1 / 4

Aneta Bogdan: Biroul - cel mai periculos loc pentru oamenii de marketing

In contextul economic actual, marketingul a devenit mult mai stresant in randul preocuparilor zilnice ale unui director general, mai stresant chiar decat brandingul, declara Aneta Bogdan (foto), managing partner al agentiei Brandient.

Prezenta in cadrul evenimentului Marketing 360, organizat de Evensys, Bogdan afirma ca actiunile de marketing au devenit mai importante in aceste vremuri decat brandingul. “In acest an, 80% din cifra de afaceri a Brandient a fost realizata de consultanta de marketing. Brandurile vorbesc despre viitorul unui business, in timp ce marketingul este despre prezent. Ori oamenii sunt ingrijorati de prezent si nu de viitor”, explica Aneta Bogdan.

Daca in trecut atat companiile mici, cat mai ales cele mari, erau preocupate sa inventeze branduri si sub-branduri, in prezent acestea se intreaba daca decizia este una sustenabila.

“In opinia mea, amenintarea numarul 1 o reprezinta existenta brandului de produs care nu poate fi extins categorii. Astfel, fragmentarea segmentarii duce la fragmentarea volumelor si la nevoia companiilor pentru un brand umbrela”, explica Bogdan.

O alta tendinta importanta sesizata de oficialul Brandient este reprezentata de tranzitia de focus de la marketingul de consumator la marketingul de cumparator.
“Cine ignora shopper marketingul nu are sanse sa reziste. Companiile ar trebui sa se axeze pe crearea unei surprize la raft pentru cumparatori. Trebuie sa incepem sa inovam. Puterea nu sta in 30 de branduri pe raft, ci in 2 care sa creeze avantajul competitiv”, completeaza Aneta Bogdan.

Totodata, Bogdan declara ca unii oameni de marketing nu cunosc beneficiile de baza ale produselor lor. “Cel mai periculos loc pentru oamenii de marketing este biroul. Toti se focuseaza pe achizitie, competitia fiind ignorata. Am vazut lipsa de educatie in marketing, am vazut cazuri in care in ultimii 5 ani nu s-au facut verificari ale satisfactiei consumatorului, a performantei brandului. Exista milioane de surse de informare, documentati-va”.

Pe de alta parte, Aneta Bogdan declara ca marcile private apartinand lanturilor de retail ameninta ideea de drept la alegere. “Toate canalele mari au marci private. Value chain-ul incepe la retaileri in detrimentul producatorilor. Marcile private vor avea succes pentru o perioada limitata, poate in urmatorii 5 ani”, considera Bogdan.

In schimb, Cosmin Alexandru, fondator Brandivia si presedintele asociatiei Erudio, sustine ca ideea de marca privata nu se va bucura de succes pe plan local intrucat Romania este o tara de “status” inainte de toate, fapt care “ne scoate din multime”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri