1 / 4

'Trebuie sa ne miscam din ce in ce mai repede'

In urma cu doi ani si jumatate, cand a preluat conducerea OMG Romania, unul dintre obiectivele lui Carmen Tanasie era plasarea agentiei OMD pe un trend rapid de crestere si repozitionarea ei ca partenerul expert in media al clientilor. “Imi aduc aminte ca atunci cand am preluat grupul, la prima intalnire a directorilor pe regiune ne uitam unii la altii si «Romania, Romania, pe ce loc sunteti voi? Aa, pe 12». Si ei toti erau top 1-2. Nu 3, pe 1 sau 2. Si am zis nu e in regula, avem multe de facut, dar am luat-o ca pe o oportunitate, nu ca pe o problema”.

Cu cateva luni inainte, in 2007, OMD participase impreuna cu Media Direction (agentia grupului BBDO) la un alt pitch organizat de Vodafone. Atunci, Vodafone a ales sa ramana la McCann Erickson, partenerul sau din 1998, chiar daca la nivel international contul era gestionat tot de OMD. Ce s-a schimbat intre timp?

Potrivit lui Carmen Tanasie, echipa OMG Romania are acum 46 de angajati, fata de 25, cati erau in 2007. In portofoliul de clienti s-au adaugat in ultimul an Dacia-Renault-Nissan, Adevarul Holding, Sony, Canon si HP. Au iesit Henkel, Chipita si Gorenje. Grupul si-a lansat in toamna lui 2008 o divizie de digital si una dedicata comunicarii neconventionale – Fuse. La sfarsitul anului trecut a devenit operationala cea de a doua agentie a grupului, Phd, pozitionata in zona de pioneering si “neclasic”.

In 2008, OMD a avut o cifra de afaceri de 22,8 milioane euro, plasandu-se pe locul 11-12 in topul agentiilor de media. Carmen Tanasie nu face estimari financiare, deoarce Omnicom este o companie listata la bursa. Insa Cristian Mucichescu, managing director OMD, spune ca dupa castigarea contului Vodafone, agentia se va plasa cu siguranta in topul celor mai mari 5 companii de media autohtone. “Depinde si de piata. Dar asta e ceea ce vizam noi”, comenteaza Carmen Tanasie.

Ce presupune intrarea noului client in portofoliul agentiei? Pe langa cresterea rapiditatii si a flexibilitatii, OMD isi propune sa profite de aceasta ocazie pentru a se relansa in zona comunicarii digitale si prin noile tehnologii, precum mobile advertising. “Vrem sa folosim expertiza pe care clientii din zona asta ne-o aduc. Si anume castigarea lui Vodafone, HP, Canon si toti acesti clienti, sa fim in zona de high tech, ne ajuta foarte mult”, explica sefa OMG.

De asemenea, contul Vodafone va fi gestionat de o echipa dedicata, pentru intregirea careia OMD a facut angajari.

Alte obiective pentru 2010 sunt consolidarea afacerilor si investirea in traininguri pentru angajati, astfel incat procesele din interiorul agentiei sa ajunga sa se miste din ce in ce mai repede. “In anii de criza, parerea mea ca om de marketing, e ca trebuie sa fim foarte flexibili, extrem de proactivi, foarte atenti la ce se intampla in piata ca sa ne putem misca repede. Clientul are nevoi intr-un anume fel prioritizate, dar cel mai important lucru e sa fii flexibil. Ca sa asiguram aceasta flexibilitate, trebuie sa stim cum sa reactinam repede si ce sa facem”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri