73 milioane euro - grupul McCann in 2009

73 milioane euro - grupul McCann in 2009Piata de publicitate TV a scazut cu 25% anul acesta, iar in presa scrisa declinul s-a adancit pana la 60-70%, estimeaza Enoiu. “Volumul banilor in piata de marketing si publicitate va scadea dramatic”, a spus seful McCann, prezent la conferinta de lansare a BCR Open Romania 2009. Piata va continua sa scada si in 2010, urmand sa revina pe crestere un an mai tarziu.

Cat despre grupul pe care il conduce, Enoiu estimeaza o cifra de afaceri de 73 milioane euro in 2009, cu aproximativ 14% mai putin decat anul trecut, cand McCann Worldgroup a avut rulaje de circa 85 milioane euro. Suma include, pe langa cifra de afaceri cumulata a companiilor din grup, care pe site-ul Ministerului de Finante totalizeaza 78,9 milioane euro, inca aproximativ 7 milioane euro, bani rezultati din contracte in trei parti, in care clientii Universal McCann cumpara spatiu media direct de la furnizori. Grupul McCann este format din companiile B.V. McCann Erickson (include agentia de publicitate McCann Erickson si cea de media Universal McCann), agentia de interactive MRM Worldwide si compania de BTL Momentum.

Clientii cu cel mai mare aport in afacerile grupului McCann sunt Coca-Cola, Vodafone, Heineken si SC Johnson. Saptamana trecuta, contul global de media al Vodafone in valoare de 800 milioane lire sterline a fost castigat de agentia OMD. Decizia va fi aplicata pe toate pietele in care Vodafone este prezent, ceea ce inseamna ca OMD Romania va prelua contul de la Universal McCann. Bugetul de media al Vodafone Romania a fost anul trecut de 132 milioane euro la rate card (valoare bruta, fara discounturi), potrivit Alfa Cont. Surse din piata estimeaza valoarea neta la circa 20 milioane euro. In primul semestru al lui 2009, Vodafone a cheltuit 46,9 milioane euro brut.

Va pierde pana la urma McCann contul Vodafone, client pe care il deserveste de 11 ani? “Avem contract semnat pana la sfarsitul lui 2010. E un contract castigat in batalie (pitch – n.red.). Dupa asta vom vedea”, conchide Enoiu.

Cum vad internationalii evolutia crizei in publicitate

Cum vad internationalii evolutia crizei in publicitateLa nivel global, executivii si analistii din industria publicitatii au o viziune mai optimista asupra momentului si ritmului de revigorare a pietei.

“Nu este un recul puternic, dar exista cateva semne interesante”, a spus Maurice Lévy, CEO al Publicis Groupe, citat de nytimes.com. Lévy sustine ca a observat cateva semnale pozitive care il indreptatesc sa spuna ca punctul de minim al crizei in piata de publicitate a fost atins in luna iunie. In iulie si august au existat ameliorari de la luna la luna, care indica o continuare a acestui trend si in septembrie.

Pentru anul viitor, Lévy prevede o crestere de 2-3 procente a investitiilor in publicitate la nivel global. “Este un business care va continua sa creasca, iar advertiserii vor investi mai mult in acest sector”.

Pe de alta parte, GroupM se asteapta la o scadere de 1,4% a pietei globale de publicitate anul viitor, iar analistii PricewaterhouseCoopers citati de nytimes.com spun ca investitiile vor ramane sub nivelul din 2008 inca patru ani de acum inainte.

Martin Sorrell, CEO al WPP Group, spune ca a vazut putine semne care ar indica influenta unei atitudini mai optimiste fata de criza asupra investitiilor in publicitate. “Cred ca oamenii se simt mai impacati cu viata lor, iar mintile si inimile lor sunt puternice, dar asta nu s-a extins si asupra investitiilor in branding”.