anul acesta sa ajungem la clientii nostri pe cat mai multe cai, astfel incat sa ne asiguram ca mesajele pe care dorim sa le transmitem au un grad de penetrare cat mai ridicat”, spune Sert. (Citeste "Planurile Signal Iduna pe piata locala")

Ca o noutate, Signal Iduna are in plan anul acesta sa introduca si radioul in mixul de comunicare, alaturi de celelalte vehicule utilizate pana acum.

Piata asigurarilor din Romania, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), a avut o valoare de 2,42 miliarde lei (567,25 mil. euro) in primul trimestru din 2009, in crestere cu doar 1,46% fata de aceeasi perioada a anului 2008.

Companiile de pe piata romaneasca de asigurari au inregistrat anul trecut prime brute subscrise de 8,78 miliarde lei (2,38 miliarde euro), in crestere cu 22,4% fata de 2007.

(Citeste si "Estimari negative pentru piata romaneasca de asigurari")